Gå til innhold

Låne bort bil.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg ville bare være snill i dag...for noen trengte bil i morgen,så jeg sa de kunne låne min bil,dette syns ikke samboeren min noe om og han ble ganske sur.

Det er ikke kasko på bilen,uff hva er det jeg har gjort,ville du lånt bort din bil?

Jeg regner jo med at det går bra,men nå ble jeg usikker.

Gjest mallet
Skrevet

Jeg ville gjort som deg. Det får være måte på gnienhet. Om det skjer noe får vel de som låner bilen få betale, mest sannsynlig skjer det ingenting og det blir bare dumt å sitte og knuge på eiendelene sine.

Gjest mora2
Skrevet

Vi låner ofte bort bilen vår.

Men kun til folk vi kjenner godt, og stoler på at de ordner opp etter seg om noe skulle gå galt.

Skrevet

Det kommer helt an på hvem som hadde spurt og hva de skulle bruke den til.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg låner aldri bort bilen min.

Mine barn er selvfølgelige unntak, for da er det vi selv som må dekke tapet, hvis og når de krasjer.

Hilsen

Skrevet

Eg låner selvfølgelig bort bilen om venner er i beit, skulle bare mangle! Det er jo bare en bil...

Skrevet

Det kommer helt an på hvem som hadde spurt og hva de skulle bruke den til.

''...og hva de skulle bruke den til.''

Tjaaa...Kor mange alternativer har vi? he. he...

Eg vedder 100 kroner på at de skulle bruke den til å kjøre med, vedder du imot?

Skrevet

Jeg er enig med Lillemus i at det kommer an på hvem som hadde spurt og hva de skulle bruke den til.

Jeg har aldri fått spørsmål fra noen om å låne bil, og kan ikke tenke meg noen som kunne tenkes å ville spørre heller, for alle vi kjenner har bil selv, og poden er ikke gammel nok til å kjøre;-)

Men hadde f eks noen nærstående vært i beit fordi bilen hadde kræsjet og de skulle handle mat, hadde jeg ikke sagt nei;-)

Skrevet

''...og hva de skulle bruke den til.''

Tjaaa...Kor mange alternativer har vi? he. he...

Eg vedder 100 kroner på at de skulle bruke den til å kjøre med, vedder du imot?

Tja... Om de trengte bil et par dager fordi deres egen sto og de skulle på hytta for noen nødvendige ærend - greit.

Om de skulle på rølpetur og ha med noen fyllekompiser og dra på køntrifestival - niks.

Skrevet

Tja... Om de trengte bil et par dager fordi deres egen sto og de skulle på hytta for noen nødvendige ærend - greit.

Om de skulle på rølpetur og ha med noen fyllekompiser og dra på køntrifestival - niks.

Der må eg si meg helt enig, eg hadde heller ikkje lånt bort bilen min til noen som skulle på køntrifestival (ihvertfall ikkje Titanofestivalen), det alternativet fallt meg ikke inn engang.

bustebeisa
Skrevet

Kommer an på hvem det er.

Har lånt bort bilen, da jeg hadde. Nå er det jeg som av og til er i beit og må spørre andre om å få låne.

Om dere har kansko, eller ikke, jeg ville gjort opp for meg om jeg hadde ødelagt noe på bilen.

bustebeisa
Skrevet

Vi låner ofte bort bilen vår.

Men kun til folk vi kjenner godt, og stoler på at de ordner opp etter seg om noe skulle gå galt.

Hihi...

Så ikke svaret ditt før jeg svarte selv. Kan hende jeg må spørre deg i løpet av helga. Må snakke med ei på ny. Hun som skulle hente i morgen, men plutselig i går visste hun ikke om hun kunne lenger. Noen som kommanderer henne til å gjøre noe helt annet... sukk.

Skrevet

Det der kunne jeg også ha gjort, og mannen min ville blitt like sur som samboeren din ;-)

Skrevet

Der må eg si meg helt enig, eg hadde heller ikkje lånt bort bilen min til noen som skulle på køntrifestival (ihvertfall ikkje Titanofestivalen), det alternativet fallt meg ikke inn engang.

Eller enda verre - trekkspillfestival!

Skrevet

Det kommer helt an på hvem som skulle låne bilen. Er det familie eller nærmeste venner jeg stoler på, så kunne jeg ha gjort det. Venn av en venn hadde ikke fått lånt...

Skrevet

Jeg låner ikke bort bilen min, annet enn til nærmeste familie og nabo'n.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg låner bort min til svigerinne og svoger når jeg stikker til hjembyen til kjæresten på en torsdag - på denne måten får de to biler til jobb på fredagen, og jeg veit at det letter ting en del for dem.

Broren min har lånt bilen min noen ganger, og jeg har lånt hans et par ganger jeg har hatt bruk for hengerfeste.

Slikt synes jeg er helt ok. Jeg har full kasko på bilen, og regner med at de dekker det som måtte skjedd av gale ting med den.

Gjest mora2
Skrevet

Hihi...

Så ikke svaret ditt før jeg svarte selv. Kan hende jeg må spørre deg i løpet av helga. Må snakke med ei på ny. Hun som skulle hente i morgen, men plutselig i går visste hun ikke om hun kunne lenger. Noen som kommanderer henne til å gjøre noe helt annet... sukk.

Bare å spør vett du :0)

Snaxy har fri!

Skrevet

Dansegalla da??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...