Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ingen gallainvitasjoner i posten i dag heller
Skrevet

*Hehe* Jeg er ikke i store selskaper så veldig ofte. :o) Om folk synes det er kjedelig å se meg i samme kjole i tre selskaper så er det de som har et problem.

He, he, jeg har INGEN kjoler jeg.

Bare bunad ;o)

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• mariaflyfly

15

• Lillemus

12

• Gregga

12

Mest aktive i denne tråden

Persille1365381127
Skrevet

Vi lever ikke på 1800 tallet nå. Bunad passer definitivt ikke alle steder, blir litt for sært å sprade rundt i husfliden antrekk i galla, eller i et fint bryllup. Det tar seg ikke ut.

Merkelig at de aksepterer det på slottet da?

Du tar nok feil denne gangen :)

Gjest vanlig skikk og bruk
Skrevet

Merkelig at de aksepterer det på slottet da?

Du tar nok feil denne gangen :)

Slottet ER gammeldags. Det er en av tradisjonene som burde dødd ut på nettopp 1800 tallet det også. Jeg hadde blitt særs skuffet om folk ikke gadd pynte seg annet enn å kaste på seg buanden i mitt bryllup!

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Bunad er galla-antrekk faktisk! Den kan brukes i alle selskaper, selv om det er heller uvanlig å bruke den i begravelser, men det er noen som gjør det også.

Et så formelt bryllup at bunad ikke kan brukes finnes ikke.

Enig:-)

Men etter desserten syns jeg det er på tide å skifte, syns jeg. I alle fall om man skal nyte mer alkohol, enn det som er servert til maten:-)

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Bunad passer ikke i bryllup da. Konfirmasjon, barnedåp, 17 mai, og kanskje et 50 års lag eller noe, men ikke bryllup, da skal man jo pynte seg litt mer.

Det er jo nettopp i bunad, at man har pyntet seg mest..

Skrevet

Enig:-)

Men etter desserten syns jeg det er på tide å skifte, syns jeg. I alle fall om man skal nyte mer alkohol, enn det som er servert til maten:-)

Å gå på fylla i bunad gjør seg definitivt ikke nei! :o)

Gjest vanlig skikk og bruk
Skrevet

Det er jo nettopp i bunad, at man har pyntet seg mest..

Det er definitivt ikke sant. Jeg føler meg overhodet ikke pyntet for en sånn type fest i bunad. Passer på 17 mai, og i konfirmasjoner, men ikke på _fest_ som jo et bryllup er.

Skrevet

Det er definitivt ikke sant. Jeg føler meg overhodet ikke pyntet for en sånn type fest i bunad. Passer på 17 mai, og i konfirmasjoner, men ikke på _fest_ som jo et bryllup er.

Ok, tror de fleste nå har forstått at du mener at bunad ikke et er festplagg. Men når alle andre skriver at bunad regnes som fint nok i ALLE sammenhenger, må du vel etterhvert forstå at det er du som tar feil? Det at ikke DU liker bunader til fest betyr nok ikke at bunad ikke er et festplagg!

Gjest Lilliett
Skrevet

Hva DU føler deg pyntet i, er jo din sak. Om andre føler seg pyntet i bunad i bryllup, er det, derimot, IKKE din sak.

Skrevet

Det virker som du snakker litt med bruden så hvorfor ikke spørre henne rett ut hvorfor hun ikke vil at noen skal komme i svart, rødt eller bunad... Og hvis du egentlig ikke tør å spørre så må du spørre fra alle oss her for vi lurer oss grønne... hehe ;)

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Skjønne at du ikke e trønder.. Ellers så ha du å hatt fin nok buna:-)

Skrevet

Jeg synes det er veldig sært å skrive dette i innbydelsen. Jeg har alltid hørt at helsvart og hvitt er no-no i bryllup, men rødt må da gå an og i alle tilfelle bunad!

En skikkelig bridezilla høres det ut som.

mil1365380270
Skrevet

Bra svart! ;-)

Skrevet

Vi lever ikke på 1800 tallet nå. Bunad passer definitivt ikke alle steder, blir litt for sært å sprade rundt i husfliden antrekk i galla, eller i et fint bryllup. Det tar seg ikke ut.

*ha ha* dagens!

mariaflyfly
Skrevet

I dine øyne, kanskje ikke.

For noe tull.

Skrevet

*he he*

mariaflyfly
Skrevet

Hva du føler deg pynta i og ikke, er jo din sak.

Alle veit at bunad er pynta nok til både antrekk mørk dress, smoking og til og med galla.

Skrevet

Det virker som du snakker litt med bruden så hvorfor ikke spørre henne rett ut hvorfor hun ikke vil at noen skal komme i svart, rødt eller bunad... Og hvis du egentlig ikke tør å spørre så må du spørre fra alle oss her for vi lurer oss grønne... hehe ;)

Ja, klart jeg har spurt hvorfor:-) Svaret er "fordi jeg ikke liker bunad, og svart er så vanlig(!) og rødt er ikke noe fint". Så da så!

Skrevet

Ja, klart jeg har spurt hvorfor:-) Svaret er "fordi jeg ikke liker bunad, og svart er så vanlig(!) og rødt er ikke noe fint". Så da så!

What?! Med mindre bruden var i nær slekt eller en meget nær venn så hadde jeg sterkt vurdert å drite i hele det bryllupet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...