Bookworm Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Helt klart og fullt forståelig at man ikke får det til i travel hverdag! men å si at det er unødvendig at begge går synes jeg er forunderlig... Hvis man har god kommunikasjon med sitt skolebarn, er det sjelden det kommer overraskelser på foreldresamtaler. I tillegg hvis man har kommunikasjon med sin partner, snakker man gjerne om det som ble tatt opp på møtet. For vår del er det unødvendig at begge møter på foreldresamtaler... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Huff! Det er fint med mannlige lærere, men det passer dårlig i enkelte situasjoner når de er prototypen på "tause, sterke menn". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det er fint med mannlige lærere, men det passer dårlig i enkelte situasjoner når de er prototypen på "tause, sterke menn". Vi har vært veldig heldige med læreren til førsteklassingen, blir veldig spennende når han får ny til høsten. Finnes dessverre veldig mange lærere som aldri burde vært akkurat dét :/. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det jeg skrev om at barnet er med, gjelder selvsagt på skolen, ikke i barnehagen. Det begynner å bli så lenge siden jeg var til foreldresamtale i barnehagen, at jeg automatisk tenker bare på skolen... Hos oss i første klasse er ikke barnet med, da syns jeg det hadde blitt vanskelig å snakke fritt ja... Læreren har en egen samtale med barnet først, så oss. Blir kanskje annerledes oppover i klassene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hos oss i første klasse er ikke barnet med, da syns jeg det hadde blitt vanskelig å snakke fritt ja... Læreren har en egen samtale med barnet først, så oss. Blir kanskje annerledes oppover i klassene? For minstemann var det slik du beskriver i første klasse. Fra og med 2. klasse har elevene vært med under samtalen, men de blir sendt ut heeelt mot slutten, slik at man har tid til å stille ett enkelt spørsmål - kanskje også få et slags svar på det - men ikke til å ta opp noe mer tidkrevende. Med den eldste tror jeg ikke jeg hadde noen alenesamtale med læreren. Men han kunne uansett ikke snakke, så det spilte ikke så stor rolle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Så fremt vi får det til i forhold til jobben så drar vi begge to, ellers bytter vi på. Det er ikke sånn at bare en av deltar og aldri den andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det er fint med mannlige lærere, men det passer dårlig i enkelte situasjoner når de er prototypen på "tause, sterke menn". Nå kjenner jeg at jeg er ekstra glad i lærerne til mine to! Flotte, kvinnelige lærere begge to! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nå kjenner jeg at jeg er ekstra glad i lærerne til mine to! Flotte, kvinnelige lærere begge to! ) For ordens skyld: Jeg mener ikke at alle mannlige lærere er sånn, det VET jeg de ikke er. Men i og med at den eldste går ut av vgs neste år, har jeg truffet litt av hvert underveis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Som regel bare en av oss, tror vi har vært begge to kanskje 2 ganger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nei, det tror jeg faktisk aldri vi har gjort pga at det har vært praktisk vanskelig. Det er vanligvis jeg som drar siden jeg klarer å lage et samendrag og fortelle pappaen etterpå. Han husker ikke nok (etter mitt syn;-)) etter et slikt møte Nå har vi ikke hatt spesielle vanskeligheter som har vært tatt opp heller, så mulig vi hadde gjort det annerledes om disse møtene var veldig viktige for barnas ve og vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hos oss i første klasse er ikke barnet med, da syns jeg det hadde blitt vanskelig å snakke fritt ja... Læreren har en egen samtale med barnet først, så oss. Blir kanskje annerledes oppover i klassene? Hos oss er det 2 foreldresamtaler i 1. klasse. Den første var på høsten, da var det bare vi foreldre og lærere. Også er det en nå i disse tider, da skal barnet være med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det varierer, men stort sett er vi med begge to nå på skolen. I barnehagen var det vel oftere at vi bare gikk en, men det hendte vi var begge der også. Det er en fordel at begge får med seg informasjonen, så slipper man å være avhengig av å få referat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Debra-irl Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Vi har delt mellom oss. Jeg følger opp datteren vår, gubbelure tar sønnen. Det fungerer bra hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jamvold Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nei, det er ingen vits i å dra begge to fra jobbene våre. Vi har aldri hatt alvorlige problemer som skal taes opp på noen av møtene hverken i barnehage eller skole, men hadde det vært slik så ville vi nok stilt opp begge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det varierer, men stort sett er vi med begge to nå på skolen. I barnehagen var det vel oftere at vi bare gikk en, men det hendte vi var begge der også. Det er en fordel at begge får med seg informasjonen, så slipper man å være avhengig av å få referat. ''Det er en fordel at begge får med seg informasjonen, så slipper man å være avhengig av å få referat.'' Minner meg på en gang det var foreldremøte i bhg og jeg var hjemme med ungene mens pappan var på møtet. Jeg hadde gitt beskjed om at jeg ville ha referat og jeg lo så jeg grein da han kom hjem - han hadde skrevet et uhyre detaljert referat med omtrent alt som var blitt sagt! De hadde visst ledd god av og med ham på møtet også. ) Kjenner jeg ham rett så hadde han nok lagd et aldri så lite nummer ut av det på møtet også. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 ''Det er en fordel at begge får med seg informasjonen, så slipper man å være avhengig av å få referat.'' Minner meg på en gang det var foreldremøte i bhg og jeg var hjemme med ungene mens pappan var på møtet. Jeg hadde gitt beskjed om at jeg ville ha referat og jeg lo så jeg grein da han kom hjem - han hadde skrevet et uhyre detaljert referat med omtrent alt som var blitt sagt! De hadde visst ledd god av og med ham på møtet også. ) Kjenner jeg ham rett så hadde han nok lagd et aldri så lite nummer ut av det på møtet også. ) *ler* Mannen min lager også referat hvis han går alene på møter, men ikke så veldig detaljert, da, kun hovedpunkter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Vi har stort sett gjort det ja. Pleier å dra begge to på kontroll på helsestasjonen og, vi. Koselig syns jeg. Foreldremøter pleier jeg å dra på alene. Gubben dro alene en gang i høst fordi jeg måtte være hjemme med puppene mine pga relativt nyfødt baby, og kom hjem med følgende referat: "nææh.. de sa ikke så mye, men det skal være foreldresamtaler i løpet av høsten eller noe." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Vi går begge to så sant vi har anledning til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Av praktiske årsaker blir det som regel til at kun den ene av oss går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Nei, siden mannen pendler er det vanskelig å få til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.