Gå til innhold

Middel mot flått hos katt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er også litt spent på om kattene våre vil spise hvitløken, men kan jo gjøre et forsøk ;)

Så rart du ikke fikk tak i det middelet... Halsbånd tror jeg ikke jeg hadde fått på kattene våre. Vil tro de må være vant til halsbånd fra de er små?

Det er jo håpløst for kattene å selv fjerne flått som sitter rundt halsen og hodet (der de fleste setter seg fast), men de faller jo av når de er fulle av blod. Har opplevd ertestore, brune kuler som går bortover gulvet her *urk*

Uansett er det veldig enkelt å fjerne flått på katt, men du bør ha spesialpinsett fra apoteket.

Søsteren min trodde hun hadde tråkket på et blåbær på kjøkkengulvet en dag, da hun hørte noe som sprakk under hælen, og så var hun helt rød! Helt til hun tittet nærmere på det, og så at skallet hadde bein! He he...

Katta mi var innekatt til hun var litt over året gammel, da steriliserte jeg henne og satte på henne halsbånd. Det gikk helt fint! Hun mister dem jo rett som det er, klåkatt som hun er, men det er ikke noe problem å sette det på i hvert fall...

Har sånn pinsett ja, den er jo uunværlig! Men det kommer ofte med litt pels likevel. (Stakkars pus) Og da tenker jeg på din katt med lang pels stakkars! Må jo lugge...

Så du tror at de får flest flått rundt hodet altså, at det ikke bare er slik at katten tar de andre før vi oppdager dem?

Gjest togli
Skrevet

Søsteren min trodde hun hadde tråkket på et blåbær på kjøkkengulvet en dag, da hun hørte noe som sprakk under hælen, og så var hun helt rød! Helt til hun tittet nærmere på det, og så at skallet hadde bein! He he...

Katta mi var innekatt til hun var litt over året gammel, da steriliserte jeg henne og satte på henne halsbånd. Det gikk helt fint! Hun mister dem jo rett som det er, klåkatt som hun er, men det er ikke noe problem å sette det på i hvert fall...

Har sånn pinsett ja, den er jo uunværlig! Men det kommer ofte med litt pels likevel. (Stakkars pus) Og da tenker jeg på din katt med lang pels stakkars! Må jo lugge...

Så du tror at de får flest flått rundt hodet altså, at det ikke bare er slik at katten tar de andre før vi oppdager dem?

''Søsteren min trodde hun hadde tråkket på et blåbær på kjøkkengulvet en dag, da hun hørte noe som sprakk under hælen, og så var hun helt rød! Helt til hun tittet nærmere på det, og så at skallet hadde bein! He he...''

*urk*

''Har sånn pinsett ja, den er jo uunværlig! Men det kommer ofte med litt pels likevel. (Stakkars pus) Og da tenker jeg på din katt med lang pels stakkars! Må jo lugge...''

Den langhåra katten min er heldigvis en sånn katt som liker litt røff behandling. Hun nikoser seg når vi lugger og drar i pelsen hennes, så det går i grunnen greit :)

''Så du tror at de får flest flått rundt hodet altså, at det ikke bare er slik at katten tar de andre før vi oppdager dem?''

Det er stort sett rundt hodet flåtten liker seg. Sikkert der det er lettest å suge blod? Hos små barn setter flåtten seg faktisk også helst i hodebunnen eller bak ørene.

Skrevet

''Søsteren min trodde hun hadde tråkket på et blåbær på kjøkkengulvet en dag, da hun hørte noe som sprakk under hælen, og så var hun helt rød! Helt til hun tittet nærmere på det, og så at skallet hadde bein! He he...''

*urk*

''Har sånn pinsett ja, den er jo uunværlig! Men det kommer ofte med litt pels likevel. (Stakkars pus) Og da tenker jeg på din katt med lang pels stakkars! Må jo lugge...''

Den langhåra katten min er heldigvis en sånn katt som liker litt røff behandling. Hun nikoser seg når vi lugger og drar i pelsen hennes, så det går i grunnen greit :)

''Så du tror at de får flest flått rundt hodet altså, at det ikke bare er slik at katten tar de andre før vi oppdager dem?''

