Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• mariaflyfly

15

• Lillemus

12

• Gregga

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, klart jeg har spurt hvorfor:-) Svaret er "fordi jeg ikke liker bunad, og svart er så vanlig(!) og rødt er ikke noe fint". Så da så!

Jeg hadde vært fristet til å si at når jeg ikke kan bruke bunaden min, og du dermed tvinger meg til å kjøpe ny kjole, så har jeg ikke råd til gave.

Skrevet

Jeg synes det er veldig sært å skrive dette i innbydelsen. Jeg har alltid hørt at helsvart og hvitt er no-no i bryllup, men rødt må da gå an og i alle tilfelle bunad!

En skikkelig bridezilla høres det ut som.

Jeg har faktisk også hørt at man ikke skal bruke rødt i bryllup, men er ikke i stand til å huske hvorfor... Men - uansett synes jeg det er sært å spesifisere dette i en innbydelse:-)

mariaflyfly
Skrevet

What?! Med mindre bruden var i nær slekt eller en meget nær venn så hadde jeg sterkt vurdert å drite i hele det bryllupet...

Du er ikke den eneste...

Skrevet

Det er vel helt vanlig skikk og bruk at hvitt, sort og rødt er fy i bryllup. Og grunnen til at hun vil skrive det er kanskje for å minne folk på dette? Ser jo bare her inne hvor mange som ikke vet dette lenger... Og når det gjelder bunad, det er også helt vanlig å i en innbydelse spesifisere for fint eller formelt man skal kle seg, og ingen bunad, betur at det er litt finere/litt mer formelt. Bunad er jo ganske kjedelig da, og passer vel ikke så godt i et bryllup?

Joda, greit nok med svart og rødt, skikk og bruk (krig og fred) og sånn.

Men bunad er vel festantrekk god som gull, uavhengig av hva bruden måtte like og ønske?

mariaflyfly
Skrevet

Ja, klart jeg har spurt hvorfor:-) Svaret er "fordi jeg ikke liker bunad, og svart er så vanlig(!) og rødt er ikke noe fint". Så da så!

Makan! *Himle*

Skrevet

Da ER det virkelig sært. Greit nok at man ønsker seg et drømmebryllup, men å diktere hva gjestene skal ha på seg synes jeg blir på grensen (eller egentlig over grensen)... I hvert fall med de forklaringene...

Skrevet

Virkelig sær dame!

Man kan ha meninger om _pyntenivået_ i selskapet, men ikke overstyre folks smak på dne måten der - "rød er ikke fint"??? Hva er det for slags grunn til å nekte gjester å ha på seg rødt?

Jeg husker i min sønns barnedåp så dukket den ene tanta opp i en etter min menig grusomt stygg kjole, av den typen man kommer til å skoggerle av når man tar fram familiealbumet om noen år! ;-) Men det var en selskapskjole, da, sid og pyntet, bare med et stort grusomt psykedelisk glorete mønster (synes _jeg_! Hun selv måtte vel synes at dette var toppen av kulhet*S*)

Det kunne ikke falt meg inn i tussmørke å bedrive smakspoliti så lengte folk tross alt er pyntet.

Skrevet

Jeg hadde vært fristet til å si at når jeg ikke kan bruke bunaden min, og du dermed tvinger meg til å kjøpe ny kjole, så har jeg ikke råd til gave.

*knegg*

Skrevet

What?! Med mindre bruden var i nær slekt eller en meget nær venn så hadde jeg sterkt vurdert å drite i hele det bryllupet...

Enig - dette var virkelig utrolig sært.

Men jeg hadde vurdert en mellomløsning, nemlig å kjøpe en knall oransje kjole med påsydde blomster i lilla, gult og rosa, og plassere en gedigen sølje på brystet til pynt;-)

Skrevet

He he, du kan tro jeg har vurdert saken...

Kunne tenkt meg å kle meg i svart og rødt og med bunadlue på toppen, for å se om noen stopper meg i døra.

Men, det er vel ikke settingen å demonstrere så voldsomt kanskje?

Skrevet

Jeg mistenker heller at vedkommende er en velkjent kverulant. Det er noe med stilen...

Ja, jeg er enig med deg i det! :-)

Skrevet

He he, du kan tro jeg har vurdert saken...

Kunne tenkt meg å kle meg i svart og rødt og med bunadlue på toppen, for å se om noen stopper meg i døra.

Men, det er vel ikke settingen å demonstrere så voldsomt kanskje?

Nei, man kan jo bare ikke demonstrere slik. Jeg hadde ikke hatt nerver til å komme i bunad når bruden har sagt eksplisitt at hun ikke ville at man skulle ha på seg bunad.

Men jeg synes det er ekstremt sært.

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Ja, jeg er enig med deg i det! :-)

Tanken har vel slått flere:-)

Skrevet

Brud fra helvete...

Jeg er med på at man ikke stiller i hvitt eller helsvart, men rødt må da være greit. Og bunad er jo et flott festantrekk! Makan.

*Fnis* Brud fra helvete, ja...

Ikke langt unna sannheten det der...

Skrevet

Tanken har vel slått flere:-)

Ikke sant? ;-)

Skrevet

Unnskyld meg, men du kjøper ikke nye kjoler etterhvert? Du har liksom to stasd kjoler, ferdig med det? Blir ikke folk litt lei av å se deg i samme kjole hele tiden?

Jo kjære deg, slapp av. Alle kjøper ny kjole hele tiden.

Man kan da ikke gå i samme kjole flere ganger? Tenk hva andre vil si *Himle*

Skrevet

Jo kjære deg, slapp av. Alle kjøper ny kjole hele tiden.

Man kan da ikke gå i samme kjole flere ganger? Tenk hva andre vil si *Himle*

Så ofte som jeg er i store selskaper så er det klart jeg må ha mer enn 2-3 kjoler å velge i. ;o) Må minst ha 15!

Men jeg vet jo av voksne her inne som har uttalt at de ikke viser seg i samme kjole to julaftener så.... *Himler ørlite grann med øynene*

Skrevet

*Hehe* Jeg er ikke i store selskaper så veldig ofte. :o) Om folk synes det er kjedelig å se meg i samme kjole i tre selskaper så er det de som har et problem.

Store selskaper er ikke dagligdags her heller nei...

Men så klart skapet er stappa med lekre kreasjoner - til alle anledninger... Eller, det var sånn det ikke var ja, kom jeg plutselig på.

Men men, det skal nok bli en årnings:-) Bryllup er jo kos det da...

Men dette tror jeg blir sånn litt "over alle støvleskaft". Ingen ungdommer dette heller, nermer seg 40 begge to, så litt fornuft bør man jo tillegge voksne mennesker.

Jeg kjenner forøvrig ingen av de veldig godt, men min kjære er god jobbkompis av brudgommen, og skal være toastmaster, sikkert derfor jeg er bedt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...