Anonym 82 Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Sjekket katta for flått i kveld, og tok hele 6 bare rundt på hodet hennes!!! Og det enda det bare er to dager siden sist jeg sjekket henne... Veit de har noe slags halsbånd som hindrer flåtten i å sette seg, men det er så vidt jeg veit bare til hunder... Noen som har noe mirakelmiddel når det gjelder katter??! 0 Siter
Aggathe Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Du får noe hos dyrlegen som du drypper på i nakken. Det hjelper ca 3 måneder tror jeg, og er veldig effektivt! Jeg hater flått, plukket av meg selv ca 20 i fjor, håper det ikke er så ille i år. Håper med andre ord du bor langt unna meg he-he! 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Skrevet 30. april 2008 Du får noe hos dyrlegen som du drypper på i nakken. Det hjelper ca 3 måneder tror jeg, og er veldig effektivt! Jeg hater flått, plukket av meg selv ca 20 i fjor, håper det ikke er så ille i år. Håper med andre ord du bor langt unna meg he-he! Bor i Østfold, men det har nok noe med at vi har åker og eng på alle kanter rett inntil her vi bor, og der elsker katta å jakte! Og det gjør tydeligvis flåtten også... Så det finnes noe sånt altså?! Jøss... Ja da skal jeg til dyrlegen i morgen holdt jeg på å si... Får vel bli fredag da! Detta skal jeg ha!!! Usj, har du fått så mange på deg selv? Fikk et bitt her for et par uker siden jeg! Katta hadde dratt med seg inn, og den bet akkurat under hoftebeinet idet jeg kledde av meg på kvelden. Forstod med en gang hva det var, og gikk helt i fistel! Gubben har aldri sprunget så fort ned trappa tror jeg, og stod parat med flåttpinsetten på 10 sek blank:-) Ringte legevakten og greier, redd det var farlig siden jeg ammer! Jøssameg, ser jo nå at det var i overkant hysterisk;-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Skrevet 30. april 2008 Du får noe hos dyrlegen som du drypper på i nakken. Det hjelper ca 3 måneder tror jeg, og er veldig effektivt! Jeg hater flått, plukket av meg selv ca 20 i fjor, håper det ikke er så ille i år. Håper med andre ord du bor langt unna meg he-he! Husker du forresten sånn ca. hvor mye du gav for det? Og er det til ett bruk i en beholder? 0 Siter
Aggathe Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Bor i Østfold, men det har nok noe med at vi har åker og eng på alle kanter rett inntil her vi bor, og der elsker katta å jakte! Og det gjør tydeligvis flåtten også... Så det finnes noe sånt altså?! Jøss... Ja da skal jeg til dyrlegen i morgen holdt jeg på å si... Får vel bli fredag da! Detta skal jeg ha!!! Usj, har du fått så mange på deg selv? Fikk et bitt her for et par uker siden jeg! Katta hadde dratt med seg inn, og den bet akkurat under hoftebeinet idet jeg kledde av meg på kvelden. Forstod med en gang hva det var, og gikk helt i fistel! Gubben har aldri sprunget så fort ned trappa tror jeg, og stod parat med flåttpinsetten på 10 sek blank:-) Ringte legevakten og greier, redd det var farlig siden jeg ammer! Jøssameg, ser jo nå at det var i overkant hysterisk;-) Puh. langt unna meg da iallefall, he-he! Men de dråpene var virkelig bra, anbefaler de på det sterkeste. Var veldig med flått her i fjor ja, på en tur fikk jeg 7 og sønnen min fikk 13 som satt fast, men det krøyp inni klærne våre i tillegg. Det er forferdelige kryp og jeg liker slettes ikke å plukke de av, men er ikke spesielt bekvem med at de sitter på meg og tar av seg av blodet mitt heller da, så bort må de uansett! 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Skrevet 30. april 2008 Puh. langt unna meg da iallefall, he-he! Men de dråpene var virkelig bra, anbefaler de på det sterkeste. Var veldig med flått her i fjor ja, på en tur fikk jeg 7 og sønnen min fikk 13 som satt fast, men det krøyp inni klærne våre i tillegg. Det er forferdelige kryp og jeg liker slettes ikke å plukke de av, men er ikke spesielt bekvem med at de sitter på meg og tar av seg av blodet mitt heller da, så bort må de uansett! Æsj æsj æsj!!!!! Får frysninger bare jeg hører deg snakke om det! Hadde ALDRI gått tur i det området igjen! Har dere krøpet gjennom ei eng, eller hvordan i all verden fikk dere så mange?? Er du ikke redd for Borealis eller hva det nå heter? Ikke mye å gjøre ved når de først har satt seg da men... Her har det ikke vært skikkelig kaldt i vinter, så de har rett og slett "overvintret", og derfor er det myriader av dem her nå! Forresten, hvis du ikke har flåttpinsett vil jeg anbefale deg å kjøpe en! Mye mye enklere å ta dem med den enn med hendene! Man vil jo ikke risikere at hodet sitter igjen...! Ja det middelet skal prøves, tro du meg! Det er så ekkelt at hun drar med seg inn også, spesielt siden vi har en baby på 8 uker, og katten elsker teppene hennes... Rister tepper, klær og dyner hele dagen jeg! 0 Siter
