Gå til innhold

lærere gjør forskjell

pekkaline

Anbefalte innlegg

Dette er noe som har gått igjen gjennom min sønns skolegang. Når de har tentamen eller skrivedager osv så er det enkelte klasser som får ha med snop og andre ikke. Er dette rett da?

Jeg vil nesten si at for de elevene som blir nektet snop så kan det oppfattes som mobbing på en måte.

Burde ikke det være likt for alle klassene, altså en regel rektor setter for alle, enten alle eller ingen?

Jeg har ikke problemer med at de ikke får lov å ha snop, men jeg liker dårlig at det er forskjeller ute å går, på min sønns vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke på det som mobbing av enkelte elever så lenge det går på klasser, da er det klasselærerne som lager reglene for sine klasse, ikke forskjellsbehandler elever. Hadde det vært enkelte elever i én klasse som ikke hadde fått ha med, mens andre i samme klasse ikke, hadde det vært ille.

Men, jeg synes heller skolen skulle hatt en regel på at det ikke var lov å ha med snop på eksamener, tentamener - synes ikke det hører hjemme der i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på det som mobbing av enkelte elever så lenge det går på klasser, da er det klasselærerne som lager reglene for sine klasse, ikke forskjellsbehandler elever. Hadde det vært enkelte elever i én klasse som ikke hadde fått ha med, mens andre i samme klasse ikke, hadde det vært ille.

Men, jeg synes heller skolen skulle hatt en regel på at det ikke var lov å ha med snop på eksamener, tentamener - synes ikke det hører hjemme der i det hele tatt...

''Hadde det vært enkelte elever i én klasse som ikke hadde fått ha med, mens andre i samme klasse ikke, hadde det vært ille''

hehe, ja da hadde jeg vært på telefonen for lengst til skolen. Jeg forstår ikke hvorfor det er lærerens valg. Dette er andre skolen for min sønn, og gjennom hele barneskolen var det også slik at hans klasse ikke fikk ha noe med mens de andre fikk lov.

Jeg synes ikke det hadde gjort noe om de fikk ha med seg litt snop et par dager i året, men han klarer seg fint uten selvsagt. Husker godt hvor stas det var da jeg selv fikk ha med snop på skolen. Det var litt utenom den vanlige skolehverdagen.

Men min sønn fikk med seg druer, sukkerfri saft og eplejuice i tillegg til en baguette med ost og skinke. Så litt stas ble det nok uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hadde det vært enkelte elever i én klasse som ikke hadde fått ha med, mens andre i samme klasse ikke, hadde det vært ille''

hehe, ja da hadde jeg vært på telefonen for lengst til skolen. Jeg forstår ikke hvorfor det er lærerens valg. Dette er andre skolen for min sønn, og gjennom hele barneskolen var det også slik at hans klasse ikke fikk ha noe med mens de andre fikk lov.

Jeg synes ikke det hadde gjort noe om de fikk ha med seg litt snop et par dager i året, men han klarer seg fint uten selvsagt. Husker godt hvor stas det var da jeg selv fikk ha med snop på skolen. Det var litt utenom den vanlige skolehverdagen.

Men min sønn fikk med seg druer, sukkerfri saft og eplejuice i tillegg til en baguette med ost og skinke. Så litt stas ble det nok uansett.

Jeg skal heller ikke fremstå som noen helsefanatiker, for det er jeg overhodet ikke;-) Jeg har heller ikke noe problem med snop på skolen av og til - juleavslutning, sommeravslutning el.l. Men hvis dette med snop på tentamener o.l. er et problem for noen, bør rektor komme med et forbud (evt. påbud om at alle kan ta med)... Men som sagt, mener ikke det er mobbing av enkelte elever, det er vel de forskjellige læreres syn på dette som er utslagsgivende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at _skolen_ skal ha felles regler for sånne ting. Og det gjelder også tyggis, lue på inne, hilsing før timene begynner etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at _skolen_ skal ha felles regler for sånne ting. Og det gjelder også tyggis, lue på inne, hilsing før timene begynner etc.

