Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lange tenner?! Stakkars Martha i farta :-)

Men hun er jo veldig flott, da. Det skal hun ha. Og Ari har gjort henne godt.

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• mariaflyfly

15

• Lillemus

12

• Gregga

12

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust
Skrevet

Men hun er jo veldig flott, da. Det skal hun ha. Og Ari har gjort henne godt.

Ja, hun er jo stilig, men hun snakker litt for syngende og svevende, synes jeg....

mariaflyfly
Skrevet

Skal du på karneval? Marihøne utkledd som flue?

Nei, jeg har bestemt meg for å stille opp i dette bryllupet, bare for å få et glimt av den sære brura!

Og til tross for at verken svart eller rødt er på lista over tillatte farger, har jeg valgt meg ut denne kjolen: http://www.kidsdressup.co.uk/store/cat/lb.jpg

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Nei, jeg har bestemt meg for å stille opp i dette bryllupet, bare for å få et glimt av den sære brura!

Og til tross for at verken svart eller rødt er på lista over tillatte farger, har jeg valgt meg ut denne kjolen: http://www.kidsdressup.co.uk/store/cat/lb.jpg

Synd jeg ikke har den røde Nord-Trøndelags-bunaden, ellers så skulle jeg jammen kommet i kirken:-)

Skrevet

Men det burde da være brudens sak? Den som faktisk er hovedpersonen, som betlaer for det og vil ha dette som sin dag? Vil man ikke respektere bruden har man vel strengt tatt ikke noe i hennes bryllup å gjøre, da kan man umulig ha noe nært bånd.

Du kan da ikke mene at bruden skal bestemme at gjestene skal gå i en farge hun finner fin?

Uavhengig av skikk og bruk angående fargen på kjolen, må det vel være himmellengde fra skikk og bruk at det på invitasjonen står: " Vi ønsker ikke at gjester kler seg i rødt, svart eller bunad"?

Helt ærlig, du er ikke bruden vel??

Skrevet

Da blir du riktig nusselig!

Skrevet

Jeg synes faktisk den kjolen er litt kul, enda jeg aldri har vært noe voldsomt fan av gul generelt, og kombinasjonen gult-rødt spesielt. Det er noe med at hun bare !tar den helt ut", og det synes jeg er tøft og kult.

Hennes svigerinne kunne tatt til seg _litt_ mer av Märtha i så henseende, for hun er litt for ofte litt for blass.

Skrevet

Jeg syns ikke du er sær. Å ha "forbud" mot div. farger og bunad derimot, det er sært;) Sort og hvitt ville jeg unngått i bryllup selv om det ikke sto noe i innbydelsen, og sannsynligvis rødt også, men det er litt mer sånn bob-bob;) Bunad må være greit.

Litt på siden, men jeg skal gifte meg om en måned, og jeg vet at fem stk fra Mann sin familie kommer til å dukke opp i samme type bunad. Jeg må jo innrømme at jeg syns det er temmelig kjedelig og ufikst (er som du skjønner ingen bunadelsker), men det kunne ikke ramle meg inn å nekte dem å ha på seg det de ville. Det er tross alt ikke klær som er det viktigste den dagen. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg syns ikke du er sær. Å ha "forbud" mot div. farger og bunad derimot, det er sært;) Sort og hvitt ville jeg unngått i bryllup selv om det ikke sto noe i innbydelsen, og sannsynligvis rødt også, men det er litt mer sånn bob-bob;) Bunad må være greit.

Litt på siden, men jeg skal gifte meg om en måned, og jeg vet at fem stk fra Mann sin familie kommer til å dukke opp i samme type bunad. Jeg må jo innrømme at jeg syns det er temmelig kjedelig og ufikst (er som du skjønner ingen bunadelsker), men det kunne ikke ramle meg inn å nekte dem å ha på seg det de ville. Det er tross alt ikke klær som er det viktigste den dagen. :)

Det er jo vanlig at folk fra samme sted har samme type bunad, så skjønner ikke helt at det er rart eller ufikst.

Nå er jo ikke bunad det mest sexy plagget i verden, men det er en annen historie :-).

Skrevet

Det er jo vanlig at folk fra samme sted har samme type bunad, så skjønner ikke helt at det er rart eller ufikst.

Nå er jo ikke bunad det mest sexy plagget i verden, men det er en annen historie :-).

Jada, det har du selvfølgelig helt rett i. Og som jeg sa, det er ikke hva folk har på seg som er viktig i bryllupet mitt. :)

Gjest STOLT AV BUNADEN MIN
Skrevet

For litt siden var jeg i et bryllup der bruden ønsket at gjestene hadde på seg rødt. Tilfeldigvis fikk jeg lov å se brudekjolen og brudepikekjolene (voksne døtre). De var hvite overdeler og røde skjørt,samme som brudekjolen altså. Denne bruden ønsket at andre også skulle ha rødt...forstå det den som kan.

Vi stilte i bunad, mann, 3 barn og meg, også andre slekt og venner brukte bunad denne dagen, så vi ble jo en gjeng, men må si at av forskjellige kreasjoner var det IKKE vi som stakk oss ut. Bunad er et festplagg for meg, og den som mener at jeg ikke er velkommen i bunaden min får være uten meg som gjest.

Skrevet

Ja, klart jeg har spurt hvorfor:-) Svaret er "fordi jeg ikke liker bunad, og svart er så vanlig(!) og rødt er ikke noe fint". Så da så!

JØSS! Sære svar. Jeg tror jeg heller hadde blitt brydd hvis noen kom med en utrolig stor utringning, veldig korte skjørt eller joggedress ;) Men kan jo ikke skrive "Antrekk: No sluts and sobs! hehe :P

Persille1365381127
Skrevet

Slottet ER gammeldags. Det er en av tradisjonene som burde dødd ut på nettopp 1800 tallet det også. Jeg hadde blitt særs skuffet om folk ikke gadd pynte seg annet enn å kaste på seg buanden i mitt bryllup!

Nå er faktisk de fleste bunader fest-drakter da, det er ikke mange hverdags-stakker igjen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...