Gå til innhold

Om å selge lodd på dørene

isbe

Anbefalte innlegg

Min datter er med i en idrettsklubb og de har fått en loddbok hver som skal selges innen en viss dato. Jeg har latt henne gå til venners hus å selge lodd, og de har kjøpt 1 lodd hver. Mannen min mener at hun ikke bør gå alene selvom det er til gode venners hus (vi kjenner både ungene og foreldrene, og kan se husene herfra), mens jeg mener det er ok. Hun går i 3. klasse.

Hva mener dere/gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi gikk til naboer med lodd i tredje selv om jeg ikke kunne henne hele veien bort til husene som jeg kunne se. Jeg synes det var ok pga lite trafikk. Men jeg forstår din mann, for i disse tider med Engla saken så er vi mange som har blitt skremt...... (om det er derfor da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overforsiktig han mannen din eller?

Neida, det kommer jo helt an på hvordan dere bor... Vi bor i et rolig boligfelt, og kjenner de aller fleste naboene. Datteren min (4. klassing) har gått alene og solgt lodd til naboene våre siden andre klasse, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Gutten min solgte lodd her i veien i fjor, da han gikk i 2. klasse. Vi kjenner de fleste i veien, og han ringte vel ikke på i hus der han ikke visste hvem som bodde der, tror jeg. Han får ikke lov til å gå andre steder en her i veien, foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så store barn at de får gå noe sted uten voksne enda, men jeg kan overhodet ikke se hva som er problemet her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Sønnen min på 6 år har gått og solgt lodd alene i gata her hjemme. Riktignok ikke lange gata vi bor i, men ca 10 hus.

Så jeg ser ikke det samme problemet som mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. klassingen min selger lodd alene i "vår gate". Dersom ho går lengre unna er jeg med, eller en annen venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, og ville garantert sendt min egen 3. klassing på tilsvarende runde, altså til de vi kjenner godt fra før.

Får hun ikke gå til dem alene hvis hun skal besøke dem, heller - eller er problemet at hun kommer til å håndtere litt penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips.

Da datteren min måtte selge lodd for fotballgruppa si så sto hun utenfor nærbutikken en lørdag i fotballdrakta si. Var ingen problemer med å få solgt lodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...