Gå til innhold

Trenger oppskrift på pizzabunn NÅ ;)

Anbefalte innlegg

Gjest deilig med pizza
Skrevet

Skal lage pizza selv og trenger oppskrift på en god bunn.

Og så skal jeg ut og handle NÅ

Noen?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tar bare sånn ca. men :

ca 8 dl hvetemel

ca 2 dl olje

1 pk gjær

1 ts salt

1 ts sukker

Og vann til det er passe deig. Ca 4-5 dl eller noe.

Gjest deilig med pizza
Skrevet

ca 8 dl hvetemel

ca 2 dl olje

1 pk gjær

1 ts salt

1 ts sukker

Tusen takk skal du ha.

Men, hva slags olje?

Hvor stor blir pizza? Vi er mange så jeg ønsker meg en god langpanne.

Gjest deilig med pizza
Skrevet

ca 8 dl hvetemel

ca 2 dl olje

1 pk gjær

1 ts salt

1 ts sukker

Og, heving eller hvile, hvor lenge og når?

candyqueen_83
Skrevet

Tusen takk skal du ha.

Men, hva slags olje?

Hvor stor blir pizza? Vi er mange så jeg ønsker meg en god langpanne.

det blir ganske tykk bunn, så liker du helt tynn italiensk bør du bruke mindre i oppskriften. Den holder til en vanlig langpanne.

Du kan bruke rapsolje f.eks.

Du blander sammen alt og lar den stå å heve mens du lager fyllet. Eller ca 30 min da. Så trykker du den ut i formen, legger på fyllet, og steker den ca 25 min på 220 grader. Sjekk ut at bunnen er ferdig stekt og litt sprø før du tar den ut.

Gjest deilig med pizza
Skrevet

det blir ganske tykk bunn, så liker du helt tynn italiensk bør du bruke mindre i oppskriften. Den holder til en vanlig langpanne.

Du kan bruke rapsolje f.eks.

Du blander sammen alt og lar den stå å heve mens du lager fyllet. Eller ca 30 min da. Så trykker du den ut i formen, legger på fyllet, og steker den ca 25 min på 220 grader. Sjekk ut at bunnen er ferdig stekt og litt sprø før du tar den ut.

Tusen takk :)

Liker tykk bunn

candyqueen_83
Skrevet

ca 8 dl hvetemel

ca 2 dl olje

1 pk gjær

1 ts salt

1 ts sukker

2 dl olje var kanskje litt mye. Hmm. Men jeg bruker mer enn 2 ss som står i den andre oppskriften. Kanskje en halv dl. prøv deg frem og se hvor smidig deigen blir.

Skrevet

2 dl olje var kanskje litt mye. Hmm. Men jeg bruker mer enn 2 ss som står i den andre oppskriften. Kanskje en halv dl. prøv deg frem og se hvor smidig deigen blir.

Deigen er nok underveis nå den. Jeg bruker tre spiseskjeer på 9dl mel. Mulig ho må ha i ekstra mel, men den blir sikkert god.

Skrevet

Deigen er nok underveis nå den. Jeg bruker tre spiseskjeer på 9dl mel. Mulig ho må ha i ekstra mel, men den blir sikkert god.

Pssst.... Hvordan måler du opp mel? Skal man dunke litermålet mot bordet slik at det komprimeres, eller skal det måles så luftig som mulig? Har aldri helt skjønt det der, og er i tvil HVER gang jeg skal bake :o)

Skrevet

Pssst.... Hvordan måler du opp mel? Skal man dunke litermålet mot bordet slik at det komprimeres, eller skal det måles så luftig som mulig? Har aldri helt skjønt det der, og er i tvil HVER gang jeg skal bake :o)

Jeg dunker det ikke, bare rister litt til sidene for å se at melet når riktig mål.

Skrevet

Jeg dunker det ikke, bare rister litt til sidene for å se at melet når riktig mål.

Takk!!

:o)

Skrevet

Jeg kjøper alltid ferdig bunn. Jeg hater å ta i deig. Du bør nok ikke invitere noen dolere hvis du kjører min variant, men _jeg_ synes det er ganske godt i grunnen:)

Gjest deilig med pizza
Skrevet

Jeg kjøper alltid ferdig bunn. Jeg hater å ta i deig. Du bør nok ikke invitere noen dolere hvis du kjører min variant, men _jeg_ synes det er ganske godt i grunnen:)

he he. Jeg hadde nok kjøpt ferdig bunn jeg også siden det er "fort og greit". Og nei, det kommer ingen dolere ;)

Tenkte att ungene hadde mer moro av å bake helt fra bunnen av, de har bedt meg om det før skjønner du.

Selv er jeg som du, fort og greit, så lenge det smaker :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...