Gjest Wita Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg og mannen min er uenige om hva datteren vår skal få lov til. En dag sier hun bare sånn helt uten videre uten å spørre at hun skal til Spania i sommer uten å spørre om hun faktisk får lov. Antagelig fordi vi har latt henne få gjøre det hun vil stort sett i den siste tiden, da hun har vist oss at hun er til å stole på. Ikke for å skryte altså, men det er ikke bare jeg som sier det, men noen andre mødre har også sagt til meg at de føler seg trygge når ungdommene deres er sammen med min datter. Hun har aldri kommet hjem synlig beruset. Hun sier selv at hun drikker, men at hun er sånn som kan sitte med samme øl`en hele kvelden stort sett. Noen få ganger har hun kjent at hun har begynt å få for mye og da har hun dratt hjem. Jeg skal ikke fremstille henne som en engel, men hun er i grunnen veldig fornuftig og ordentlig. Hun vil betale turen selv. Nå er det ikke det at jeg er redd for hva hun selv skal finne på på jeg bekymrer meg mest for heller. Kan være lett å utnytte unge jenter. Kan fort skje ting hun ikke hadde regnet med. Når jeg sier dette, er det som hun har planlagt akkurat hva hun skal argumentere med og alle farer virker hun å ha tenkt gjennom på egen hånd og det er jo positivt. Men alikevel da. Sydentur når du er 17.5 år? Det går da ikke an vel??? Jeg sier blankt nei og mannen min sier nærmest JAAAA! Nå har han selv reist alene i fra ung alder og jobbet i Afrika og andre steder i studentferiene, så han bekymrer seg ikke. Han er ikke skvetten når det gjelder noenting. Hva synes dere? Liker det ikke jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det er min mening Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei! Jeg kjenner meg igjen som datteren din i dette innlegget. Jeg er født i august, mens venninnegjengen min består av 3 jenter som er ett år eldre og 2 som er født i januar og februar samme året som meg. Jeg blir 19 i slutten av august i år, så dette problemet hadde jeg i fjor.. Og det ble en kjip sommer! Mine foreldre sa at jeg ikke fikk være med på sydentur siden jeg ikke var myndig, og jeg fikk aldri vært med på byen for der kom jeg ikke inn og ikke på noe annet som hadde 18årsaldersgrense fordi uheldige meg ble født senere enn de andre. Og jeg har også alltid vært fornuftig, oppfører meg bra og vet hva som er greit og hva som ikke er greit. Så fikk jeg lov til å være med jentene til syden likevel.. og det ble en fantastisk tur! Hadde det kjempefint og foreldrene mine er glade for atr de lot meg dra i etterkant, for minnene fra den turen betyr mye for meg, og det hadde vært veldig trist å ikke få vært med på den første ordentlige sydenturen med hele gjengen! Jeg syns dere skal la henne dra (såfremt du kjenner de hun skal dra med og at hun er såpass selvstendig som det virker som hun er). Farer kan skje overalt, og det kan skje i syden om 5 år også. Skjønner at jeg ikke har så mye jeg skulle ha sagt i denne saken;), men kan jo komme med min erfaring likevel! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg hadde ikke latt henne dra til de verste fyll/voldtektsstedene. Men skal de til et fredelig sted så hadde jeg sagt ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei! Jeg kjenner meg igjen som datteren din i dette innlegget. Jeg er født i august, mens venninnegjengen min består av 3 jenter som er ett år eldre og 2 som er født i januar og februar samme året som meg. Jeg blir 19 i slutten av august i år, så dette problemet hadde jeg i fjor.. Og det ble en kjip sommer! Mine foreldre sa at jeg ikke fikk være med på sydentur siden jeg ikke var myndig, og jeg fikk aldri vært med på byen for der kom jeg ikke inn og ikke på noe annet som hadde 18årsaldersgrense fordi uheldige meg ble født senere enn de andre. Og jeg har også alltid vært fornuftig, oppfører meg bra og vet hva som er greit og hva som ikke er greit. Så fikk jeg lov til å være med jentene til syden likevel.. og det ble en fantastisk tur! Hadde det kjempefint og foreldrene mine er glade for atr de lot meg dra i etterkant, for minnene fra den turen betyr mye for meg, og det hadde vært veldig trist å ikke få vært med på den første ordentlige sydenturen med hele gjengen! Jeg syns dere skal la henne dra (såfremt du kjenner de hun skal dra med og at hun er såpass selvstendig som det virker som hun er). Farer kan skje overalt, og det kan skje i syden om 5 år også. Skjønner at jeg ikke har så mye jeg skulle ha sagt i denne saken;), men kan jo komme med min erfaring likevel! Jeg fyller også år etter sommerferien, og husker veldig godt hvor kjipt det ofte var om sommeren å være "snart 13" eller "snart 17" eller "snart 18" - alltid litt for ung for det man helst skulle delta på den sommeren! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det er min mening Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg fyller også år etter sommerferien, og husker veldig godt hvor kjipt det ofte var om sommeren å være "snart 13" eller "snart 17" eller "snart 18" - alltid litt for ung for det man helst skulle delta på den sommeren! ;-) Hehe, ja, veldig kjedelig! Ikke noe problem i år, siden 19 ikke er noen alder, men neste sommer så blir det kjipt igjen å være "snart 20" Forhåpentligvis gir det seg etter det;) Men for å tenke litt positivt så er jeg 48 mens mine venninner er 50, sånn om noen års tid;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hehe, ja, veldig kjedelig! Ikke noe problem i år, siden 19 ikke er noen alder, men neste sommer så blir det kjipt igjen å være "snart 20" Forhåpentligvis gir det seg etter det;) Men for å tenke litt positivt så er jeg 48 mens mine venninner er 50, sånn om noen års tid;o) ;-) Ja, nå er jeg ikke 48 på lenge ennå, men jeg er forlengst forbi det stadiet der det var et problem å være "snart x år" om sommeren....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg fyller også år etter sommerferien, og husker veldig godt hvor kjipt det ofte var om sommeren å være "snart 13" eller "snart 17" eller "snart 18" - alltid litt for ung for det man helst skulle delta på den sommeren! ;-) Min datter er født i januar og er den eldste av venninnene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei! Jeg kjenner meg igjen som datteren din i dette innlegget. Jeg er født i august, mens venninnegjengen min består av 3 jenter som er ett år eldre og 2 som er født i januar og februar samme året som meg. Jeg blir 19 i slutten av august i år, så dette problemet hadde jeg i fjor.. Og det ble en kjip sommer! Mine foreldre sa at jeg ikke fikk være med på sydentur siden jeg ikke var myndig, og jeg fikk aldri vært med på byen for der kom jeg ikke inn og ikke på noe annet som hadde 18årsaldersgrense fordi uheldige meg ble født senere enn de andre. Og jeg har også alltid vært fornuftig, oppfører meg bra og vet hva som er greit og hva som ikke er greit. Så fikk jeg lov til å være med jentene til syden likevel.. og det ble en fantastisk tur! Hadde det kjempefint og foreldrene mine er glade for atr de lot meg dra i etterkant, for minnene fra den turen betyr mye for meg, og det hadde vært veldig trist å ikke få vært med på den første ordentlige sydenturen med hele gjengen! Jeg syns dere skal la henne dra (såfremt du kjenner de hun skal dra med og at hun er såpass selvstendig som det virker som hun er). Farer kan skje overalt, og det kan skje i syden om 5 år også. Skjønner at jeg ikke har så mye jeg skulle ha sagt i denne saken;), men kan jo komme med min erfaring likevel! Min datter er født i januar og er den eldste. Hun er ikke 17,5 enda, men vil være det når hun eventuelt drar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg er enig med deg! En ting er at de er greie og fornuftige selv, men en vet jo aldri hvem de kan treffe på! Jeg stoler 100% på sønnen min, han er født i 1990, og var altså 17 i fjor sommer. Da han spurte om å få dra på Hovefestival sa vi nei. Ikke fordi vi ikke stoler på ham, men fordi vi ikke stoler på "alle de andre". Men i år er han 18, og til sommeren blir det festival. Jeg kan aldri tenke meg at jeg blir noe mindre streng med datteren min når hun blir eldre...:-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølsen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 ''Men alikevel da. Sydentur når du er 17.5 år? Det går da ikke an vel??? Jeg sier blankt nei og mannen min sier nærmest JAAAA!'' Går ikke det an? De fleste får lov til det da. Enig med mannen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 ''Men alikevel da. Sydentur når du er 17.5 år? Det går da ikke an vel??? Jeg sier blankt nei og mannen min sier nærmest JAAAA!'' Går ikke det an? De fleste får lov til det da. Enig med mannen din. Så blir det også Spaniatur, men jeg liker det fremdeles ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Så blir det også Spaniatur, men jeg liker det fremdeles ikke. Vet du - jeg tror ikke du hadde likt det første gangen det hadde skjedd at hun reise alene uansett hvor gammel hun var:-) Min mor kommer fremdeles med formaninger når vi skal ut på tur (jeg er ca 30, gift og voksen:-)) Jeg tenker dette går helt fint, men mor er "programforpliktet" til å være nervøs:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.