Aggathe Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Æsj æsj æsj!!!!! Får frysninger bare jeg hører deg snakke om det! Hadde ALDRI gått tur i det området igjen! Har dere krøpet gjennom ei eng, eller hvordan i all verden fikk dere så mange?? Er du ikke redd for Borealis eller hva det nå heter? Ikke mye å gjøre ved når de først har satt seg da men... Her har det ikke vært skikkelig kaldt i vinter, så de har rett og slett "overvintret", og derfor er det myriader av dem her nå! Forresten, hvis du ikke har flåttpinsett vil jeg anbefale deg å kjøpe en! Mye mye enklere å ta dem med den enn med hendene! Man vil jo ikke risikere at hodet sitter igjen...! Ja det middelet skal prøves, tro du meg! Det er så ekkelt at hun drar med seg inn også, spesielt siden vi har en baby på 8 uker, og katten elsker teppene hennes... Rister tepper, klær og dyner hele dagen jeg! Vi gikk en tur i en gjengrodd sti der det var mye kratt, og vinteren i fjor var så mild her at de fleste overvintret, sånn har det ikke vært i år da. Ellers fikk vi kanksje en eller to hver på andre turer, men sønnen min på 7 år fikk alltid mange flere enn meg da. Ja, jeg er livredd Borrelias, så prøver å følge med bittsted, greit på meg selv, men sønnen ble i overkant vennlig mot mor og plukket dem av selv, og til slutt mistet jeg helt oversikten, Flåttpinsett hadde nok vært en god investering ja, skal legge det på teflon-minnet til neste gang jeg er på apoteket! Husker ikke prisen desverre, men husker jeg ble imponert over hvor godt det fungerte, for vi prøvde en liten stund uten på høsten og da var de der igjen. Så tujaen i hagen ligger tynt an, siden det sises at den er en yndet plass! Skjønner problemstillingen med babyen ja, de er ikke til å spøke med de små blodsugerne! 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Skrevet 30. april 2008 Vi gikk en tur i en gjengrodd sti der det var mye kratt, og vinteren i fjor var så mild her at de fleste overvintret, sånn har det ikke vært i år da. Ellers fikk vi kanksje en eller to hver på andre turer, men sønnen min på 7 år fikk alltid mange flere enn meg da. Ja, jeg er livredd Borrelias, så prøver å følge med bittsted, greit på meg selv, men sønnen ble i overkant vennlig mot mor og plukket dem av selv, og til slutt mistet jeg helt oversikten, Flåttpinsett hadde nok vært en god investering ja, skal legge det på teflon-minnet til neste gang jeg er på apoteket! Husker ikke prisen desverre, men husker jeg ble imponert over hvor godt det fungerte, for vi prøvde en liten stund uten på høsten og da var de der igjen. Så tujaen i hagen ligger tynt an, siden det sises at den er en yndet plass! Skjønner problemstillingen med babyen ja, de er ikke til å spøke med de små blodsugerne! Ja syvåringen er vel litt lavere regner jeg med, og her dermed hele kroppen inni buskaset mens du har det til livet... Stakkars lille kroppen da, 13 stykker! Han er litt av en tøffing gett, som tar dem selv! Flåttpinsetten min kjøpte jeg i dyrebutikk forresten, så har du en mulighet til... Gleder meg til å få tak i mirakelkuren gett, skal bli godt å kunne slappe av litt! Og katten er nå ikke veldig glad for denne nappingen hun heller... 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Ja syvåringen er vel litt lavere regner jeg med, og her dermed hele kroppen inni buskaset mens du har det til livet... Stakkars lille kroppen da, 13 stykker! Han er litt av en tøffing gett, som tar dem selv! Flåttpinsetten min kjøpte jeg i dyrebutikk forresten, så har du en mulighet til... Gleder meg til å få tak i mirakelkuren gett, skal bli godt å kunne slappe av litt! Og katten er nå ikke veldig glad for denne nappingen hun heller... Jøsses! Jeg har aldri fått flåttbitt selv og har funnt en eneste på katta jeg hadde i 10 år... