corazon Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hei Vår jente på 10 mnd har store mandler (og stor drøvel). Hun er mye våken om natta, snorker, sover veldig lett og er en del trøtt om morgenen/formiddagen. Når hun drikker kommer det små snorkelyder, og hun har lett for å brekke seg av maten. Men hun følger vektkurven sin, og er ellers ei glad og fornøyd jente. Har så langt ikke vært forkjøla mer enn et par ganger, men hun er jo såpass lita ennå, så det kommer vel mer... Er det andre her som har erfaring med barn med store mandler? Er dette noe de pleier å gjøre noe med når de er så små? Eller pleier det å ordne seg når de blir større? Har fått henvisning til ØNH-lege, men har ikke fått time der ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Mine to eldste tok mandlene like før og like etter treårsdagene sine. Før den tid kunne de ikke gjøre det fordi de var for lette. Jeg husker legen snakka om at barnet burde være rundt 12 kg før en slik operasjon. Er visst noe med mengden blod i kroppen e.l. Når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke jeg kjenner noen som har tatt mandlene før treårsalderen og jeg kjenner endel "mandelfolk" Men godt mulig jeg tar feil altså! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selma38 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Mine to eldste tok mandlene like før og like etter treårsdagene sine. Før den tid kunne de ikke gjøre det fordi de var for lette. Jeg husker legen snakka om at barnet burde være rundt 12 kg før en slik operasjon. Er visst noe med mengden blod i kroppen e.l. Når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke jeg kjenner noen som har tatt mandlene før treårsalderen og jeg kjenner endel "mandelfolk" Men godt mulig jeg tar feil altså! Min ene datter tok mandlene når hun var 16 mnd, hun snorket og pustet så tungt at vi kunne høre henne fra soverommet og helt ned i stua når TV n stod på. Hun hev liksom etter pusten hele tiden, og var alltid trøtt og grinete første leveåret. Var mye forkjølt, og når hun begynte i barnehage ved 10 mnds alder, fikk hun den ene halsbetennelsen etter den andre, til slutt hjalp ikke antibiotika, og hun ble innlagt på riksen. Fikk da beskjed om at vi kunne få operert henne, selv om hun ikke veide fullt 16 kg, som de ønsket. Holdt henne hjemme fra barnehagen 1 måned før operasjonen, turde ikke ta sjansen på flere halsbetennelser. dagen etter operasjonen kjørte vi hjem, og det var første gang vi ikke kunne høre henne puste i baksetet i bilen, var skikkelig uvant. Da skjønte vi hvor ille det egentlig hadde vært for henne....tror ikke din datter blir operert før hun er 3 år, hvis hun ikke blir mye syk. Vår andre datter ble operert når hun var 3 år, men hun pustet ikke slik, hadde bare veeldiglangvarige forkjølelser og en del øre/lungebetennelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Min ene datter tok mandlene når hun var 16 mnd, hun snorket og pustet så tungt at vi kunne høre henne fra soverommet og helt ned i stua når TV n stod på. Hun hev liksom etter pusten hele tiden, og var alltid trøtt og grinete første leveåret. Var mye forkjølt, og når hun begynte i barnehage ved 10 mnds alder, fikk hun den ene halsbetennelsen etter den andre, til slutt hjalp ikke antibiotika, og hun ble innlagt på riksen. Fikk da beskjed om at vi kunne få operert henne, selv om hun ikke veide fullt 16 kg, som de ønsket. Holdt henne hjemme fra barnehagen 1 måned før operasjonen, turde ikke ta sjansen på flere halsbetennelser. dagen etter operasjonen kjørte vi hjem, og det var første gang vi ikke kunne høre henne puste i baksetet i bilen, var skikkelig uvant. Da skjønte vi hvor ille det egentlig hadde vært for henne....tror ikke din datter blir operert før hun er 3 år, hvis hun ikke blir mye syk. Vår andre datter ble operert når hun var 3 år, men hun pustet ikke slik, hadde bare veeldiglangvarige forkjølelser og en del øre/lungebetennelser. Mine unger hadde måttet vente til de var rundt 6 år gamle dersom de skulle blitt 16 kg først, så sikkert derfor de ble operert når de var 12 kg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.