Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har drukket så mye i dag at smertene når jeg tisser har gitt seg. :o) Og jeg har fått masse trim av å løpe opp og ned trappa til do! *Hehe*

Skal kjøre i meg surt resten av dagen i alle fall og ligge unna søtt. Tranebær er knallgodt - funker det like bra med naturell? Helsekosten her har meget ustabile åpningstider, men jeg skal sjekke om det er en helsekost hos min kjære. Ellers får jeg trø nedpå en real overdose c-vitaminer, han har noen kruttsterke som han kjøpte da han var i junaiten, det skal hjelpe har jeg lest i dag.

Det hjelper uansett ikke med for mye C-vitamin. Kroppen klarer bare å ta opp en viss mengde, resten skilles umiddelbart ut.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

27

• Aliza1365380759

4

• Jølsen

4

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du trenger ikke ta prøve hjemme. Du vet jo at du har UVI.

Poenget var om disse sticksene viser mengde bakterier slik at jeg kan følge med på om bakterieveksten øker eller avtar. Om den avtar sterkt er det jo ingen grunn til å ta antibiotika.

Skrevet

Det hjelper uansett ikke med for mye C-vitamin. Kroppen klarer bare å ta opp en viss mengde, resten skilles umiddelbart ut.

Det er jo poenget - c-vitamin skilles ut via urinen og det er jo urinen som skal bli sur her for å ta knekken på bakteriene.

Skrevet

Det er jo poenget - c-vitamin skilles ut via urinen og det er jo urinen som skal bli sur her for å ta knekken på bakteriene.

Du skjønte ikke hva jeg mente. Det er uansett nytteløst at du tar for mye C-vitamin, det vil ikke ha noen hensikt whatsoever. Jeg klarer ikke å forklare deg det på en lett måte, men at du skal ta overdose C-vitamin er rett og slett waste of money. Du kan heller prøve å ta en sitronsaftflaske, legge deg på rygg og heller saften i det aktuelle området. Kan ikke tenke meg at det er noe behagelig, men jeg har hørt fra et par stykker her som sier det kan lindre smertene ved vannlating.

Skrevet

Du skjønte ikke hva jeg mente. Det er uansett nytteløst at du tar for mye C-vitamin, det vil ikke ha noen hensikt whatsoever. Jeg klarer ikke å forklare deg det på en lett måte, men at du skal ta overdose C-vitamin er rett og slett waste of money. Du kan heller prøve å ta en sitronsaftflaske, legge deg på rygg og heller saften i det aktuelle området. Kan ikke tenke meg at det er noe behagelig, men jeg har hørt fra et par stykker her som sier det kan lindre smertene ved vannlating.

Det er vel fordi det ikke virker at leger faktisk sier at en real dose c-vitamin kan hjelpe da...

Skrevet

Det er vel fordi det ikke virker at leger faktisk sier at en real dose c-vitamin kan hjelpe da...

En real dose ja, men ikke mer enn 1000 mg. Døh, jeg veit hva jeg snakker om når det gjelder medisin, bare sa det er sagt! At du skal ta en neve tabletter og vente på julenissen blir jo noe helt annet.

Gjest togli
Skrevet

Har drukket så mye i dag at smertene når jeg tisser har gitt seg. :o) Og jeg har fått masse trim av å løpe opp og ned trappa til do! *Hehe*

Skal kjøre i meg surt resten av dagen i alle fall og ligge unna søtt. Tranebær er knallgodt - funker det like bra med naturell? Helsekosten her har meget ustabile åpningstider, men jeg skal sjekke om det er en helsekost hos min kjære. Ellers får jeg trø nedpå en real overdose c-vitaminer, han har noen kruttsterke som han kjøpte da han var i junaiten, det skal hjelpe har jeg lest i dag.

Jeg har hatt UVI to ganger (begge rett etter de to siste fødslene). Jeg vet ikke om det var blod i urinen, men det var iallefall veldig vondt å tisse i tillegg til at det lukta sterkt av urinen.

Drakk masse vann og appelsinjuice og fløy på do i et sett. Begge gangene ga det seg selv i løpet av et døgn!