Ja flott! Men kommer de med tyggis altså? Det har jo aldri vært lov i skolen som jeg vet om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest teminimai

Javisst er det urettferdig, men langt i fra noen mobbing.

Det er dumt at det er forskjellsbehandling. Kanskje elvene selv bør ta dette opp via elevråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst er det urettferdig, men langt i fra noen mobbing.

Det er dumt at det er forskjellsbehandling. Kanskje elvene selv bør ta dette opp via elevråd?

Ja jeg har sagt til min gutt at han skal snakke med rektor om det om han vil. Nei det er ikke mobbing, men _på en måte_. Jeg finner ikke helt det rette ordet jeg, forskjellsbehandling er det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja flott! Men kommer de med tyggis altså? Det har jo aldri vært lov i skolen som jeg vet om...

... Jeg har en 2.klassing som HVER dag har tyggis i munnen i 1.time, jeg!:-( Og gjett om det er blitt tatt opp på foreldremøter, foreldresamtaler, elevsamtaler, det står i skolens reglement at det ikke er lov.... Men hjelper det!? Nope...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teminimai

Ja jeg har sagt til min gutt at han skal snakke med rektor om det om han vil. Nei det er ikke mobbing, men _på en måte_. Jeg finner ikke helt det rette ordet jeg, forskjellsbehandling er det iallefall.

om flere i klassen synes dette er et problem, så har de vel et klasseråd? Bedre det enn rektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Jeg har en 2.klassing som HVER dag har tyggis i munnen i 1.time, jeg!:-( Og gjett om det er blitt tatt opp på foreldremøter, foreldresamtaler, elevsamtaler, det står i skolens reglement at det ikke er lov.... Men hjelper det!? Nope...

Det er vel alltid noen som må bryte regler... så unødvendig. Men jeg _tror_ jeg har en lue-gutt.... skal snakke med han jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om flere i klassen synes dette er et problem, så har de vel et klasseråd? Bedre det enn rektor.

Ja der sier du noe, jeg hører bare ikke noe om klasseråd, men det får bli der først da om de har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel alltid noen som må bryte regler... så unødvendig. Men jeg _tror_ jeg har en lue-gutt.... skal snakke med han jeg ;)

Fint!:-) Jeg håper at denne eleven min snart skjønner at det ikke er lov... Men h*n er ganske slu, og gjemmer tyggisen i munnen. Jeg ser aldri at det tygges, men kjenner jo såklart Hubba Bubba-lufta lang vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint!:-) Jeg håper at denne eleven min snart skjønner at det ikke er lov... Men h*n er ganske slu, og gjemmer tyggisen i munnen. Jeg ser aldri at det tygges, men kjenner jo såklart Hubba Bubba-lufta lang vei!

hehe, det lukter jo litt godt da i det minste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lukta er ene og alene en god grunn til å forby tyggis.

Nå er ikke jeg noe glad i tyggegummi selv, derfor forbinder jeg ikke disse luktene med noe godt. Men Hubba-Bubba er spesielt ille

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om din sønn har følt det slik gjennom HELE barneskolen, og nå opplever han det på ungdomsskolen så kan det jo være hans rettferdighetssans det er noe i veien med!?? Høres jo unektelig lit merkelig ut at han skal være den utvalgte i så mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om din sønn har følt det slik gjennom HELE barneskolen, og nå opplever han det på ungdomsskolen så kan det jo være hans rettferdighetssans det er noe i veien med!?? Høres jo unektelig lit merkelig ut at han skal være den utvalgte i så mange år!

hehe, ja vi lurte på om de var med i et prosjekt ;) Det er ikke bare min gutt som reagerer nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terminimai

Er det hans rettferdighetssans det er noe i veien med om klassene behandles ulikt?

Det kan jeg ikke skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sambar

Høres ikke ut som de har noe særlig orden på den skolen. Jeg mener de må ha fellesregler for sånnt og de skal gjelde for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,- jeg regner med at du er lærer og ikke forelder til denne gutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...