Nb! Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Jeg er sammen med en mann som da han var veldig liten, ba om å bli tatt bort fra sine foreldre, noe som barnevernet da gjorde, de tok også å plasserte hans søsken i fosterhjem. Noe som var supert!!! Han har blitt en voksen og fornuftig mann, som takker hver dag for at de faktisk hentet han ut, så han fikk begynne å leve igjen, å få seg et skikkelig liv. Men det som er at hans foreldre ble etterpå skilt og mor hans fikk nå i senere tid et lite barn til, som da blir min manns halvsøsken. Han har sett barnet, men det har ikke vi enda. Men i helgen så satt jeg sammen med svigerinnen min, hans bror sin dame, å diskuterte dette, og de hadde vært hos barnet med gave, men nå ønsket vi å sjekke om vi kunne få besøk av barnet og kanskje senere få besøk av det alene, eller ha det på overnatting en helg av og til eller noe.. er dette noe som kan la seg gjøre eller er det helt umulig tro?? Barnet har jo ikke flere slektninger, for faren er utenlandsk, og moren er nektet samvær, så da har h*n kun sine (halv)søsken igjen.. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Høres ikke umulig ut det da,fint at dere vil ha samvær syns jeg : ) 0 Siter
Nb! Skrevet 29. april 2008 Forfatter Skrevet 29. april 2008 Så barnet er også i fosterhjem? *rødme* glemte jo å skrive det da...Men ja hun ble satt i fosterhjem for en stund siden, var faktisk min mann som ga beskjed til de anonymt at de måtte hente barnet pga ulike ting familien så da de var hjemme hos dem. Så h*n er i fosterhjem nå, fikk se moren sin i helger tidligere, men nå får h*n kun se moren noen timer under tilsyn. Men det jeg egentlig ville frem til da, er om søsken blir tatt hensyn til, når de ønsker å få besøk, eller om fosterfamilien på en måte har nok med å forholde seg til mor/far?? Har vi noen sjanse i det hele tatt til å få se barnet?? Moren har vi ingen kontakt med i det hele tatt, hun vet ikke engang hvor vi bor. Og har aldri sett våres barn. 0 Siter
solinor Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Ja, ettersom jeg kjenner til skal det være fullt mulig for dere å ha samvær med dette barnet. Ta det opp med barneverntjenesten i kommunen barnet kommer fra. Det er kjempe flott at dere gjør det, veldig viktig for barnet. Jeg snakker av erfaring, er fosterforelder til barn som har flere søsken. 0 Siter
Nb! Skrevet 29. april 2008 Forfatter Skrevet 29. april 2008 Ja, ettersom jeg kjenner til skal det være fullt mulig for dere å ha samvær med dette barnet. Ta det opp med barneverntjenesten i kommunen barnet kommer fra. Det er kjempe flott at dere gjør det, veldig viktig for barnet. Jeg snakker av erfaring, er fosterforelder til barn som har flere søsken. Har tatt det opp med de nå, de skulle svare til helgen, for saksbehandler var ikke på jobb. håper det går, for vi ønsker at søskenene skal kjenne til hverandre så vi kan ha kontakt senere i livet også, å vi har ikke noe å skjule. Har enebolig, egne barn og ring på fingeren, og ikke minst fast arbeid, så vi er en vanlig familie, men var redd for at fosterfamilien ikke ønsket å stresse med at barnet skal ha kontakt med søskenene også, trodde de hadde nok med å ha kontakt med mor. Håper du har rett, så vi får besøk ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Har tatt det opp med de nå, de skulle svare til helgen, for saksbehandler var ikke på jobb. håper det går, for vi ønsker at søskenene skal kjenne til hverandre så vi kan ha kontakt senere i livet også, å vi har ikke noe å skjule. Har enebolig, egne barn og ring på fingeren, og ikke minst fast arbeid, så vi er en vanlig familie, men var redd for at fosterfamilien ikke ønsket å stresse med at barnet skal ha kontakt med søskenene også, trodde de hadde nok med å ha kontakt med mor. Håper du har rett, så vi får besøk ;-) '' men var redd for at fosterfamilien ikke ønsket å stresse med at barnet skal ha kontakt med søskenene også, trodde de hadde nok med å ha kontakt med mor.'' Alle nye fosterforeldre kurses, og det legges stor vekt på at fosterforeldrene skal være positiv til kontakt med familiemedlemmer eller andre som kan være til glede for barnet. 0 Siter