Skrevet

Jeg har hatt UVI to ganger (begge rett etter de to siste fødslene). Jeg vet ikke om det var blod i urinen, men det var iallefall veldig vondt å tisse i tillegg til at det lukta sterkt av urinen.

Drakk masse vann og appelsinjuice og fløy på do i et sett. Begge gangene ga det seg selv i løpet av et døgn!

Jeg har vært på legevakta og fått anitbiotika. Urinprøven minnet mest av alt om rødbrus.... Her går appelsinjuice, tranebærkapsler og c-vitaminer ned på høykant i tillegg til antibiotikaen!

Var på do isted og det føltes litt bedre alt, men det er mulig det er psykisk. :o)

Skrevet

Jeg har vært på legevakta og fått anitbiotika. Urinprøven minnet mest av alt om rødbrus.... Her går appelsinjuice, tranebærkapsler og c-vitaminer ned på høykant i tillegg til antibiotikaen!

Var på do isted og det føltes litt bedre alt, men det er mulig det er psykisk. :o)

Au da, god bedring. Du får håpe på en lindrende understellsbehandling, når det begynner å gå seg til ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1209750172' post='3866298]

Au da, god bedring. Du får håpe på en lindrende understellsbehandling, når det begynner å gå seg til ;o)

Akkurat i kveld tror jeg understellet skal få ro og fred... :o|

Gjest togli
Skrevet

Oj, godt du fikk kommet deg til legevakta da!

Skrevet

Oj, godt du fikk kommet deg til legevakta da!

Jepp - 2 timer etter første antibiotikadose ser urinen normal ut og jeg kan gå på do uten å ha lyst til å slå hodet i veggen... :o|

Gjest togli
Skrevet

Jepp - 2 timer etter første antibiotikadose ser urinen normal ut og jeg kan gå på do uten å ha lyst til å slå hodet i veggen... :o|

Den hadde sikkert blitt normal uten antibiotikaen.. Tror du ikke? Antibiotika virker vel ikke så kjapt, eller?

Skrevet

Den hadde sikkert blitt normal uten antibiotikaen.. Tror du ikke? Antibiotika virker vel ikke så kjapt, eller?

Neppe - urinprøven jeg tok kl. 17:40 var til forveksling lik bringebærsaft!!!! Helt sant! Og nå er den helt blank. Jeg har riktignok supt i meg en liter appelsinjuice, c-vitaminer og 2 tranebærkapsler i tillegg, men tror nok antibiotikaen har gjort det meste ja.

Begynte å få feber også, men den ga seg etter antibiotikaen, heldigvis!

Skrevet

Jeg tror du må spise temmelig mye bær om det skal gjøre samme nytten.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jo, på UVI virker faktisk antibiotikaen med en gang den er i systemet...

Heldigvis;))

Skrevet

Jeg tror du må spise temmelig mye bær om det skal gjøre samme nytten.

Nå dytter jeg i meg alt surt jeg har innen rekkevidde, i tillegg til antibiotika, og er myyye bedre! :o)

Men du - *kremt* - når kan jeg slippe til elsklingen igjen? Ikke så langt sølibat håper jeg? Føler ikke for det akkurat i kveld, men helga er jo ung ennå....

Gjest Tamitra
Skrevet

Jeg følte meg så å si bra igjen en time etter at jeg tok første antibiotikatablett forrige gang jeg hadde UVI.

Gjest togli
Skrevet

Neppe - urinprøven jeg tok kl. 17:40 var til forveksling lik bringebærsaft!!!! Helt sant! Og nå er den helt blank. Jeg har riktignok supt i meg en liter appelsinjuice, c-vitaminer og 2 tranebærkapsler i tillegg, men tror nok antibiotikaen har gjort det meste ja.

Begynte å få feber også, men den ga seg etter antibiotikaen, heldigvis!

Jøss, da virka den kjapt. Jeg har heldigvis ikke så mye erfaring med antibiotika ;)

Gjest togli
Skrevet

Jo, på UVI virker faktisk antibiotikaen med en gang den er i systemet...

Heldigvis;))

*imponert* :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...