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Vi har to katter, en korthåra og en langhåra. Den langhåra har alltid drøssevis av flått på seg. En gang plukka vi av henne 23 flåtter (hun hadde vært borte i en uke)... Vi pleier å ha på en slags "væske" som kjøpes på apoteket (tror du må ha resept fra veterinæren). Dette virker i 3-5 uker før katten må ha en ny dose. En jeg kjenner fortalte at hun putta en hvitløkskapsel i tørrforet til katten hver dag. Etter at hun begynte med dette, fant hun aldri mer flått på katten! Jeg vurderer å prøve dette når vi har brukt opp apotekmiddelet. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Bor i Østfold, men det har nok noe med at vi har åker og eng på alle kanter rett inntil her vi bor, og der elsker katta å jakte! Og det gjør tydeligvis flåtten også... Så det finnes noe sånt altså?! Jøss... Ja da skal jeg til dyrlegen i morgen holdt jeg på å si... Får vel bli fredag da! Detta skal jeg ha!!! Usj, har du fått så mange på deg selv? Fikk et bitt her for et par uker siden jeg! Katta hadde dratt med seg inn, og den bet akkurat under hoftebeinet idet jeg kledde av meg på kvelden. Forstod med en gang hva det var, og gikk helt i fistel! Gubben har aldri sprunget så fort ned trappa tror jeg, og stod parat med flåttpinsetten på 10 sek blank:-) Ringte legevakten og greier, redd det var farlig siden jeg ammer! Jøssameg, ser jo nå at det var i overkant hysterisk;-) Hehe, media har skapt et ganske stort hysteri mot flått, ja Klart man skal følge med et flåttbitt, men det går jo som regel bra! Her plukker vi av ungene flått stadig vekk i sommerhalvåret. Ifjor sommer hadde mellomstejenta over 30 flåttbitt i løpet av sommeren. På høsten tok vi blodprøve hos legen for å forsikre oss om at hun ikke hadde fått i seg borrelia og prøven var heldigvis fin:) 0 Siter
Gjest pellarguri Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Du som har kort vei til Sverige kan dra til apoteket på Nordby og kjøpe dråpene reseptfritt, de er også rimeligere enn i Norge, og du slipper det fordyrende leddet en dyrlege reprensenterer. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Skrevet 1. mai 2008 Jøsses! Jeg har aldri fått flåttbitt selv og har funnt en eneste på katta jeg hadde i 10 år... Men så bor vel du i byen også? Eller... Er vel noe mer enn sentrum i Trondheim også kanskje:-) Men her har vi åker og eng rundt oss på alle kanter da! Der vrimler det av dem! Hadde aldri blitt bitt selv heller, inntil for et par uker siden. Æææsj, er så ekkelt å tenke på:-/ 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Skrevet 1. mai 2008 Du som har kort vei til Sverige kan dra til apoteket på Nordby og kjøpe dråpene reseptfritt, de er også rimeligere enn i Norge, og du slipper det fordyrende leddet en dyrlege reprensenterer. He he, var faktisk i Sverige i dag for å kjøpe:-) De hadde ikke dråpene, men jeg fikk tak i et sånt halsbånd! De hadde visst til katter også... Halsbåndet lukter eukalyptus, mint og citronella - kan tro katta var fornøyd:-/ 0 Siter
Gjest pellarguri Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 He he, var faktisk i Sverige i dag for å kjøpe:-) De hadde ikke dråpene, men jeg fikk tak i et sånt halsbånd! De hadde visst til katter også... Halsbåndet lukter eukalyptus, mint og citronella - kan tro katta var fornøyd:-/ Det var fint pus ble glad :-) Hadde de slutt på dråpene? Eller har de sluttet å ta de inn? Krise her i så fall Antar du fikk tak i halsbåndene i en dyreforretning og ikke apoteket. