Gå til innhold

Kolikk

Gjest frustrertfrueee

Anbefalte innlegg

Gjest frustrertfrueee

Er det noen av dere som har erfaring med kolikkbarn? Hvilke triks hjalp for dere for å få barnet til å roe seg og sovne? Har prøvd massasje, men syns ikke det virker når hun først er i gang. Har fått henne til å roe seg litt om jeg steller henne på stellebordet, da er hun rolig en liten stund... eller hvis jeg tar henne til kjøkkenet og har henne ved kjøkkenvifta og bysser henne og synger en sang, men ikke alltid det hjelper heller. I går natt holdt jeg på i flere timer, tror rett og slett hun var så sliten på slutten, så siste gangen da jeg byssa henne ved vifta og sang god natt sang, da sovna hun og sov i 5-6 timer....

Er heldigvis ikke hver natt hun er sånn, siste nettene har hun kanskje hatt ca. en time i løpet av natta der hun er urolig og utrøstelig, prøver å gi pupp, det hjelper kanskje en liten stund, så skriker hun igjen, og jeg gir smokk, men neida..

Prøvde å gi Minifom dråper nå. Er det noen her som har erfaring med det, hjelper de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man bør ikke bruke miniform pga de er tilsatt hormoner av noe slag. Nå husker jeg ikke helt, men jeg slutta med dem hvertfall etter at jeg leste artikkelen. Du kan bruke fenikkelte som har samme virkningen. Prøvd sukkervann? Det kan hjelpe. Fotsoneterapi kan hjelpe. Kiropraktor. Vi prøvde alt mulig rart, men syntes ikke det hjalp nevneverdig. Prøvd å slutte å spise og drikke melk? (hvis du ammer). Kan hende ungen reagerer på noe du har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min eldste virket Minifom-dråper kjempebra! Det var helt magisk, og et stort vendepunkt i livet som nybakt mor, husker jeg... (Jeg fulgte bruksanvisningen på flasken til punkt og prikke, ikke ett måltid var uten dråper på forhånd.)

Med nummer to, merket jeg ikke noe særlig forskjell ved bruk av Minifom... Men jeg merket bedring når jeg kuttet ut melkeprodukter (jeg kuttet ikke absolutt all melk, men det aller meste) Jeg tok kalk-tabletter i stedet for melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frustrertfrueee

Man bør ikke bruke miniform pga de er tilsatt hormoner av noe slag. Nå husker jeg ikke helt, men jeg slutta med dem hvertfall etter at jeg leste artikkelen. Du kan bruke fenikkelte som har samme virkningen. Prøvd sukkervann? Det kan hjelpe. Fotsoneterapi kan hjelpe. Kiropraktor. Vi prøvde alt mulig rart, men syntes ikke det hjalp nevneverdig. Prøvd å slutte å spise og drikke melk? (hvis du ammer). Kan hende ungen reagerer på noe du har spist.

Når jeg tenker over det spiste jeg taco i går... og det inneholder hvitløk. Sist jeg spiste noe med hvitløk hadde jeg også en slik våkeperiode, da hadde jeg spist kebab med sterk hvitløk... så mulig hvitløk er svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur! Ingen over, ingen ved siden er vår erfaring. Prøvde forsoneterapi, massasje, kostholdsomlegging på mor, mme, kiropraktor - ingen virkning. Men akupunktur var virkelig tingen hos oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frustrertfrueee

Akupunktur! Ingen over, ingen ved siden er vår erfaring. Prøvde forsoneterapi, massasje, kostholdsomlegging på mor, mme, kiropraktor - ingen virkning. Men akupunktur var virkelig tingen hos oss!

Hvor finner man akupunktører som tar seg av småbarn? Og hva koster det?

Tror du forresten at det er forebyggende å spise en del sterk mat mens man er gravid, slik at babyen er vant til det allerede før den er født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt var barnet når akupunkturbehandlingen hadde efekt? Husker du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tror du forresten at det er forebyggende å spise en del sterk mat mens man er gravid, slik at babyen er vant til det allerede før den er født?

Hva du spiser når du er gravid har ingen betydning for babyen, så lenge du har noenlunde tilstrekkelige lagre av mineraler og næringsstoffer.

Du bør spise sunt, men det er for din egen del. Babyen "tar" uansett det den trenger, og den som evt. får mangler er deg.

Har derfor ingen tro på at det å spise sterk mant mens man er gravid kan virke forebyggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte bare en akupunktør og spurte om de hadde erfaring med babyer og kolikk og det hadde de. :o) Hva det kostet husker jeg ikke, men noen hundrelapper pr. gang. Det holdt med to ganger for oss da - etter 2,5 mnd konstant hyling fra kl. 16-23 var et verdt hvert eneste øre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt var barnet når akupunkturbehandlingen hadde efekt? Husker du det?

Hun var på dagen 3 mnd gammel. Jeg vet mange sier at kolikk utansett gjerne slipper taket på denne alderen, men det forsvant 75% etter første behandling og 100% etter andre behandling noen dager senere, så jeg er overbevist om at dette hjalp for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun var på dagen 3 mnd gammel. Jeg vet mange sier at kolikk utansett gjerne slipper taket på denne alderen, men det forsvant 75% etter første behandling og 100% etter andre behandling noen dager senere, så jeg er overbevist om at dette hjalp for oss.

Ok, var det der jeg lurte på skjønner du, for den yngste søsteren min hadde skikkelig kolikk som baby. Ca to uker før hun fylte tre mnd., så ble hun hakket bedre enn før og omtrent på tremndsdagen var kolikken som blåst bort!

Men jeg har ellers svært gode erfaringer med akupunktur selv også og dessuten er det vel en av de alternative behandlingsmåtene som har bevist dokumentert effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, var det der jeg lurte på skjønner du, for den yngste søsteren min hadde skikkelig kolikk som baby. Ca to uker før hun fylte tre mnd., så ble hun hakket bedre enn før og omtrent på tremndsdagen var kolikken som blåst bort!

Men jeg har ellers svært gode erfaringer med akupunktur selv også og dessuten er det vel en av de alternative behandlingsmåtene som har bevist dokumentert effekt.

Jeg har fått det argumentet mot meg flere ganger, at hun var såpass stor at det hadde tatt slutt uansett, men det kom altså dagen etter første behandling og jeg har ingen tro på at det var tilfeldig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde iallefall ingenting å si for min del. Var nesten det jeg spiste mest av da jeg var gravid som gav vesla mest magesmerter mens jeg ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frustrertfrueee

Prøv fotsoneterapi,det gjorde vi og det hjalp : )

Husker du hvilke punkt i foten som ble massert? Kanskje jeg kan prøve med litt fotsoneterapi selv. Har en bok om soneterapi forresten, kanskje jeg kan finne noen triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått det argumentet mot meg flere ganger, at hun var såpass stor at det hadde tatt slutt uansett, men det kom altså dagen etter første behandling og jeg har ingen tro på at det var tilfeldig! :o)

Okei, jeg tror på akupunktur, så den er grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Husker du hvilke punkt i foten som ble massert? Kanskje jeg kan prøve med litt fotsoneterapi selv. Har en bok om soneterapi forresten, kanskje jeg kan finne noen triks.

Husker ikke det,men husker jeg trykket på de punktene selv,du klarer det fint selv,så lenge du vet hvilke punkter det er : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...