Katt-ja Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det er vel alltid noen som må bryte regler... så unødvendig. Men jeg _tror_ jeg har en lue-gutt.... skal snakke med han jeg Det der med lue på inne har jeg aldri skjønt problemet med (selv om jeg ikke har en lue-gutt)... Hvorfor bry seg med det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 På mine elevers skole har de samme regler i alle klasser og slik bør det selvsagt være. Det er manglende kommunikasjon fra ledelsen som gjør at det blir ulike regler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det der med lue på inne har jeg aldri skjønt problemet med (selv om jeg ikke har en lue-gutt)... Hvorfor bry seg med det? Det samme har jeg tenkt (jeg er lærer selv;-)), men har moderert meg litt nå... Det snåle er at elevene oppfører seg slik de ser ut *ler* Jeg har opplevd skoler der elevene har hatt finklær-dag f.eks.. Aldri er elevene så kjekke som akkurat denne dagen Enkelte elever blir også mye mer bøllete når de har ei lue å gjemme seg bak. Snodige greier ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg ser ikke på det som mobbing av enkelte elever så lenge det går på klasser, da er det klasselærerne som lager reglene for sine klasse, ikke forskjellsbehandler elever. Hadde det vært enkelte elever i én klasse som ikke hadde fått ha med, mens andre i samme klasse ikke, hadde det vært ille. Men, jeg synes heller skolen skulle hatt en regel på at det ikke var lov å ha med snop på eksamener, tentamener - synes ikke det hører hjemme der i det hele tatt... Enig i det med snop på eksamen/tentamen. Jeg håper det blir forbud mot brus og snop slike dager når mine unger er klare for u-skolen. Snop og brus fører bare til at blodsukkeret stiger og synker voldsomt. Mange vil da miste konsentrasjonen og gjøre det dårligere på prøver enn om de spiste sunn og god mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Det der med lue på inne har jeg aldri skjønt problemet med (selv om jeg ikke har en lue-gutt)... Hvorfor bry seg med det? Det ligger vel kanskje fra gammelt av at det er uhøflig? Og lue har man ikke behov for inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Høres ikke ut som de har noe særlig orden på den skolen. Jeg mener de må ha fellesregler for sånnt og de skal gjelde for alle. Enig, jeg tenker jeg foreslår at han tar det opp i elevrådet som noen nevnte her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 På mine elevers skole har de samme regler i alle klasser og slik bør det selvsagt være. Det er manglende kommunikasjon fra ledelsen som gjør at det blir ulike regler. De bør ha likt for alle når det gjelder alt som har med skolen å gjøre ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det ligger vel kanskje fra gammelt av at det er uhøflig? Og lue har man ikke behov for inne. Nei...det er jo mye man ikke har behov for... Hva med et forbud mot hårspenner og -strikk? ;-) Det er sikkert noen av disse med lue som synes det er godt å "gjemme seg" i dem, og føler seg veldig teite uten, om de nå går med det ellers. Jeg ville tro at det var viktigere ting å "krige" om mhp elevers oppførsel ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ja flott! Men kommer de med tyggis altså? Det har jo aldri vært lov i skolen som jeg vet om... Nå ja, enkelte prøver seg, vet du. Var forresten på en ungdomsskole her for noen uker siden, der de fleste elevene - _og_ læreren - snavlet på tyggiser... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Den lukta er ene og alene en god grunn til å forby tyggis. Nå er ikke jeg noe glad i tyggegummi selv, derfor forbinder jeg ikke disse luktene med noe godt. Men Hubba-Bubba er spesielt ille synes Amen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Du/dere må gjøre ledelsen oppmerksom på denne forskjellsbehandlingen. Dårlig kommunikasjon mellom lærerne her tydeligvis... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hmm... Synes dette burde taes opp på foreldremøter, eller i elevrådet som noen nevner. Men jeg ser ikke noe galt i at enkelte klasser ikke har snop på tentamen, mens andre har.... så lenge den enkelte klassen er blitt enige om å kjøre den stilen. for, tidligere husker jeg at det var så gøy med tentamen, for da kunne man ha med seg snop på skolen. Sjokolade, brus, chips osv... Nå som jeg er blitt eldre, ser jeg at det ikke gjør noe om man ikke har med seg disse tingene. Sunn niste og frukt burde jo være med på å gi bedre resultater på tentamene. Og dette kommer fra meg som synes det er helt greit at det feires bursdager i barnahager med is, kaker og saft... Så har de en lærer som mener at snop på tentamen er en uting, burde han diskutere dette med klassen og den foreldre kanskje. Men... da jeg leste overskriften, tenke jeg mer i baner at lærere gjør forskjell innad i klassen. Det synes jeg er mye verre enn dette her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Hmm... Synes dette burde taes opp på foreldremøter, eller i elevrådet som noen nevner. Men jeg ser ikke noe galt i at enkelte klasser ikke har snop på tentamen, mens andre har.... så lenge den enkelte klassen er blitt enige om å kjøre den stilen. for, tidligere husker jeg at det var så gøy med tentamen, for da kunne man ha med seg snop på skolen. Sjokolade, brus, chips osv... Nå som jeg er blitt eldre, ser jeg at det ikke gjør noe om man ikke har med seg disse tingene. Sunn niste og frukt burde jo være med på å gi bedre resultater på tentamene. Og dette kommer fra meg som synes det er helt greit at det feires bursdager i barnahager med is, kaker og saft... Så har de en lærer som mener at snop på tentamen er en uting, burde han diskutere dette med klassen og den foreldre kanskje. Men... da jeg leste overskriften, tenke jeg mer i baner at lærere gjør forskjell innad i klassen. Det synes jeg er mye verre enn dette her. ''Men jeg ser ikke noe galt i at enkelte klasser ikke har snop på tentamen, mens andre har.... så lenge den enkelte klassen er blitt enige om å kjøre den stilen.'' Om de blir enige så er det ikke noe galt i det, men her finnes ingen enighet eller opplysninger, så derfor føler han (og flere) seg snytt. Barn er barn. Han skal ta det opp med elevrådet sier han 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Du/dere må gjøre ledelsen oppmerksom på denne forskjellsbehandlingen. Dårlig kommunikasjon mellom lærerne her tydeligvis... Ja vi tar tak i det. Høres ut som det er mere struktur på andres skoler. Vi vil jo at de skal ha det greit vettu 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeirB Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Klart lærere gjør forskjell, de er jo bare mennesker de også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Klart lærere gjør forskjell, de er jo bare mennesker de også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandra Salamander Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Ja vi tar tak i det. Høres ut som det er mere struktur på andres skoler. Vi vil jo at de skal ha det greit vettu Jeg syns det høres ut som en mye bedre ide at din sønn med klassekamerater tar opp saken via elevrådet. Typisk elevrådssak! Og ingen foreldresak i det hele tatt. Personlig syns jeg det hadde vært helt uproblematisk med forskjellige regler i forskjellige klasser. Lærerne må få bestemme litt, og alt er ikke likt her i verden. Men flott hvis barna engasjerer seg og tar opp slike regler med skolen. Ingen grunn til at foreldrene skal engasjere seg på sine "urettferdig behandlede" barn vegne når det gjelder noe slikt. I noen klasser kan man ha lue på inne. Noen får gå ut til friminutt når man er ferdige med oppgavene, andre ikke. Osv. osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.