Cillimor Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg har en del barneklær til gutt 6 - 7 år. Tidligere har jeg bare gitt bort tøy som sønnen min har vokst ut av. Lurer på om jeg skal prøve å selge det denne gangen. Har selv gått ned mye i inntekt det siste halve året å tenkte jeg kunne bruke pengene på noe nytt sommer tøy til poden. Det er mye fint, bla skogstad jakke, pen dress med skjorte osv. Har dere noe erfaring, er det kjipt å selge brukt barnetøy, eller er det vanlig? Jeg tenkte jeg kunne sette en pris på det som jeg syns er ekstra fint og som har kosta en del å kjøpe inn, å så gir jeg resten på kjøpet. Høres det greit ut? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finn-kjøper Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Det må vel være helt greitt det vel? Og kjekt for andre å kunne kjøpe billig barnetøy som ser pent ut. Men det må se helt, rent og skikkeilg ut. Har selv erfaring fra å ha kjøpt litt på Finn.no. ble kjempeglad over å kunne få billige jakker, skogstadbukser osv. Jeg fikk masse tøy for 500 kr. Tror selger tok noe slikt som kr 50 pr jakke. Gensere og bukser gikk for ca tretti kroner. Ikke så mye pr plagg, men har du mye å selge så blir det jo en slant på deg likevel. Jeg fikk også med en del klær på kjøpet som var helt ok, men som hun syntes ikke så bra nok ut til å ta noe for. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Det høres veldig greit ut. Jeg har kjøpt klær flere ganger, både på byttesentral og privat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg har hatt et par annonser på finn.no, og da tatt bilde med lapp på plagget med pris og størrelse. For mye jobb å skrive det i teksten, og det blir uoversiktlig. Dessuten får du ikke endret teksten der tror jeg, men kan endre bildene. (dvs fjerne det som er solgt.) Jeg kommer neppe til å gjøre det noen gang igjen, for jeg syns det var skikkelig pes. Når noen da vil ha noen plagg, må jeg finne de frem, veie for å finne porto, høre om de fortsatt vil ha det med portokostnader, så pakke, skrive på adresse, sjekke nettbanken om pengene har kommet, så dra på posthuset, blablabla. Jeg syns overhodet ikke det er kjipt å selge barneklær på nettet. Av klærne til jentene mine er nok 50% arvet, 30% kjøpt brukt på nettet, 10% fått i gaver og 10% kjøpt på salg i butikker (av meg). Kjempepositivt med gjenbruk, og jeg syns jo det er "for gærent" å bare gi bort alt. Jeg jobber med å overtale gubben til å holde garasjesalg her til sommeren. Ser for meg at det vil komme en og annen hvis vi har annonse i lokalavisa 3-5 dager i strekk samme uka. Så slipper vi portokostnader for kjøper, pakkestress for meg, osv. Og kan få unna litt andre ting og. Så får resten gå til Fretex/loppis etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg har hatt et par annonser på finn.no, og da tatt bilde med lapp på plagget med pris og størrelse. For mye jobb å skrive det i teksten, og det blir uoversiktlig. Dessuten får du ikke endret teksten der tror jeg, men kan endre bildene. (dvs fjerne det som er solgt.) Jeg kommer neppe til å gjøre det noen gang igjen, for jeg syns det var skikkelig pes. Når noen da vil ha noen plagg, må jeg finne de frem, veie for å finne porto, høre om de fortsatt vil ha det med portokostnader, så pakke, skrive på adresse, sjekke nettbanken om pengene har kommet, så dra på posthuset, blablabla. Jeg syns overhodet ikke det er kjipt å selge barneklær på nettet. Av klærne til jentene mine er nok 50% arvet, 30% kjøpt brukt på nettet, 10% fått i gaver og 10% kjøpt på salg i butikker (av meg). Kjempepositivt med gjenbruk, og jeg syns jo det er "for gærent" å bare gi bort alt. Jeg jobber med å overtale gubben til å holde garasjesalg her til sommeren. Ser for meg at det vil komme en og annen hvis vi har annonse i lokalavisa 3-5 dager i strekk samme uka. Så slipper vi portokostnader for kjøper, pakkestress for meg, osv. Og kan få unna litt andre ting og. Så får resten gå til Fretex/loppis etterpå. Å selge ett og ett plagg blir jo håpløst, ja Men jeg ser ofte annonser for et sett med barnetøy i samme størrelse, altså slik at en person kjøper alt sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg har hatt et par annonser på finn.no, og da tatt bilde med lapp på plagget med pris og størrelse. For mye jobb å skrive det i teksten, og det blir uoversiktlig. Dessuten får du ikke endret teksten der tror jeg, men kan endre bildene. (dvs fjerne det som er solgt.) Jeg kommer neppe til å gjøre det noen gang igjen, for jeg syns det var skikkelig pes. Når noen da vil ha noen plagg, må jeg finne de frem, veie for å finne porto, høre om de fortsatt vil ha det med portokostnader, så pakke, skrive på adresse, sjekke nettbanken om pengene har kommet, så dra på posthuset, blablabla. Jeg syns overhodet ikke det er kjipt å selge barneklær på nettet. Av klærne til jentene mine er nok 50% arvet, 30% kjøpt brukt på nettet, 10% fått i gaver og 10% kjøpt på salg i butikker (av meg). Kjempepositivt med gjenbruk, og jeg syns jo det er "for gærent" å bare gi bort alt. Jeg jobber med å overtale gubben til å holde garasjesalg her til