Gå til innhold

Hva kan jeg lage på grillen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til all type mat som kan lages på grillen (enkel kulegrill) mottas med takk:o)

Jeg har denne lille kulegrillen og en liten microbølgeovn til rådighet, men er trenger noen tips til litt variasjon fra grillribbe og pølser...

Håper det kommer mange gode oppskrifter og ideer:o)

Gjest Elextra
Skrevet

En ting jeg og hele familien synes er godt er marinerte kyllingfileter med bacon.

Legg kyllingfileter en times tid i marinade. Rull bacon rundt, som festes med tannpirkere//cocktailpinner.

Godt med ris, pasta og/eller salat til. Gjerne pestosaus på pastaen.

Marinaden slenger du sammen av olivenolje, eddik, presset hvitløk, urter, salt & pepper.

Persille1365381127
Skrevet

Om du lager grillspyd kan du jo tre på nesten hva som helst. Kombiner forskjellige typer kjøtt og fisk med varierte grønsaker, og server med salat til :)

Gjest ViViola
Skrevet

En ting jeg og hele familien synes er godt er marinerte kyllingfileter med bacon.

Legg kyllingfileter en times tid i marinade. Rull bacon rundt, som festes med tannpirkere//cocktailpinner.

Marinaden slenger du sammen av olivenolje, eddik, presset hvitløk, urter, salt & pepper.

Ett spørsmål:

Når du steker dette på grillen, legger du da folie på rista først - eller legger du kjøttet direkte på rista?

Skrevet

Som tilbehør bruker vi å legge grønnsaker (mais, løk, paprika, sopp osv) i aluminiumsfolie, strør på masse salt og pepper og store klatter smør og pakker det sammen og legger det på grillen.

Det blir kjempegodt og en hærlig kryddersaus av smøret.

Skrevet

Spidd med følgende:

Rå kyllingfiletbiter

Auberginbiter

Tomatbiter

Soppbiter

Babymaisbiter

Løkbiter

Hvitløksbiter

Brokkolibiter

Skrevet

Ikke bacon da, det er jo svin. Kylling er bra til grill, og biffkjøtt.

Skrevet

Laks eller ørret som du renser, vasker, fyller med sitron, salt, pepper, dill og litt smør. Pakk inn i alufolie og stek ca 10 minutter eller til kjøttet løsner fra beina.

Serveres med en god salat og evt. varm potetsalat.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Sopp, med fetaostbiter oppi. Jeg dypper ofte soppene oppi marinade som jeg har til kjøttet først, så fetaost oppi, gjerne soltørket tomat også.

Potetbiter, grønnsaker som du lyster, hiv fetaost oppi, og gjerne laken den ligger i (Lyst sin med soltørket tomat og paprika har en nydelig smak, og god lake), og noen klatter smør, pakk inn i aliminumsfolie.

Helt marinert stykke av svin. Å, nå står det stille hva det heter, men det er ett rundt litt stort stykke som er marinert. Pass på at du griller det lenge nok, og snur ofte.

Ørret og laks er jo nydelig på grillen, enten som stykker eller hel fisk.

Scampi er snadder, mariner først.

Pølser med bacon surret rundt.

Å, dæven, nå ble jeg sulten!

Skrevet

Ikke bacon da, det er jo svin. Kylling er bra til grill, og biffkjøtt.

Bacon er veldig godt rundt både kyllingfilet og biff det!

Gjest Elextra
Skrevet

Ett spørsmål:

Når du steker dette på grillen, legger du da folie på rista først - eller legger du kjøttet direkte på rista?

Jeg legger kjøttet rett på rista. Baconen blir sprøere på den måten, men det blir jo mer rengjøring etterpå...

Skrevet

En lettvint ide: Kjøttdeig eller karbonadedeig deles i passende biter og trykkes flate, salt og pepper på og så på grillen. Kjappe og gode "hamburgere". Kjempegodt i lomper!

Gjest Elextra
Skrevet

Gosh, nå fikk jeg lyst på grillmat *slafs*.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...