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Men så bor vel du i byen også? Eller... Er vel noe mer enn sentrum i Trondheim også kanskje:-) Men her har vi åker og eng rundt oss på alle kanter da! Der vrimler det av dem! Hadde aldri blitt bitt selv heller, inntil for et par uker siden. Æææsj, er så ekkelt å tenke på:-/ Katta rekte rundt overalt, og hver sommer bevilget hun seg selv en ukes sommerferie nede ved elva i busk og kratt. ) Og jeg er jo ikke bare hjemme bak husets fire vegger hele året jeg heller da. ;o) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Det var fint pus ble glad :-) Hadde de slutt på dråpene? Eller har de sluttet å ta de inn? Krise her i så fall Antar du fikk tak i halsbåndene i en dyreforretning og ikke apoteket. Var ment ironisk... Eukalyptus, mint og citronella er vel ikke akkurat favorittlukter for en katt! Ikke for meg heller, for den saks skyld, og nå stinker hele huset eukalyptus:-( Usj, håper det slutter å lukte så intenst snart! Katta ser ikke ut til å bry seg lenger da... Har vel svidd av hele luktesansen hennes vel:-/ Var ikke på Nordby, vi reiste til det store senteret over grensa ved Ørje! Var ikke så stort som jeg hadde trodd men... Vel, de hadde ikke hørt om disse dråpene! Så da gikk vi i dyrebutikk, og der hadde de halsbåndene. De var ikke like effektive som dråpene sa de, men var kun laget på urter, og kunne ikke gi noen reaksjon hos katten, slik dråpene kunne. Så da prøver vi... Men de har sikkert de hellige dråpene dine på Nordby fortsatt, så ikke fortvil:-) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Vi har to katter, en korthåra og en langhåra. Den langhåra har alltid drøssevis av flått på seg. En gang plukka vi av henne 23 flåtter (hun hadde vært borte i en uke)... Vi pleier å ha på en slags "væske" som kjøpes på apoteket (tror du må ha resept fra veterinæren). Dette virker i 3-5 uker før katten må ha en ny dose. En jeg kjenner fortalte at hun putta en hvitløkskapsel i tørrforet til katten hver dag. Etter at hun begynte med dette, fant hun aldri mer flått på katten! Jeg vurderer å prøve dette når vi har brukt opp apotekmiddelet. Synes jeg ser katta mi spise hvitløk ja... Nei du, hun finner hver mikroskopiske partikkel som ikke hører til i fòret! Har prøvd med medisiner og vitamindråper før, og det er sjanseløst! Men alle er vel kanskje ikke like vrange som mi... Jeg tror kattene stort sett plukker av seg flåtten selv, for jeg finner bare flått rundt på hodet hennes, der hun ikke kommer til... Men din langraggede klarer vel ikke selv på grunn av pelsen tenker jeg! Kan jo ikke være lett for dere å få tatt dem heller da, men så mye pels i veien! Fikk ikke tak i de dråpene, men fant et halsbånd som skal gjøre samme nytten... Bare synd det STINKER eukalyptus, mint og citronella:-( Ikke favorittluktene hverken til meg eller katta! 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Katta rekte rundt overalt, og hver sommer bevilget hun seg selv en ukes sommerferie nede ved elva i busk og kratt. ) Og jeg er jo ikke bare hjemme bak husets fire vegger hele året jeg heller da. ;o) Jeg er mye ute og går tur i skogen, og har aldri blitt bitt! (Bank i bordet...) Ikke før katta dro med seg en inn og la den igjen i buksa mi!!! Men at katta di ikke får noen, det er jo litt spesielt! Kanskje det er med dem som med myggen, at de favoriserer noen "blodtyper"??! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Synes jeg ser katta mi spise hvitløk ja... Nei du, hun finner hver mikroskopiske partikkel som ikke hører til i fòret! Har prøvd med medisiner og vitamindråper før, og det er sjanseløst! Men alle er vel kanskje ikke like vrange som mi... Jeg tror kattene stort sett plukker av seg flåtten selv, for jeg finner bare flått rundt på hodet hennes, der hun ikke kommer til... Men din langraggede klarer vel ikke selv på grunn av pelsen tenker jeg! Kan jo ikke være lett for dere å få tatt dem heller da, men så mye pels i veien! Fikk ikke tak i de dråpene, men fant et halsbånd som skal gjøre samme nytten... Bare synd det STINKER eukalyptus, mint og citronella:-( Ikke favorittluktene hverken til meg eller katta! Jeg er også litt spent på om kattene våre vil spise hvitløken, men kan jo gjøre et forsøk Så rart du ikke fikk tak i det middelet... Halsbånd tror jeg ikke jeg hadde fått på kattene våre. Vil tro de må være vant til halsbånd fra de er små? Det er jo håpløst for kattene å selv fjerne flått som sitter rundt halsen og hodet (der de fleste setter seg fast), men de faller jo av når de er fulle av blod. Har opplevd ertestore, brune kuler som går bortover gulvet her *urk* Uansett er det veldig enkelt å fjerne flått på katt, men du bør ha spesialpinsett fra apoteket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.