laban Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Jeg bor sammen med en fotballidiot på 9 år. Han spør og spør om reglene for hvem fra f.eks. norsk og engelsk serie / cup, som går automatisk hit og dit, kvalifisering osv. (Konkret eksempel: Kommer et lag som kommer på 4. plass i Premier League til noen internasjonal cup, og hva må de evt. gjennom for å komme dit?) Den gangen jeg fulgte litt med på denslags, var det serievinnercup, cupvinnercup og UEFA. Champions League fantes ikke. Jeg er eldgammel og vet ikke så mye om detaljene. Junior forstår egentlig ikke så fryktelig mye av systemet han heller, men vi kan helt sikkert finne ut av det sammen. Faren hans er enda mindre oppdatert, og totalt uinteressert, så han er ingen ressurs i denne sammenheng. Problemet er at jeg ikke orker lese meg gjennom tusen sider med fotballgnål skrevet av apekattjournalister som jeg antakelig vil finne hvis jeg søker på dette på nett. Derfor lurer jeg på om det finnes noen seriøse sider som gir en oversikt over cupene og hvem som får spille i dem i vår tid? Helst på norsk, men jeg skal nok klare det på engelsk også. Jeg er optimistisk nok til å takke på forhånd! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Hvis du ønsker full oppdatering må du se på uefa.com dette er en side på engelsk. For norske regler kan du lese på fotball.no (jeg har ikke peiling, men jeg spurte mannen min :-) 0 Siter
laban Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Skrevet 1. mai 2008 Hvis du ønsker full oppdatering må du se på uefa.com dette er en side på engelsk. For norske regler kan du lese på fotball.no (jeg har ikke peiling, men jeg spurte mannen min :-) UEFA-siden så i hvert fall relativt oversiktlig ut ved en rask kikk. Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.