Luska Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Pleier dere å dra begge to på ordinære foreldresamtaler i barnehage og skole? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Vi pleide å dra begge to på foreldresamtalene i barnehagen, og har også gjort det på den ene som har vært på skolen. Men jeg vet at jeg ved et eller kanskje to tilfeller gikk alene på foreldresamtale i barnehagen, da var sambo på jobb-tur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nei, det har blitt meg som har tatt den biten oppigjennom. Min mann har hatt resten av barna hjemme. Slik tror jeg det er for mange, og det går jo helt fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nei, vi har aldri vært begge. Her i huset har jeg tatt foreldre/elevsamtalene, mens gubben har tatt foreldremøtene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pedagogen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Vi pleide å dra begge to på foreldresamtalene i barnehagen, og har også gjort det på den ene som har vært på skolen. Men jeg vet at jeg ved et eller kanskje to tilfeller gikk alene på foreldresamtale i barnehagen, da var sambo på jobb-tur. Full forståelse for at en drar, men som pedagog må jeg jo annbefale at begge møter! (viktig at begge får med seg hvordan barnet har det på skolen og kanskje man har ulike spørsmål...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ja, vi pleier det. Har hittil hatt mulighet, det kommer jo an på om det passer mhp jobb og evt barnepass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Full forståelse for at en drar, men som pedagog må jeg jo annbefale at begge møter! (viktig at begge får med seg hvordan barnet har det på skolen og kanskje man har ulike spørsmål...) Det er ikke veldig nødvendig at begge er med. Kjenner du ditt eget barn, burde ha en viss anelse om hvordan ditt barn har det på skolen, og hvordan det ligger ann ang. læring. Jeg synes ofte diise samtalene kun er repetering fra tidligere år. Det er ikke nødvendig at begge foreldrene skal ta seg fri i mange timer 2 ganger pr. skoleår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ideelt sett skulle vi gjerne vært der begge to, men det er vanskelig å få til i en travel hverdag med fulle jobber. Derfor har stort sett bare en av oss gått, og etter beste evne refererert til den andre. Har følt større behov for å gå begge på skolen enn i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Full forståelse for at en drar, men som pedagog må jeg jo annbefale at begge møter! (viktig at begge får med seg hvordan barnet har det på skolen og kanskje man har ulike spørsmål...) Tror de fleste forstår at det er ideelt at begge foreldre møter på alt, men det kan være vanskelig å få til i en travel hverdag, kanskje med flere barn som skal følges opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pedagogen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Tror de fleste forstår at det er ideelt at begge foreldre møter på alt, men det kan være vanskelig å få til i en travel hverdag, kanskje med flere barn som skal følges opp. Helt klart og fullt forståelig at man ikke får det til i travel hverdag! men å si at det er unødvendig at begge går synes jeg er forunderlig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nei. Men jeg ser når vi står og venter på å få komme inn, at dette varierer. Det er mest pjatt i og med at barnet er med på samtalen nesten hele tiden, så mannen min foretrekker at jeg gir ham et sammendrag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nei. Men jeg ser når vi står og venter på å få komme inn, at dette varierer. Det er mest pjatt i og med at barnet er med på samtalen nesten hele tiden, så mannen min foretrekker at jeg gir ham et sammendrag. ''Det er mest pjatt i og med at barnet er med på samtalen nesten hele tiden'' *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Full forståelse for at en drar, men som pedagog må jeg jo annbefale at begge møter! (viktig at begge får med seg hvordan barnet har det på skolen og kanskje man har ulike spørsmål...) ''viktig at begge får med seg hvordan barnet har det på skolen og kanskje man har ulike spørsmål...)'' Når foreldrene og barnet snakker sammen før og etter møtet så er jo alt ok? Vi har da ikke munnkurv når vi går derfra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det jeg skrev om at barnet er med, gjelder selvsagt på skolen, ikke i barnehagen. Det begynner å bli så lenge siden jeg var til foreldresamtale i barnehagen, at jeg automatisk tenker bare på skolen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nei. Den det passer best for, drar. Den andre får et sammendrag etterpå. Vi pleier å notere det viktigste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 ''Det er mest pjatt i og med at barnet er med på samtalen nesten hele tiden'' *LOL* Det kommer jo litt an på læreren også. Men spesielt med den eldste var det bare småprat de seks første årene. Jeg trenger ikke ta fri fra jobben to ganger i året for å høre at det er en fin klasse og at datteren min trives. Såpass klarer hun å formidle selv, spesielt hvis det ikke stemmer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det kommer jo litt an på læreren også. Men spesielt med den eldste var det bare småprat de seks første årene. Jeg trenger ikke ta fri fra jobben to ganger i året for å høre at det er en fin klasse og at datteren min trives. Såpass klarer hun å formidle selv, spesielt hvis det ikke stemmer. Skjønner det, da, selv om enkelte barn kanskje kan føle seg tatt mer seriøst om begge stiller. Uansett er man vel mer opptatt av innholdet i foreldresamtaler om ting ikke fungerer så bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamsemor Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Så sant det passer for begge to så gjør vi det ja. På konferansetimene på skolen hos oss vil lærerene gjerne at eleven er med også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Skjønner det, da, selv om enkelte barn kanskje kan føle seg tatt mer seriøst om begge stiller. Uansett er man vel mer opptatt av innholdet i foreldresamtaler om ting ikke fungerer så bra. Selvfølgelig. Men det hjelper ikke stort å være interessert og engasjert hvis 3. klassingen er ca. dobbelt så flink til å uttrykke seg som læreren (og tilsvarende interessert i å bidra til samtalen). Men han var flink til å holde tidsplanen. En dialog der bare én av partene sier noe særlig, er jo enkel å avrunde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Selvfølgelig. Men det hjelper ikke stort å være interessert og engasjert hvis 3. klassingen er ca. dobbelt så flink til å uttrykke seg som læreren (og tilsvarende interessert i å bidra til samtalen). Men han var flink til å holde tidsplanen. En dialog der bare én av partene sier noe særlig, er jo enkel å avrunde. Huff! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.