Gjest klaymen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Guttungen ønsker seg (selvsagt) rullesko, sånne med hjul innebygd i hælen, for nå har snart "alle" det på skolen. Jeg syns ikke de ser så veldig lure ut som hverdagssko, ungene tripper omkring på tærne når de ikke skal rulle, de ramler bakover uten hjelm, og kommer i en "fryktelig fart" (vel, litt overdrevet det da ;-) ned bakken i skolegården. Og i går da jeg hentet var det i hvertfall ei som gikk i sokkelesten ute fordi hun var lei av rulleskoene for den dagen tydeligvis. Dessuten er de dyre. (Sur gammaldags kjerring jeg nå visst). Argumenter for å la førsteklassingen få sånne sko? Kan de brukes som hverdagssko? Er det gode og ok for foten å gå i? Blir de satt i skapet etter noen dagers bruk, eller brukes de som vanlige sko til de er utslitt? Hvis de funker som vanlige hverdagssko med hjulene tatt inn kan det forsåvidt forsvares å kjøpe et par nå før sommeren, for et par vanlige sko koster jo også litt. Men hvis det kun er leketøy syns jeg det er dyrt. Er det noen som har hatt uhell med dem og syns det er skummelt at ungene leker i skolegården med dem? Eller er dette bare sånne mamma-argumenter som egentlig ikke holder? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg synes de fungerer som vanlige hverdagssko med hjulene tatt inn. Spenningen med disse rulleskoene gikk overraskende fort over, merker jeg. Så kom det også forbud mot rullesko på skolen til datteren min, og min datter vil da heller ikke bruke dem med hjulene inne (noe jeg mente hun kunne), og da er hverdagssko-argumentet også borte. Så nå føler jeg at dette ble litt bortkastede penger:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke kjøp de billige Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg synes de fungerer som vanlige hverdagssko med hjulene tatt inn. Spenningen med disse rulleskoene gikk overraskende fort over, merker jeg. Så kom det også forbud mot rullesko på skolen til datteren min, og min datter vil da heller ikke bruke dem med hjulene inne (noe jeg mente hun kunne), og da er hverdagssko-argumentet også borte. Så nå føler jeg at dette ble litt bortkastede penger:-( De billige skoene med ett hjul er livsfarlig. Fullt verne utstyr må til. Kjenner til at flere barn har skadet seg, hjulene fungerer dårlig på ruglete underlag. Skoene er av den type sko jeg forbinner med hverdager. De er tunge og stive. Rullesko med to hjul er dyre, men mye tryggere og lette å bruke. Jeg tror at rullesko er noe en fort blir litt lei av 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg er negativ til rulleskoene. De er dyre, ser ikke morsomme ut (triller ikke SÅ bra), litt farlige (lett å slå seg, "ingen" bruker hjelm etc) og de ser dårlig og stive ut som joggesko. Derfor får ikke mine barn det. Men nå maser de ikke om det heller (heldigvis). Ville heller gått for rollerblades, sparkesykkel eller skateboard! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.