Det er stort sett rundt hodet flåtten liker seg. Sikkert der det er lettest å suge blod? Hos små barn setter flåtten seg faktisk også helst i hodebunnen eller bak ørene.

Da var jeg vel "heldig" da, som fikk den rett nedfor hoftebeinet! Usj, var ekkelt nok det skal jeg si deg! Blæææhh...!

Blei forresten plutselig glad for at frøet mitt ikke har så mye hår enda! Så kan jeg følge med litt...

Godt hun liker å bli tatt litt i da:-) Mi er vansligvis ikke noe glad i det, men jeg tror nesten hun forstår at vi hjelper henne, for hun er så tålmodig når vi tar flåttene atte! Tilogmed under haka, det MÅ jo være vondt!

Samboeren kom akkurat hjemom en tur forresten, og fant en flått til på katta nå... Håper det var en vi misset i går, og at ikke hun har fått den etter at halsbåndet blei satt på:-/

Gjest pellarguri
Skrevet

Var ment ironisk... Eukalyptus, mint og citronella er vel ikke akkurat favorittlukter for en katt! Ikke for meg heller, for den saks skyld, og nå stinker hele huset eukalyptus:-( Usj, håper det slutter å lukte så intenst snart! Katta ser ikke ut til å bry seg lenger da... Har vel svidd av hele luktesansen hennes vel:-/

Var ikke på Nordby, vi reiste til det store senteret over grensa ved Ørje! Var ikke så stort som jeg hadde trodd men...

Vel, de hadde ikke hørt om disse dråpene! Så da gikk vi i dyrebutikk, og der hadde de halsbåndene. De var ikke like effektive som dråpene sa de, men var kun laget på urter, og kunne ikke gi noen reaksjon hos katten, slik dråpene kunne. Så da prøver vi...

Men de har sikkert de hellige dråpene dine på Nordby fortsatt, så ikke fortvil:-)

he he

Jeg ville ikke si noe om de halsbåndene fordi jeg trodde både du og pus var fornøyd.

Jeg hadde et slikt på mine to katter en gang. Vet ikke hvem av oss som ikke orket lukten først.

Kattene prøvde å få de av ved å dra de over hodet. Huset stinket konstant..:-)

Vel, tenkte jeg .... det slutte vel å stinke til slutt. Gjorde jo det, men da kom jammen flotten tilbake også, for poenget er at flotten ikke liker lukten, men det tror jeg ikke katten og eierne gjør heller...

Det ble med den ene gangen her i huset

Lykke til

Skrevet

he he

Jeg ville ikke si noe om de halsbåndene fordi jeg trodde både du og pus var fornøyd.

Jeg hadde et slikt på mine to katter en gang. Vet ikke hvem av oss som ikke orket lukten først.

Kattene prøvde å få de av ved å dra de over hodet. Huset stinket konstant..:-)

Vel, tenkte jeg .... det slutte vel å stinke til slutt. Gjorde jo det, men da kom jammen flotten tilbake også, for poenget er at flotten ikke liker lukten, men det tror jeg ikke katten og eierne gjør heller...

Det ble med den ene gangen her i huset

Lykke til

Neeei, ikke si sånn æ! Håpet lukten skulle forsvinne, men effekten vedvare jeg! Men det er kanskje pose og sekk på en gang det... Hrmf! Ja da får vi se hvor lenge det holder! Kanske dråper er tingen likevel... Lukter ikke så ille av dem altså?

Gjest togli
Skrevet

Da var jeg vel "heldig" da, som fikk den rett nedfor hoftebeinet! Usj, var ekkelt nok det skal jeg si deg! Blæææhh...!

Blei forresten plutselig glad for at frøet mitt ikke har så mye hår enda! Så kan jeg følge med litt...

Godt hun liker å bli tatt litt i da:-) Mi er vansligvis ikke noe glad i det, men jeg tror nesten hun forstår at vi hjelper henne, for hun er så tålmodig når vi tar flåttene atte! Tilogmed under haka, det MÅ jo være vondt!

Samboeren kom akkurat hjemom en tur forresten, og fant en flått til på katta nå... Håper det var en vi misset i går, og at ikke hun har fått den etter at halsbåndet blei satt på:-/

Vi voksne får oftest flåtten lengre nede på kroppen. Hos meg er den oftest på magen eller låra...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...