Lillemus Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Tror jeg har pådratt meg en uvi, har aldri hatt det før, men er temmelig sikker. Har ikke nubbsjangs til å rekke legekontoret før stengetid (er alene på vakt selv), men får jeg resept på legevakta? Der jeg skal etter jobb i dag er det neppe døgnåpent apotek, har de noe på selve sykehuset eller må jeg i såfall vente til i morra? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 De har nok noe. Om de vil gi deg det, er en annen sak. Men du burde absolutt komme deg til legen eller legevakten i dag, kan bli mye verre over natten. Uansett - drikk alt du kan, start nå. God bedring :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 De har nok noe. Om de vil gi deg det, er en annen sak. Men du burde absolutt komme deg til legen eller legevakten i dag, kan bli mye verre over natten. Uansett - drikk alt du kan, start nå. God bedring :-) Sitter her og bøtter innpå vann. ) Jeg har ikke vondt annet enn når jeg skal tisse, må tisse litt oftere enn vanlig (men ikke så mye oftere) og tror jeg får tømt blæra hver gang. 0 Siter
Gjest Trøndertøusa Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Du får resept på legevakten, og legene har ofte en start-dose om du ikke kan vente til i morgen. Drikk masse appelsinjuice og vann, det liker ikke bakteriene:-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Sitter her og bøtter innpå vann. ) Jeg har ikke vondt annet enn når jeg skal tisse, må tisse litt oftere enn vanlig (men ikke så mye oftere) og tror jeg får tømt blæra hver gang. Hvis du ikke gjør noe med det, vil du etter hvert få feber og føle deg dårlig. Smertene er ikke det verste. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Du får resept på legevakten, og legene har ofte en start-dose om du ikke kan vente til i morgen. Drikk masse appelsinjuice og vann, det liker ikke bakteriene:-) Legevakten jeg evt. kommer til å dra til ligger ikke i min hjemkommune, spiller det noen rolle? De vil ikke gi meg beskjed om å dra til det sykehuset jeg sogner til, 5 mil unna? 0 Siter
Gjest Tamitra Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Hvis du ikke gjør noe med det, vil du etter hvert få feber og føle deg dårlig. Smertene er ikke det verste. Smertene ikke det verste? Varierer vel? Jeg hadde UVI som på rekordtid utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Kan love deg at feberen var blåbær i forhold til smertene. 0 Siter
Gjest Tamitra Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Legevakten jeg evt. kommer til å dra til ligger ikke i min hjemkommune, spiller det noen rolle? De vil ikke gi meg beskjed om å dra til det sykehuset jeg sogner til, 5 mil unna? Neida. Jeg var på hytta en gang (ca. en time å kjøre fra der vi bor) og måtte oppsøke den lokale legevakten pga. UVI. Fikk resept uten problemer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Neida. Jeg var på hytta en gang (ca. en time å kjøre fra der vi bor) og måtte oppsøke den lokale legevakten pga. UVI. Fikk resept uten problemer. Åkei, da spørs det om det ikke blir legevakttur i ettermiddag om smertene ikke gir seg til da. *Pimper vann* 0 Siter
Gjest Trøndertøusa Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Legevakten jeg evt. kommer til å dra til ligger ikke i min hjemkommune, spiller det noen rolle? De vil ikke gi meg beskjed om å dra til det sykehuset jeg sogner til, 5 mil unna? Prøv å ringe til din fastlege, så kan han fakse resepten til det apoteket som passer deg best. Men, de vil jo helst vite hvor mye utslag det er på stixen. Ikke noen som kan komme å hente en urinprøve for deg der du er, og bringe det til legen, for så å få med resept, og gå på apoteket nå? 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Prøv å ringe til din fastlege, så kan han fakse resepten til det apoteket som passer deg best. Men, de vil jo helst vite hvor mye utslag det er på stixen. Ikke noen som kan komme å hente en urinprøve for deg der du er, og bringe det til legen, for så å få med resept, og gå på apoteket nå? Godt forslag, men det er ikke det dessverre. ) Tror jeg har blod i urinen også så det er vel bare å pelle seg på legevakta ja. Skal få min kjære til å kjøre meg bortover med en gang jeg kommer dit. 0 Siter
Gjest Trøndertøusa Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Godt forslag, men det er ikke det dessverre. ) Tror jeg har blod i urinen også så det er vel bare å pelle seg på legevakta ja. Skal få min kjære til å kjøre meg bortover med en gang jeg kommer dit. Lurt. jo fortere du får behandling, jo fortere blir du frisk:-)Bare for å berolige deg, så er blodet sjelden annet tegn enn at urinrøret blir sårt av bakteriene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Lurt. jo fortere du får behandling, jo fortere blir du frisk:-)Bare for å berolige deg, så er blodet sjelden annet tegn enn at urinrøret blir sårt av bakteriene. Det kjennes sårt ut ja... | *Sukker tungt* 0 Siter
Gjest Trøndertøusa Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Det kjennes sårt ut ja... | *Sukker tungt* Penicillin-kur gjør nok susen ganske raskt. God bedring:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Penicillin-kur gjør nok susen ganske raskt. God bedring:-) Selger de uvi-sticks på apoteket? Sånn at jeg kan ta prøve hjemme? 0 Siter
Gjest Tamitra Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Selger de uvi-sticks på apoteket? Sånn at jeg kan ta prøve hjemme? Ja, det gjør de. Men de koster vel 150 kr. for tre stk. eller noe... 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Ja, det gjør de. Men de koster vel 150 kr. for tre stk. eller noe... Hm. Har drukket masse vann og tisset ørten ganger i dag og nå er det ikke vondt lenger, ikke er det synlig blod i urinen heller. Tente jeg kunne kjøpe noen og så følge med på bakterieinnholdet i urinen og se om det sank - eller gir det bare utslag på bakterier / ikke bakterier? 0 Siter
Babette Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Hm. Har drukket masse vann og tisset ørten ganger i dag og nå er det ikke vondt lenger, ikke er det synlig blod i urinen heller. Tente jeg kunne kjøpe noen og så følge med på bakterieinnholdet i urinen og se om det sank - eller gir det bare utslag på bakterier / ikke bakterier? Du kan kjøpe tranebærkapsler på helskosten og ta "overdose". I tillegg til å drikke surt og mye. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Du kan kjøpe tranebærkapsler på helskosten og ta "overdose". I tillegg til å drikke surt og mye. Har drukket så mye i dag at smertene når jeg tisser har gitt seg. ) Og jeg har fått masse trim av å løpe opp og ned trappa til do! *Hehe* Skal kjøre i meg surt resten av dagen i alle fall og ligge unna søtt. Tranebær er knallgodt - funker det like bra med naturell? Helsekosten her har meget ustabile åpningstider, men jeg skal sjekke om det er en helsekost hos min kjære. Ellers får jeg trø nedpå en real overdose c-vitaminer, han har noen kruttsterke som han kjøpte da han var i junaiten, det skal hjelpe har jeg lest i dag. 0 Siter
Jølsen Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Selger de uvi-sticks på apoteket? Sånn at jeg kan ta prøve hjemme? Du trenger ikke ta prøve hjemme. Du vet jo at du har UVI. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.