Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Store selskaper er ikke dagligdags her heller nei...

Men så klart skapet er stappa med lekre kreasjoner - til alle anledninger... Eller, det var sånn det ikke var ja, kom jeg plutselig på.

Men men, det skal nok bli en årnings:-) Bryllup er jo kos det da...

Men dette tror jeg blir sånn litt "over alle støvleskaft". Ingen ungdommer dette heller, nermer seg 40 begge to, så litt fornuft bør man jo tillegge voksne mennesker.

Jeg kjenner forøvrig ingen av de veldig godt, men min kjære er god jobbkompis av brudgommen, og skal være toastmaster, sikkert derfor jeg er bedt:-)

Jeg hadde fått alle pigger ute i forhold til bruden på forhånd med en sånn innbydelse og begrunnelse av hvorfor hun absolutt vil diktere gjestenes antrekk...

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• mariaflyfly

15

• Lillemus

12

• Gregga

12

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

He he, du kan tro jeg har vurdert saken...

Kunne tenkt meg å kle meg i svart og rødt og med bunadlue på toppen, for å se om noen stopper meg i døra.

Men, det er vel ikke settingen å demonstrere så voldsomt kanskje?

Gjør det!

Også forteller du oss hvilken kirke dette skal foregå i, så skal jeg love deg at Lillemus, morsan og jeg - og sikkert flere også - befinner oss der, kamuflert som kirketjenere eller noe sånn i døra. ;)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg hadde vært fristet til å si at når jeg ikke kan bruke bunaden min, og du dermed tvinger meg til å kjøpe ny kjole, så har jeg ikke råd til gave.

Godt poeng. :)

Skrevet

Gjør det!

Også forteller du oss hvilken kirke dette skal foregå i, så skal jeg love deg at Lillemus, morsan og jeg - og sikkert flere også - befinner oss der, kamuflert som kirketjenere eller noe sånn i døra. ;)

Neida - skal stille i den rosa kreasjonen morsan (?) la ut lenke til! Kommer ikke til å bli mye oppmerksomhet mot brura da! :-D

Skrevet

Jo kjære deg, slapp av. Alle kjøper ny kjole hele tiden.

Man kan da ikke gå i samme kjole flere ganger? Tenk hva andre vil si *Himle*

Husker jeg en gang på et jobbjulebord kom i snakk med en annen dame om kjoler osv. Og da skulle hun referere til den kjolen jeg hadde på på julebordet i fjor - "var den ikke slik & sånn?". Jeg måtte bare smile og sa at i fjor hadde jeg på meg akkurat det samme som i år! ;-) Og det var helt ulikt hennes beskrivelse av det hun trodde jeg hadde brukt året før.

Skrevet

Jeg hadde fått alle pigger ute i forhold til bruden på forhånd med en sånn innbydelse og begrunnelse av hvorfor hun absolutt vil diktere gjestenes antrekk...

Nja.. pigger og pigger;-)

Men det blir liksom ikke søtt lenger når en bra voksen jente/dame får helt prinsessenykker. Og det tar virkelig helt av!

Dette med farge på kjolene er bare en bitte liten ting oppi det hele..

Jeg tror helt på at hvis gjestene, (fortrinnsvis damene da;-), hadde hatt rosa brusende taft og blondt oppsatt hår og 30 cm`s midje ville dagen blitt optimal...

Snodig i grunn, for mannen har bena så plantet i jorda som det går an, så her er det sånn motsetninger tiltrekker hverandre i høy skala.

Helt forståelig at hun vil ha dagen perfekt, men her blir fallhøyden stor gittt:-)

Skrevet

Gjør det!

Ja! Gjør det, gjør det, gjennomfør det!!

Skrevet

Nja.. pigger og pigger;-)

Men det blir liksom ikke søtt lenger når en bra voksen jente/dame får helt prinsessenykker. Og det tar virkelig helt av!

Dette med farge på kjolene er bare en bitte liten ting oppi det hele..

Jeg tror helt på at hvis gjestene, (fortrinnsvis damene da;-), hadde hatt rosa brusende taft og blondt oppsatt hår og 30 cm`s midje ville dagen blitt optimal...

Snodig i grunn, for mannen har bena så plantet i jorda som det går an, så her er det sånn motsetninger tiltrekker hverandre i høy skala.

Helt forståelig at hun vil ha dagen perfekt, men her blir fallhøyden stor gittt:-)

Såpass.... Det aner meg at hun har drømt om bryllupsdagen siden hun var liten pike?

Skrevet

Såpass.... Det aner meg at hun har drømt om bryllupsdagen siden hun var liten pike?

Vil tro det ja...

De har 5 barn tilsammen fra 1 - 17 år, og alle skal være brudepiker/svenner. Det er noe ungene selv gleder seg veldig til, og det blir koselig. Veldig kos at de eldste vil dette synes jeg. Ikke alle 15 - 16 - 17 åringer som hadde gjort det tror jeg?

