Gå til innhold

Oreo kake :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nokon som har erfaring med Oreo-kake? Stemmer det at den blir bedre dagen derpå..?

No skal eg endeleg lage denne kaka som alle skryt slik av! Og det hadde jo vore veldig greit å gjera den ferdig idag :-)

Gjest nammis
Skrevet

Lag den gjerne i dag hvis du skal servere den i morgen, men vær obs på at krem-kremen ikke holder seg fin så lenge.

Det jeg bestemte meg for sist jeg laget den var at neste gang skal jeg ikke ha noe krem-krem, kun blandingen av philadelfiaost og krem (2 pk ost istedet for 1)

Tips: Freia sjokoladesaus (som stivner når man tar den på) som pynt:)

Lykke til, den er god:)

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken oppskrift du bruker?

Jeg har nemlig også planer om å lage en sånn kake en gang, men den oppskriften jeg fant inneholdt et par ting de ikke har her, som toro-sjokolademousse og noe som ikke var fløte som du bruker til krem.

Så jeg sitter her og ruger på kjeksene mine jeg!

Gjest nammis
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken oppskrift du bruker?

Jeg har nemlig også planer om å lage en sånn kake en gang, men den oppskriften jeg fant inneholdt et par ting de ikke har her, som toro-sjokolademousse og noe som ikke var fløte som du bruker til krem.

Så jeg sitter her og ruger på kjeksene mine jeg!

Jeg har brukt denne:

http://ingvildtelle.blogg.no/1178746182_oreokake.html

Skrevet

Der har vi den Toro-moussen igjen da, fatter ikke hvorfor jeg ikke finner det på butikkene her, argh...

Men så det var mulighet for å lage mousseen selv da, så får vel prøve det da!

Gleder meg stort på kake!

Tusen takk!

Eg fann sjokolademousse på Kiwi.. Men no er eg klar for baking, ser at oppskrifta eg hadde tenkt å bruka er heilt lik den som sto i linken over. Blir nok bra :-)

Skrevet

Lag den gjerne i dag hvis du skal servere den i morgen, men vær obs på at krem-kremen ikke holder seg fin så lenge.

Det jeg bestemte meg for sist jeg laget den var at neste gang skal jeg ikke ha noe krem-krem, kun blandingen av philadelfiaost og krem (2 pk ost istedet for 1)

Tips: Freia sjokoladesaus (som stivner når man tar den på) som pynt:)

Lykke til, den er god:)

Då er eg klar for baking..

Takk for tips :-)

Skrevet

Herregud, så god den ser ut. Vurderer å lage den, men da går det bare en vei og det er nedover (bokstavlig talt). Hvis jeg finner noe godt som jeg liker, gir jeg meg ikke før det er tomt.

Skrevet

Herregud, så god den ser ut. Vurderer å lage den, men da går det bare en vei og det er nedover (bokstavlig talt). Hvis jeg finner noe godt som jeg liker, gir jeg meg ikke før det er tomt.

Kaka vart akkurat så god som ho ser ut.. ;-) Passar forresten veldig godt som dessert, vil eg sei.

Tykte eg gjorde det veldig bra sidan kaka var til ei venninne sin bursdag, og eg nekta å ta med restane heim.. Så treng eg ikkje bekymra meg for kven som må eta opp..!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...