sommeren. Ser for meg at det vil komme en og annen hvis vi har annonse i lokalavisa 3-5 dager i strekk samme uka. Så slipper vi portokostnader for kjøper, pakkestress for meg, osv. Og kan få unna litt andre ting og. Så får resten gå til Fretex/loppis etterpå. Du kan jo evt si at klærne må hentes dersom du vil slippe forsendelse. Bor du på et større sted er det en grei måte å gjøre det på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deppa og lei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei! Jeg har tidligere gitt bort masse klær til ei venninne og ikke tatt betalt, men som jeg har sagt at hun kan be meg med ut på middag eller noe som takk. Jeg var tidligere alene m barnet mitt, men nå har jeg vært samboer det siste året. Økonomien har ikke vært på topp , er student. Nå har jeg ikke gitt bort klær på ca 1 år- har en god sekk i kjelleren... Som jeg sa til min venninne at jeg har ikke anledning til å gi det bort lenger. Vi har selv ikke noen å arve fra- som jeg sa det koster å kjøpe nytt. Som hun da sa hun trengte ikke mere klær ennå- så jeg kunne bare selge det til noen andre. Var hun ikke int lenger nå siden jeg skulle ha betaling? Hun har ikke engang bedt meg ut på middag- det skuffer meg. Når vi er på besøk går barnet alltid i "vårt" tøy og jeg ser det begynner å bli ganske smått. De har tre barn og de er selv i jobb begge to. Vurderer å sette det ut på finn, men som en sier her - det er litt styr. Føler at det ligger noe å skurrer med min venninne - vi er barndomsvenninner fra vi var 3år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei! Jeg har tidligere gitt bort masse klær til ei venninne og ikke tatt betalt, men som jeg har sagt at hun kan be meg med ut på middag eller noe som takk. Jeg var tidligere alene m barnet mitt, men nå har jeg vært samboer det siste året. Økonomien har ikke vært på topp , er student. Nå har jeg ikke gitt bort klær på ca 1 år- har en god sekk i kjelleren... Som jeg sa til min venninne at jeg har ikke anledning til å gi det bort lenger. Vi har selv ikke noen å arve fra- som jeg sa det koster å kjøpe nytt. Som hun da sa hun trengte ikke mere klær ennå- så jeg kunne bare selge det til noen andre. Var hun ikke int lenger nå siden jeg skulle ha betaling? Hun har ikke engang bedt meg ut på middag- det skuffer meg. Når vi er på besøk går barnet alltid i "vårt" tøy og jeg ser det begynner å bli ganske smått. De har tre barn og de er selv i jobb begge to. Vurderer å sette det ut på finn, men som en sier her - det er litt styr. Føler at det ligger noe å skurrer med min venninne - vi er barndomsvenninner fra vi var 3år. De kan jo ha dårlig råd selv om begge er i jobb, men å forvente å få klær til ungene går bare ikke an. Man kan handle masse fint på salg f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deppa og lei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 De kan jo ha dårlig råd selv om begge er i jobb, men å forvente å få klær til ungene går bare ikke an. Man kan handle masse fint på salg f.eks. selvfølgelig kan man ha dårlig råd for det, men jeg vet at det har de ikke. Hun sier du kan få igjen når du får barn igjen- hun vet jeg sliter med å bli gravid- hadde spontan abort i fjor sommer. Hun har også gitt klærne videre som hun har fått av meg til sin søster og hun er samboer og de har ikke dårlig råd heller. Jeg syns bare ikke det går ann. Det er helt slutt med å gi bort mere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 selvfølgelig kan man ha dårlig råd for det, men jeg vet at det har de ikke. Hun sier du kan få igjen når du får barn igjen- hun vet jeg sliter med å bli gravid- hadde spontan abort i fjor sommer. Hun har også gitt klærne videre som hun har fått av meg til sin søster og hun er samboer og de har ikke dårlig råd heller. Jeg syns bare ikke det går ann. Det er helt slutt med å gi bort mere Hvis du forventer å få igjen klærne etter at du har gitt dem vekk må du si _tydelig_ ifra. De fleste regner nok med at de kan gi klærne videre til andre hvis det er noe igjen av dem. Mijøaspektet er en annen del av dette med brukte klær. I mine øyne er gjenbruk av klær ikke bare et spørsmål om å spare penger, men også å redusere vårt forbruk. Jeg gir bort klær til en svigerinne til naboen min. Jeg kjenner ikke familien og har aldri sett barnet, men hører via naboen min at de setter pris på klærne. Jeg er glad for at klærne kan brukes om igjen, her hvor vi bor finnes det ikke Fretex eller lignende. Om de har dårlig råd eller ikke er nok ikke så interessant, det er flott at de vil bruke gjenbruksklær. Hvis du har lyst å selge klærne du har liggende på Finn må du selvsagt bare gjøre det. Hvis du egentlig synes det er for mye mas og din motvilje mot å gi klær videre egentlig har en annen grunn bør du kanskje heller ta en samtale med venninna di. Kanskje hun kan gi noe tilbake til deg på en annen måte som ikke innebærer penger. Det er i hvertfall leit hvis gjenbruksklær skal være det som ødelegger vennskapet. I kjelleren har klærne ingen verdi annet enn å ta plass og gi deg dårlige følelser ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.