Gjest klaymen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Heh, idag lagde jeg rattatouille med grønnsaker, tomatpurre og kylling. Det ble kjempegodt! Det rare var at guttungen - som for tiden er _svært_selektiv i matveien - storkoste seg med maten, og forlangte at dette må vi ha ofte, kan vi ha det i morgen og? Jeg unnlot klokelig å nevne at denne rattatouillen var da egentlig ikke veldig forskjellig fra woken vi hadde i går, bortsett fra tomatpurreen... Og igår var det overhodet ikke mulig å tenke seg å smake på noe av det som var oppi gryta.... ;-) Ja til flere mat-barnefilmer ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Minstejenta her i huset er også mye mer villig til å spise maten hvis det er tomatsaus 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Så bra! De er da rare noen ganger :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg laga gryterett med pølser i når nevøen min var her. Han er kjempekresen og vil ikke ha gryteretter! Når jeg fortalte at middagen het "Pokemonpølsegryte" ville han ha. Det var det beste han hadde smakt, så han ba mora si begynne å lage samme middag som tante togli ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg laga gryterett med pølser i når nevøen min var her. Han er kjempekresen og vil ikke ha gryteretter! Når jeg fortalte at middagen het "Pokemonpølsegryte" ville han ha. Det var det beste han hadde smakt, så han ba mora si begynne å lage samme middag som tante togli ;-) Den var smart! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg laga gryterett med pølser i når nevøen min var her. Han er kjempekresen og vil ikke ha gryteretter! Når jeg fortalte at middagen het "Pokemonpølsegryte" ville han ha. Det var det beste han hadde smakt, så han ba mora si begynne å lage samme middag som tante togli ;-) Hehe, jeg spiste hva som helst bare det het "pølse" da jeg var liten. Foreldrene mine opererte med pøslefisk, pølsekål, pølsetomater osv ganske lenge uten at jeg stilte noen spørsmål ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hehe, jeg spiste hva som helst bare det het "pølse" da jeg var liten. Foreldrene mine opererte med pøslefisk, pølsekål, pølsetomater osv ganske lenge uten at jeg stilte noen spørsmål ;o) Så skjønt ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hushjelpen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hva er rattatouille? Og kunne jeg fått oppskriften? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hushjelpen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg laga gryterett med pølser i når nevøen min var her. Han er kjempekresen og vil ikke ha gryteretter! Når jeg fortalte at middagen het "Pokemonpølsegryte" ville han ha. Det var det beste han hadde smakt, så han ba mora si begynne å lage samme middag som tante togli ;-) Har du noen oppskrifte på "pokemonpølsegryten"?? Sikkert digg:o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hehe, jeg spiste hva som helst bare det het "pølse" da jeg var liten. Foreldrene mine opererte med pøslefisk, pølsekål, pølsetomater osv ganske lenge uten at jeg stilte noen spørsmål ;o) Vi har hatt kjøttkakebollefisker... En stund gjaldt bare kjøttkaker, så da var det jo bare å si at disse kjøttkakene var hvite og være litt kreative mht navn på matretten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Har du noen oppskrifte på "pokemonpølsegryten"?? Sikkert digg:o) Hehe, den oppskrifta er veldig enkel Mexikansk gryterett i ferdigposer. Pølsebiter istedetfor kjøttdeig. Ris som tilbehør :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hehe, jeg spiste hva som helst bare det het "pølse" da jeg var liten. Foreldrene mine opererte med pøslefisk, pølsekål, pølsetomater osv ganske lenge uten at jeg stilte noen spørsmål ;o) Hehe, men det funker ikke på alle altså! Gubben hater fisk, så svigermor laga fiskepølser eller hva det nå var. Så iallefall helt ut som pølser, men han lot seg visst ikke lure ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Vi har hatt kjøttkakebollefisker... En stund gjaldt bare kjøttkaker, så da var det jo bare å si at disse kjøttkakene var hvite og være litt kreative mht navn på matretten. Lillesøster omtalte laks som "skinkefisk". