Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• mariaflyfly

15

• Lillemus

12

• Gregga

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kjøper da ny kjole til nesten hver ny anledning. Man trenger da ikke svi av flere tusen, men noen hundrelapper. Bedre det enn å gå i en dyr kjole år etter år. Hva med moten? Må jo bli helt ut da om en skal bruke den samme om og om igjen? Nå er jeg neppe like gamle som dere da, jeg er 25...

Min nyeste selskapskjole er klassisk og går ikke av moten. :o) Jeg er ingen moteløve og ikke har jeg interesse av å kjøpe nye kjoler til enhver anledning heller.

Skrevet

Rød kjole betyr visstnok at man har "hatt seg" med brudgommen. :)

Hvis man ikke liker trynet på bruden og har lyst til å være litt jævlig så kan man altså stille i rød kjole og håpe at hun har hørt dette? *Gliser infamt*

mariaflyfly
Skrevet

Hvis man ikke liker trynet på bruden og har lyst til å være litt jævlig så kan man altså stille i rød kjole og håpe at hun har hørt dette? *Gliser infamt*

*knegg*

Skrevet

*knegg*

*flirer videre der du slapp...*

Skrevet

Rød kjole betyr visstnok at man har "hatt seg" med brudgommen. :)

Haha, jaja hvis det stemmer, så er det kanskje greit å unngå rød kjole i bryllup ja:-)

Skrevet

Ja, den vordende bruden har da ikke sagt noe om denne type kjole, så det bør da gå greit? :-)

Ja, med en såpass detaljert liste over det bruden synes er "for stygt" for sitt bryllup, må man jo nesten legge til grunn er en uttømmende oppregning;-)

Gjest liede
Skrevet

Det er vel helt vanlig skikk og bruk at hvitt, sort og rødt er fy i bryllup. Og grunnen til at hun vil skrive det er kanskje for å minne folk på dette? Ser jo bare her inne hvor mange som ikke vet dette lenger... Og når det gjelder bunad, det er også helt vanlig å i en innbydelse spesifisere for fint eller formelt man skal kle seg, og ingen bunad, betur at det er litt finere/litt mer formelt. Bunad er jo ganske kjedelig da, og passer vel ikke så godt i et bryllup?

Jeg synes også at galla skal være galla. Ikke bunad. Hvis det er et formiddagsbryllup synes jeg likevel det er mer ok, enn hvis det er et aftenselskap.

Grunnen til at de bruker det på slottet er vel at folk skal slippe å investere i dyre kjoler og kanskje måtte utebli. (Ja, jeg vet at bunad er vel så dyrt, men det er nå en gang et plagg mange har.)

Svart, sort og rødt er som du sier tradisjonelt ikke akspepterte kjolefarger for bryllupsgjestene. Svart har blitt mer "tillatt" i de senere år, sikkert pga moten og at folk ikke kjenner reglene lenger. Man skal jo heller ikke ha løst hår i galla. Det er det svært få som vet, og man blir ikke uglesett for det lenger.

Dette med rødt visste jeg faktisk ikke før inntil nylig. Likevel ville det aldri falt meg inn å gå i rødt i bryllup selv før jeg kjente reglen. Det er noe med at man ikke skal tiltrekke seg for mye oppmerksomhet i slike sammenhenger.

Å skrive dette eksplisitt i innbydelsen er uansett svært uhøflig. Det er jo det samme som å forutsette at gjestene totalt mangler innsikt i normal skikk og bruk. ;)

Gjest prust
Skrevet

God allmighty, den kjolen hadde jeg fortrengt. Den er bare så sykt redselsfull. Eller dvs, jeg har sett verre ting en selve kjolen, men den derre vrengte vaginaen hun har på huet gjør det hele bare jævlig.

Dessuten får jeg assosiasjoner til Bård Tufte Johansen som kyllingmannen.

Jeg synes den kjolen til Märtha er så fæl at den grenser til morsom :-D

Men litt kylling er den jo, ja!

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes også at galla skal være galla. Ikke bunad. Hvis det er et formiddagsbryllup synes jeg likevel det er mer ok, enn hvis det er et aftenselskap.

Grunnen til at de bruker det på slottet er vel at folk skal slippe å investere i dyre kjoler og kanskje måtte utebli. (Ja, jeg vet at bunad er vel så dyrt, men det er nå en gang et plagg mange har.)

Svart, sort og rødt er som du sier tradisjonelt ikke akspepterte kjolefarger for bryllupsgjestene. Svart har blitt mer "tillatt" i de senere år, sikkert pga moten og at folk ikke kjenner reglene lenger. Man skal jo heller ikke ha løst hår i galla. Det er det svært få som vet, og man blir ikke uglesett for det lenger.

Dette med rødt visste jeg faktisk ikke før inntil nylig. Likevel ville det aldri falt meg inn å gå i rødt i bryllup selv før jeg kjente reglen. Det er noe med at man ikke skal tiltrekke seg for mye oppmerksomhet i slike sammenhenger.

Å skrive dette eksplisitt i innbydelsen er uansett svært uhøflig. Det er jo det samme som å forutsette at gjestene totalt mangler innsikt i normal skikk og bruk. ;)

''Å skrive dette eksplisitt i innbydelsen er uansett svært uhøflig. Det er jo det samme som å forutsette at gjestene totalt mangler innsikt i normal skikk og bruk. ;)''

Helt enig! Dessuten ville jeg ønsket at mine gjester kledte seg i noe de følte seg vel i.

Denne bruden er nok ute etter den perfekte dagen. Den ser det ut til at hun klarer å spolere flere måneder før vielsen, for endel av gjestene synes nok hennes krav er litt på kanten.

Skrevet

Noe slikt? http://www.queenc.com/kayleefluffy/kayleefluffy_reference.jpg

''Jeg hadde sagt at må velge mellom å kjøpe ny kjole, eller at hun får en gave. Rett og slett.

''

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Det får da være måte på å være sær. Og i tillegg diktatorisk...

Der! Der er kjolen! Synes marerittet kommer til meg i våken tilstand av å tenke på meg i den der, men må man så må man:-)

mariaflyfly
Skrevet

Der! Der er kjolen! Synes marerittet kommer til meg i våken tilstand av å tenke på meg i den der, men må man så må man:-)

Jeg gleder meg til å være flue på veggen! ;)

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes hun har så lange tenner på det bildet? Rødt og gult er sjelden pent sammen, og hatten er grusom.

Lange tenner?! Stakkars Martha i farta :-)

Skrevet

Jeg gleder meg til å være flue på veggen! ;)

Skal du på karneval? Marihøne utkledd som flue?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...