Gå til innhold

Hva gjør man med en mann som er analfabet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm...

I forhold til far til jentene mine, høres han her ut som en drøm. han lager mat. Noe far til jentene nesten aldri gjorde. Det vil si han laget vel mat til meg ca 5 ganger i løpet av 12 år. Heldigvis laget han mat til jentene når jeg jobbet turnus...

Så sant det ikke er han som lager mat hver gang, så hadde jeg bare vært sjeleglad.

Og om du er bevisst på at du får i deg litt usunt når han lager, og han ikke er farlig overvektig, hvorfor ikke bare la han fortsette? Jo da, jeg vet den usunne maten er like usunn for en slank person som en overvektig, men dog...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

3

• Mirabell

2

• mariaflyfly

2

• hidi, the scorpion

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Porili
Skrevet

Ha ha, nå tar du grundig feil ja;o))))

Husker den tråden der, men jeg har ikke laget denne her nei.

Jeg ville nemlig ikke kalt min mann analfabet på kjøkkenet, fordi han faktisk er flinkere til å lage mat enn meg.

Hehe, hvor dumme tror du vi er? Du har jo i hele dag postet innlegg på "samme tidspunkt" som den frustrerte frua. Og rart at dette innlegget var det første du svarte på da du kom tilbake. ;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Hehe, hvor dumme tror du vi er? Du har jo i hele dag postet innlegg på "samme tidspunkt" som den frustrerte frua. Og rart at dette innlegget var det første du svarte på da du kom tilbake. ;-)

Herregud, hvor har du vondt da?

Jeg tror Wita hadde turt å tilstå om hun hadde laget denne tråden da.

Nei, du er nok bare ute etter å lage bråk du.

Gjest Porili
Skrevet

Herregud, hvor har du vondt da?

Jeg tror Wita hadde turt å tilstå om hun hadde laget denne tråden da.

Nei, du er nok bare ute etter å lage bråk du.

Selvsagt hadde hun ikke det. Ingen liker å innrømme at de ikke tør å stå for det de mener.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i at man bør ha en basis av sunt og fornuftig, for så å skjeie ut innimellom.

Akkurat den pastakokingen var vel ikke det verste jeg har hørt, men nå vet jo ikke vi noe om mengder, da. :-)

Det viktigste er at man snakker sammen, også her. Kanskje han ikke vet at heller ikke tynne mennesker ikke kan spise uendelig mye fett uten at det har helsekonsekvenser?

Anbefaler på det varmeste at dere lager menylister, og fordeler matlagingsdagene. Velg mat sammen, og lag gjerne noe dere ikke har lagd før, slik at dere kan bruke oppskrifter. Da ser man bedre hvordan ting skal være, liksom.

Jeg hadde neppe orket å "legge meg på ryggen", verken i form av å godta alt som er fett og usunt, ei heller slik at jeg måtte lage all mat i fremtiden eller lage to retter til hver middag. Dere bør jo bli enige. Og hva med barn, liksom, hvem sin mat skal de spise?

Lykke til!

''lager menylister'' Det er vel ikke typisk for mannfolk, blir ikke de litt gale av slik husholdningsorganisering? Uansett, man er forskjellig. ikke alle som hadde trivdes med det. Uff, ikke emningen å være negativ, men sitterh her med fber og burde heller gå tilbvake til senga og kjede meg...

Skrevet

Hvis du er i tvil, så synes jeg du skal spørre webmaster jeg:)

En annen ting. Jeg hadde ikke tatt meg bryet med å skrive anonymt over et så uskyldig tema.

Gjest frustrert og irritert frue
Skrevet

Hvis du er i tvil, så synes jeg du skal spørre webmaster jeg:)

En annen ting. Jeg hadde ikke tatt meg bryet med å skrive anonymt over et så uskyldig tema.

Unnskyld at du blir beskyldt for å være meg wita.

Hvis webmaster kan få bekrefte dette så er det fint for meg.

Jeg er altså ikke wita og wita er altså ikke meg! :)

Skrevet

Unnskyld at du blir beskyldt for å være meg wita.

Hvis webmaster kan få bekrefte dette så er det fint for meg.

Jeg er altså ikke wita og wita er altså ikke meg! :)

Det spiller ingen stor rolle for meg at vedkommende tror det:) Innleggene er i samme kategorien og begge innleggene er svært uskyldige.

Det er bare det at jeg lager spagetti på samme måte som mannen din. Jeg heller i litt olje i vannet for at spaggetien ikke skal klebre seg. Når vannet er hellt ut, putter jeg en smørklatt i gryta av samme årsak.

Nå er jeg faktisk en analfabet på kjøkkenet jeg da, men akkurat spaggetti har litt greie på og det høres det ut som mannen din også har:)

Hvis webaster ser dette og vil avkrefte at vi er samme person, gjør han/hun det. Hvis ikke får vi leve videre med det;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Selvsagt hadde hun ikke det. Ingen liker å innrømme at de ikke tør å stå for det de mener.

Jemini...!

Gjest mandolina
Skrevet

Vær glad for at han er med på å ta oppgavene i familien alvorlig, og stå selv for det sunne innslaget i kostholdet i familien.

Hilsen

Skrevet

Jeg hadde blitt en smule irritert hvis jeg bodde sammen med en som ikke tillot meg å bruke olje i kokevannet.

Gjest minnah
Skrevet

Eksempelet med pastaen er ikke ille, det vet jeg.

Men poenget mitt er ikke at han lager usunn mat/ bruker MYE smør osv, problemet for meg er at han ikke er bevisst hva han gjør. Han skjønner rett og slett ikke viktigheten av matens næringsinnhold, alt er det samme for han liksom.

Jeg spiser gjerne en saftig, feit burger, men da skal vi være klar over det og kanskje spise litt mer fullkornsprodukter resten av dagen/dagen etter. Balansert kosthold kalles det kanskje.

Det er det jeg savner.

Lurte vel egentlig på om andre hadde slike menn og hvordan dere eventuelt løser det.

Dere kan lage middag annenhver dag? Evt annenhver uke :-)

Skrevet

Dump han!

Endelig! Jeg satt og venta på et svar i ekte dol-ånd. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Endelig! Jeg satt og venta på et svar i ekte dol-ånd. :)

LOL;))))

Gjest Jeg ønsker meg ferdig middag jeg :)
Skrevet

For meg som har en mann som ikke vet opp ned på en kjele en gang så er problemstillingen din barnemat :)

Hvis han ikke klarer å føye deg så får du kanskje vurdere å ta over matlagingen helt eller dere får dele på det og spise din fornuftige mat og hans ufornuftige mat annenhver gang.

Alternativt får du jo ta en god prat med ham igjen da, og legge på bordet alle de bøkene om sunn mat du har lånt på biblioteket.

Selv ville jeg synes det var veldig koselig å bli laget mat til i blandt. Og bare for å ha sakt det så bruker jeg en smørklatt i vannet og så ruller jeg pastaen i en smørklatt etter at vannet er hellt av selv.

Utover slik, la oss kalle det, usunn mat så går det jo greit å spise grovt brød, sunne knekkebrød, friske grønnsaker og frukt etc. som bidrar til et godt og sundt kosthold.

Det er ikke farlig å skjeie ut i blandt ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...