Gå til innhold

Beordring

Gjest undrende på det

Anbefalte innlegg

Gjest undrende på det
Skrevet

Hva er reglene for beordring på jobb?

Har prøvd å lete i arbeidsmiljøloven uten å finne noe, håper det er noen her som vet noe om det:)

Mvh

Fortsetter under...

Skrevet

Vi får lønn for 2 timer når vi blir hentet (evt tilkallt pr telefon) til å jobbe utenom arbeidstid, selv om selve jobben bare tar 15 min.

Jeg vet ikke hvor dette står, eller om det er en intern regel i vår bedrift. Vi er organiserte i mange forskjellinge organisasjoner, men det fkleste reglene er felles for alle, om vi er i Fellesforbundet, H&K, Nito; Nif, Lederne eller andre.

Gjest Noen som ???
Skrevet

Anyone....? Please hjelp...

Kan arbeidsgiver _beordre_ meg på jobb uten videre? I min fritid, etter å ha oversteget full arbeidsuke?

Skrevet

Jeg mener de kan gjøre det når det er helt prekært., men da kan du forlange 100% overtidsbetaling. Eller dere avtaler avspasering. Jeg tror det er litt ulikt fra sted til sted.

Annonse

Gjest mandolina
Skrevet

Det er jo en omfattende lovparagraf og kan ikke tolkes med noen få ord.

Jeg fant en kommentar på denne siden

http://www.regjeringen.no/nb/dep/aid/tema/andre/Arbeidsmiljoloven/Ny-artikkel.html?id=44831

Hilsen

Hilsen

Les denne boken:

Jeg har den gamle utgaven, men det er kommet ny lov.

Lov om arbeidsmiljø, arbeidstid og stillingsvern mv. (arbeidsmiljøloven): med kommentarer

Børre Pettersen

Bokmål / Heftet / 2008

Levering 2-6 dager

ISBN 9788205373068 (820537306X)

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...