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hva er rattatouille? Og kunne jeg fått oppskriften? Ratatoulie er en slags grønnsaksstuing som kan brukes som tilbehør til masse forskjellig mat, jeg lagde en versjon som er sånn omtrent som dette: 1-2 paprika, 2 tomater, en halv agurk (skulle være squash, men det hadde jeg ikke), en løk, to fedd hvitløk, litt blomkål, sellerirot, pastinakk (litt av hvert av det jeg hadde i skapet), 2ss tomatpurré, 1dl vann, en grønnnsakbuljongterning (stod vanlig buljongpulver i oppskriften). Kutt grønnsakene i små terninger, fres dem i gryta i litt rapsolje først, hell på vann, buljong og tomatpurré, la det koke litt: ferdig. Smak til med salt, pepper, evt krydder. Jeg hadde to kyllingfileter som jeg stekte i ovnen og hadde i biter oppi til slutt. Brød til. Enkelt og godt, men det beste var at siden guttungen har sett filmen Rattaouille, om rotta som ble kokk, flere ganger var han begistret over å få smake det som rotta laget :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hehe, den oppskrifta er veldig enkel Mexikansk gryterett i ferdigposer. Pølsebiter istedetfor kjøttdeig. Ris som tilbehør :-)) Ypperlig barnevennlig - bortsett fra at mine helt sikker tkommer til å plukke ut paprikabitene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hehe, jeg spiste hva som helst bare det het "pølse" da jeg var liten. Foreldrene mine opererte med pøslefisk, pølsekål, pølsetomater osv ganske lenge uten at jeg stilte noen spørsmål ;o) Artig - tror nesten guttungen min kunne ha bitt på den der - han elsker pølser over alt annet! Men - nå kom jeg på da vi hadde slaktet de kjære kaninene til farmonr og farfar. Farmor stod og rørte i ei stor gryte med kjøtt - og jeg var veldig skeptisk på hva slags kjøtt det var - ante meg vel at det var kaninene.... Men så sa min kjære farmor (som aldri løy) - "Dette er elefantkjøtt - jeg så akkurat noe av snabelen her i stad!" Og da måtte jeg jo tro på henne - og spiste kaningryte med god samvittighet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Ypperlig barnevennlig - bortsett fra at mine helt sikker tkommer til å plukke ut paprikabitene! Kjenner til den der, ja ;-) Hos oss hjelper det å ha såpass mye pølse oppi, og skravle så mye (ungene må alltid ha øyekontakt når vi/de prater) at de ikke rekker å sjekke om det er noe skummelt i gryteretten :-)) Et unntak: Syvåringen :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Ypperlig barnevennlig - bortsett fra at mine helt sikker tkommer til å plukke ut paprikabitene! Vesla hyler og løper til vannkrana med usynlige flammer ut av munnen når hun smaker på meksikansk gryte. Skjønner ikke hva jeg har gjort for å få en unge som er SÅ følsom ovenfor alt som er sterkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Ratatoulie er en slags grønnsaksstuing som kan brukes som tilbehør til masse forskjellig mat, jeg lagde en versjon som er sånn omtrent som dette: 1-2 paprika, 2 tomater, en halv agurk (skulle være squash, men det hadde jeg ikke), en løk, to fedd hvitløk, litt blomkål, sellerirot, pastinakk (litt av hvert av det jeg hadde i skapet), 2ss tomatpurré, 1dl vann, en grønnnsakbuljongterning (stod vanlig buljongpulver i oppskriften). Kutt grønnsakene i små terninger, fres dem i gryta i litt rapsolje først, hell på vann, buljong og tomatpurré, la det koke litt: ferdig. Smak til med salt, pepper, evt krydder. Jeg hadde to kyllingfileter som jeg stekte i ovnen og hadde i biter oppi til slutt. Brød til. Enkelt og godt, men det beste var at siden guttungen har sett filmen Rattaouille, om rotta som ble kokk, flere ganger var han begistret over å få smake det som rotta laget :-) Genialt. Den filmen må vi skaffe. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.