Men vet at dette er noe de vil, ingen "tvang" her...

Joda, dette blir nok så bra så....

Skrevet

Gjør det!

*hi hi* Jeg har jo hørt om "bryllupskikkere" som sniker seg inn og setter seg på bakerste benk i kirka, men bryllupskikkere med _bunad_ er litt ekstra spesielt;-)

Gjest skikk og bruk
Skrevet

Joda, greit nok med svart og rødt, skikk og bruk (krig og fred) og sånn.

Men bunad er vel festantrekk god som gull, uavhengig av hva bruden måtte like og ønske?

Nei, det synes ikke jeg. Det er hennes fest, hun som betaler for moroa, og bunad er veldig kjedelig. Den samme kjolenman har hat tpå 1000 ganger...

Hadde jeg betalt for en slik fest som et bryllup er synes jeg de burde respektere mine ønsker, og hvis ikke kunne de jo la være å komme. Da blir det jo billigere også, og man vil jo uansett ikke ha folk der som ikke har litt respekt for ens ønsker...

Gjest vanlig skikk og bruk
Skrevet

Hva du føler deg pynta i og ikke, er jo din sak.

Alle veit at bunad er pynta nok til både antrekk mørk dress, smoking og til og med galla.

Alle vet ikke det, hvor er det liksom skrevet i stein? Dette er vel noe bunad enusiaster kjemper for vil jeg tro, fordi de ikke vil bruke penger på andre kjoler...

Skrevet

Hva DU føler deg pyntet i, er jo din sak. Om andre føler seg pyntet i bunad i bryllup, er det, derimot, IKKE din sak.

Men det burde da være brudens sak? Den som faktisk er hovedpersonen, som betlaer for det og vil ha dette som sin dag? Vil man ikke respektere bruden har man vel strengt tatt ikke noe i hennes bryllup å gjøre, da kan man umulig ha noe nært bånd.

mariaflyfly
Skrevet

Alle vet ikke det, hvor er det liksom skrevet i stein? Dette er vel noe bunad enusiaster kjemper for vil jeg tro, fordi de ikke vil bruke penger på andre kjoler...

Det er helt vanlig skikk og bruk. Du med det fine nicket ditt burde da i det minste vite såpass. Hehe :)

Gjest valig skikk og bruk
Skrevet

Ok, tror de fleste nå har forstått at du mener at bunad ikke et er festplagg. Men når alle andre skriver at bunad regnes som fint nok i ALLE sammenhenger, må du vel etterhvert forstå at det er du som tar feil? Det at ikke DU liker bunader til fest betyr nok ikke at bunad ikke er et festplagg!

Her snakker vi om at bruden ikke ønsker bunader i sitt bryllup, hva med å respektere hennes ønske?

Gjest togli
Skrevet

Neida - skal stille i den rosa kreasjonen morsan (?) la ut lenke til! Kommer ikke til å bli mye oppmerksomhet mot brura da! :-D

*Haha* Den kjolen hadde garantert gitt deg masse oppmerksomhet, ja :-))) (uansett kroppsfasong vil jeg tro;-))

Det var mora2 som la den ut.

Skrevet

Så ofte som jeg er i store selskaper så er det klart jeg må ha mer enn 2-3 kjoler å velge i. ;o) Må minst ha 15!

Men jeg vet jo av voksne her inne som har uttalt at de ikke viser seg i samme kjole to julaftener så.... *Himler ørlite grann med øynene*

Jeg kjøper da ny kjole til nesten hver ny anledning. Man trenger da ikke svi av flere tusen, men noen hundrelapper. Bedre det enn å gå i en dyr kjole år etter år. Hva med moten? Må jo bli helt ut da om en skal bruke den samme om og om igjen? Nå er jeg neppe like gamle som dere da, jeg er 25...

Skrevet

Ja, klart jeg har spurt hvorfor:-) Svaret er "fordi jeg ikke liker bunad, og svart er så vanlig(!) og rødt er ikke noe fint". Så da så!

OMG. Rosa og mintgrønn marengskjloe, da?! ;p

Jeg hadde sagt at må velge mellom å kjøpe ny kjole, eller at hun får en gave. Rett og slett.

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1209742501' post='3866193]

OMG. Rosa og mintgrønn marengskjloe, da?! ;p

Jeg hadde sagt at må velge mellom å kjøpe ny kjole, eller at hun får en gave. Rett og slett.

Noe slikt? http://www.queenc.com/kayleefluffy/kayleefluffy_reference.jpg

''Jeg hadde sagt at må velge mellom å kjøpe ny kjole, eller at hun får en gave. Rett og slett.

''

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Det får da være måte på å være sær. Og i tillegg diktatorisk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...