Gjest deilig med pizza Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Skal lage pizza selv og trenger oppskrift på en god bunn. Og så skal jeg ut og handle NÅ Noen? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Jeg tar bare sånn ca. men : ca 8 dl hvetemel ca 2 dl olje 1 pk gjær 1 ts salt 1 ts sukker Og vann til det er passe deig. Ca 4-5 dl eller noe. 0 Siter
Gjest deilig med pizza Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Jeg tar bare sånn ca. men : ca 8 dl hvetemel ca 2 dl olje 1 pk gjær 1 ts salt 1 ts sukker Og vann til det er passe deig. Ca 4-5 dl eller noe. Tusen takk skal du ha. Men, hva slags olje? Hvor stor blir pizza? Vi er mange så jeg ønsker meg en god langpanne. 0 Siter
Gjest deilig med pizza Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Jeg tar bare sånn ca. men : ca 8 dl hvetemel ca 2 dl olje 1 pk gjær 1 ts salt 1 ts sukker Og vann til det er passe deig. Ca 4-5 dl eller noe. Og, heving eller hvile, hvor lenge og når? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Og, heving eller hvile, hvor lenge og når? http://www.vg.no/matogdrikke/matguiden/index.hbs?o=2204 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Tusen takk skal du ha. Men, hva slags olje? Hvor stor blir pizza? Vi er mange så jeg ønsker meg en god langpanne. det blir ganske tykk bunn, så liker du helt tynn italiensk bør du bruke mindre i oppskriften. Den holder til en vanlig langpanne. Du kan bruke rapsolje f.eks. Du blander sammen alt og lar den stå å heve mens du lager fyllet. Eller ca 30 min da. Så trykker du den ut i formen, legger på fyllet, og steker den ca 25 min på 220 grader. Sjekk ut at bunnen er ferdig stekt og litt sprø før du tar den ut. 0 Siter
Gjest deilig med pizza Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 http://www.vg.no/matogdrikke/matguiden/index.hbs?o=2204 Tusen takk 0 Siter
Gjest deilig med pizza Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 det blir ganske tykk bunn, så liker du helt tynn italiensk bør du bruke mindre i oppskriften. Den holder til en vanlig langpanne. Du kan bruke rapsolje f.eks. Du blander sammen alt og lar den stå å heve mens du lager fyllet. Eller ca 30 min da. Så trykker du den ut i formen, legger på fyllet, og steker den ca 25 min på 220 grader. Sjekk ut at bunnen er ferdig stekt og litt sprø før du tar den ut. Tusen takk Liker tykk bunn 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Jeg tar bare sånn ca. men : ca 8 dl hvetemel ca 2 dl olje 1 pk gjær 1 ts salt 1 ts sukker Og vann til det er passe deig. Ca 4-5 dl eller noe. 2 dl olje var kanskje litt mye. Hmm. Men jeg bruker mer enn 2 ss som står i den andre oppskriften. Kanskje en halv dl. prøv deg frem og se hvor smidig deigen blir. 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 2 dl olje var kanskje litt mye. Hmm. Men jeg bruker mer enn 2 ss som står i den andre oppskriften. Kanskje en halv dl. prøv deg frem og se hvor smidig deigen blir. Deigen er nok underveis nå den. Jeg bruker tre spiseskjeer på 9dl mel. Mulig ho må ha i ekstra mel, men den blir sikkert god. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Deigen er nok underveis nå den. Jeg bruker tre spiseskjeer på 9dl mel. Mulig ho må ha i ekstra mel, men den blir sikkert god. Pssst.... Hvordan måler du opp mel? Skal man dunke litermålet mot bordet slik at det komprimeres, eller skal det måles så luftig som mulig? Har aldri helt skjønt det der, og er i tvil HVER gang jeg skal bake ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Pssst.... Hvordan måler du opp mel? Skal man dunke litermålet mot bordet slik at det komprimeres, eller skal det måles så luftig som mulig? Har aldri helt skjønt det der, og er i tvil HVER gang jeg skal bake ) Jeg dunker det ikke, bare rister litt til sidene for å se at melet når riktig mål. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Jeg dunker det ikke, bare rister litt til sidene for å se at melet når riktig mål. Takk!! ) 0 Siter
tonie Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Jeg kjøper alltid ferdig bunn. Jeg hater å ta i deig. Du bør nok ikke invitere noen dolere hvis du kjører min variant, men _jeg_ synes det er ganske godt i grunnen:) 0 Siter
Gjest deilig med pizza Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Jeg kjøper alltid ferdig bunn. Jeg hater å ta i deig. Du bør nok ikke invitere noen dolere hvis du kjører min variant, men _jeg_ synes det er ganske godt i grunnen:) he he. Jeg hadde nok kjøpt ferdig bunn jeg også siden det er "fort og greit". Og nei, det kommer ingen dolere Tenkte att ungene hadde mer moro av å bake helt fra bunnen av, de har bedt meg om det før skjønner du. Selv er jeg som du, fort og greit, så lenge det smaker 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.