Nb! Skrevet 29. april 2008 Forfatter Skrevet 29. april 2008 '' men var redd for at fosterfamilien ikke ønsket å stresse med at barnet skal ha kontakt med søskenene også, trodde de hadde nok med å ha kontakt med mor.'' Alle nye fosterforeldre kurses, og det legges stor vekt på at fosterforeldrene skal være positiv til kontakt med familiemedlemmer eller andre som kan være til glede for barnet. Sier du det!! Det høres jo lovende ut da, for dette barnet har kun sine søsken, og ingen flere (utenom noen timer under tilsyn med mor), å vi hadde også satt stor pris på å få besøk av barnet, slik at vi og våre barn kan bli kjent med hverandre. Høres positivt ut dette, gleder meg til de svarer!! Må vi evt vente lenge, få sakkyndige inn, og sjekkes osv før h*n kan komme?? Slik at det ikke blir før over sommeren? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Sier du det!! Det høres jo lovende ut da, for dette barnet har kun sine søsken, og ingen flere (utenom noen timer under tilsyn med mor), å vi hadde også satt stor pris på å få besøk av barnet, slik at vi og våre barn kan bli kjent med hverandre. Høres positivt ut dette, gleder meg til de svarer!! Må vi evt vente lenge, få sakkyndige inn, og sjekkes osv før h*n kan komme?? Slik at det ikke blir før over sommeren? Det kommer litt an på hvor lenge barnet har vært i fosterhjemmet. Er det relativt nylig vil de nok vente til han har tilpasset seg der. Det er en stor omveltning for barnet å få et nytt hjem. Er barnet stort vil nok han bli tatt med på råd. Jeg ser for meg at dere blir innkalt til samtale der dere legger ut om hva dere har å tilby barnet. Så etterhvert vil dere få sjansen til å besøke barnet i fosterhjemmet. Når dere er godt kjent kommer nok muligheten for å ha han på besøk hos dere. Jeg synes det er veldig positivt at dere ønsker kontakt 0 Siter
Nb! Skrevet 29. april 2008 Forfatter Skrevet 29. april 2008 Det kommer litt an på hvor lenge barnet har vært i fosterhjemmet. Er det relativt nylig vil de nok vente til han har tilpasset seg der. Det er en stor omveltning for barnet å få et nytt hjem. Er barnet stort vil nok han bli tatt med på råd. Jeg ser for meg at dere blir innkalt til samtale der dere legger ut om hva dere har å tilby barnet. Så etterhvert vil dere få sjansen til å besøke barnet i fosterhjemmet. Når dere er godt kjent kommer nok muligheten for å ha han på besøk hos dere. Jeg synes det er veldig positivt at dere ønsker kontakt H'n har vært der lenge, men i senere tid at h*n har mistet det meste med samvær med moren ..Barnet er 6 år gammelt. Høres flott ut at vi kan besøke h*n først, og at det senere kan være muligheter for at h*k kan få være sammen med våre barn på aktiviteter rundt her, så de blir kjent. Våre barn er fra 10 og nedover, så de er jevne i alder, også. Takk for at du syns det er positivt, vi har lenge vært i tvil om vi skal våge å spør, men vil ikke miste muliheten til at h*n skal kjenne til sin egen slekt... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 *rødme* glemte jo å skrive det da...Men ja hun ble satt i fosterhjem for en stund siden, var faktisk min mann som ga beskjed til de anonymt at de måtte hente barnet pga ulike ting familien så da de var hjemme hos dem. Så h*n er i fosterhjem nå, fikk se moren sin i helger tidligere, men nå får h*n kun se moren noen timer under tilsyn. Men det jeg egentlig ville frem til da, er om søsken blir tatt hensyn til, når de ønsker å få besøk, eller om fosterfamilien på en måte har nok med å forholde seg til mor/far?? Har vi noen sjanse i det hele tatt til å få se barnet?? Moren har vi ingen kontakt med i det hele tatt, hun vet ikke engang hvor vi bor. Og har aldri sett våres barn. Kjempeflott at dere vil ta initiativ til dette, synes jeg. Og det tipper jeg at BV også vi synes, såfremt det ikke er helt spesielle omstendigheter rundt barnet som vi ikke kjenner til her. Jeg håper det ordner seg, slik at dere får bli kjent. Så fint at det har gått så bra med mannen din! 0 Siter
Nb! Skrevet 29. april 2008 Forfatter Skrevet 29. april 2008 Kjempeflott at dere vil ta initiativ til dette, synes jeg. Og det tipper jeg at BV også vi synes, såfremt det ikke er helt spesielle omstendigheter rundt barnet som vi ikke kjenner til her. Jeg håper det ordner seg, slik at dere får bli kjent. Så fint at det har gått så bra med mannen din! Flott å høre at du tror de kan syns det er psitivt;-) Jeg har ikke helt visst om je skulle tørre å spørre om det er ok, men vi vil ikke miste muligheten til å bli kjent med barnet. Å så har vi jo egne barn som er på samme alder så håper de vil få god kontakt så vi kan gjøre aktiviteter sammen av og til, så h*n kjenner til oss når h*n blir større, og vet at h*n er hjertelig velkommen når det måtte være. Vi vet ikke om noen omstendigheter som ikke er nevnt her, mannen min er glad for at han ble tatt vekk etter eget ønske da han var 7 år gammel, eller så hade han nok ikke hatt det så bra som han har det nå.... 0 Siter
solinor Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Flott for det barnet at det har biologisk familie som virkelig bryr seg, det er det langt fra alle fosterbarn som har. Og så lenge ingenting tilsier at det skulle være til skade for barnet, vil det heller være til styrke for det. Som fosterforelder mener jeg at det er til stor hjelp for barn å ha kontakt med biologisk familie der det går an. Snakk med fosterforeldrene om deres tanker etterhvert, og trå varsomt også ovenfor dem, er sikker på at det blir settet stor pris på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.