Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg følte meg så å si bra igjen en time etter at jeg tok første antibiotikatablett forrige gang jeg hadde UVI.

Så rart. Trodde det alltid tok et par dager før antibiotika virket, så nå lærte jeg noe nytt :)

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

27

• Aliza1365380759

4

• Jølsen

4

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Nå dytter jeg i meg alt surt jeg har innen rekkevidde, i tillegg til antibiotika, og er myyye bedre! :o)

Men du - *kremt* - når kan jeg slippe til elsklingen igjen? Ikke så langt sølibat håper jeg? Føler ikke for det akkurat i kveld, men helga er jo ung ennå....

Sikkert bærre å peis på frå i mårrå tili;-)

Aliza1365380759
Skrevet

Nå dytter jeg i meg alt surt jeg har innen rekkevidde, i tillegg til antibiotika, og er myyye bedre! :o)

Men du - *kremt* - når kan jeg slippe til elsklingen igjen? Ikke så langt sølibat håper jeg? Føler ikke for det akkurat i kveld, men helga er jo ung ennå....

Så lenge du er frisk nok til at du har lyst til å slippe han til, så går det sikkert fint! ;) Bare husk å gå rett på do for å tisse etterpå! (jeg må alltid tisse rett etter sex, ellers får jeg uvi..)

Skrevet

Sikkert bærre å peis på frå i mårrå tili;-)

*Hehe* Og heretter skal jeg begynne å gå på do etterpå...

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har vært på legevakta og fått anitbiotika. Urinprøven minnet mest av alt om rødbrus.... Her går appelsinjuice, tranebærkapsler og c-vitaminer ned på høykant i tillegg til antibiotikaen!

Var på do isted og det føltes litt bedre alt, men det er mulig det er psykisk. :o)

Jeg hadde UVI for første gang for en uke siden. Jeg fikk en 3-dagers antibiotikakur, og allerede dagen etter følte jeg meg bedre.

Vi må være obs på symptomene neste gang, for veien til nyrebekkenbetennelse er visst kort.

Skrevet

Så lenge du er frisk nok til at du har lyst til å slippe han til, så går det sikkert fint! ;) Bare husk å gå rett på do for å tisse etterpå! (jeg må alltid tisse rett etter sex, ellers får jeg uvi..)

Tenkte ikke på å spørre om det der jeg satt og pissa blod hos legen... :o/

Men jeg skal definitivt legge meg til en ny vane ja - tisse etter samleie!

Skrevet

Jeg hadde UVI for første gang for en uke siden. Jeg fikk en 3-dagers antibiotikakur, og allerede dagen etter følte jeg meg bedre.

Vi må være obs på symptomene neste gang, for veien til nyrebekkenbetennelse er visst kort.

Legen banket bak på korsryggen, men det var ikke vondt så det hadde ikke gått til nyrene ennå. Neste gang ringer jeg legen min med en gang og får han ti lå fakse en resept til nærmeste apotek! Evt. er det et legesenter i samme bygg som jobben, men i dag var helt alene hele dagen og kunne ikke gå fra. Typisk.

Aliza1365380759
Skrevet

Det er et helvete å skulle tisse rett etter orgasme da, bare så du er forberedt på det.. I alle fall er det det hos meg, kan ta maaange minutter og mye vann før jeg får til hvis vi har hatt det "skikkelig moro"... Med andre ord, fra nå av må du legge inn litt ekstra tid i etterkant også! ;) *lol*

Skrevet

Det er et helvete å skulle tisse rett etter orgasme da, bare så du er forberedt på det.. I alle fall er det det hos meg, kan ta maaange minutter og mye vann før jeg får til hvis vi har hatt det "skikkelig moro"... Med andre ord, fra nå av må du legge inn litt ekstra tid i etterkant også! ;) *lol*

I know. Klarer ikke å tisse de første minuttene etter, men så lenge man gjør det innen 15 min så går det bra leste jeg nå. :o)

Gjest Tamitra
Skrevet

Lurt. Har man først fått UVI, er det veeeldig lett å få det igjen. Fikk det første gang for tre år siden. Har vel hatt det ti ganger siden (pluss tre nyrebekkenbetennelser) enda jeg gjør "alt rett". Slitsomt.

AneM1365380603
Skrevet

Legen banket bak på korsryggen, men det var ikke vondt så det hadde ikke gått til nyrene ennå. Neste gang ringer jeg legen min med en gang og får han ti lå fakse en resept til nærmeste apotek! Evt. er det et legesenter i samme bygg som jobben, men i dag var helt alene hele dagen og kunne ikke gå fra. Typisk.

Fikk du en ekstrakur i tilfelle du får det igjen? Legen min er veldig okay, han ga meg en ekstrakur uten at jeg ba han om det. Han sa at det er så typisk å få det i ferier, og da er det greit å ha en kur liggende.

Så sa han at det er mange som får det på denne årstiden når vi er mer ute med mindre klær, sånn før det er blitt skikkelig sommer. Tipsa han ga meg var å ha varme sokker på meg, og at jeg tisser etter sex. Han sa sex, hehe. Jeg ville på forhånd gjettet at en lege sa samleie ;)

Aliza1365380759
Skrevet

Du, kan jeg spørre om hvor det skal gjøre vondt hvis man banker i korsryggen..? Altså om det skal gjøre vondt i ryggen eller nyrene eller begge deler eller..? Jeg vet at jeg brygger på en uvi nå, som jeg holder tilbake med tranebærkapsler og store mengder tranebær-/appelsinjuice, så jeg skulle gjerne ha kunne "sjekket" om den er på tur oppover... Jeg har ikke mulighet til å dra til legen nå, er helt blakk og er midt i eksamenstiden, og i tillegg blir jeg dårlig av antibiotika, og det har jeg ikke mulighet til å bli før etter eksamen.

Skrevet

Fikk du en ekstrakur i tilfelle du får det igjen? Legen min er veldig okay, han ga meg en ekstrakur uten at jeg ba han om det. Han sa at det er så typisk å få det i ferier, og da er det greit å ha en kur liggende.

Så sa han at det er mange som får det på denne årstiden når vi er mer ute med mindre klær, sånn før det er blitt skikkelig sommer. Tipsa han ga meg var å ha varme sokker på meg, og at jeg tisser etter sex. Han sa sex, hehe. Jeg ville på forhånd gjettet at en lege sa samleie ;)

Vi var i marka i går og ble søkkvåte på beina, men jeg hadde ullsokker i skoene og var ikke kald i det hele tatt. Ikke noe sex i går, våkna med piggtrådpiss i morrest. Usj.

Fikk ingen ekstrakur nei, men om jeg får det på nytt så skal jeg be om det. Skal innom min egen lege med urinprøve i slutten av neste uke for sikkerhets skyld.

Skrevet

Du, kan jeg spørre om hvor det skal gjøre vondt hvis man banker i korsryggen..? Altså om det skal gjøre vondt i ryggen eller nyrene eller begge deler eller..? Jeg vet at jeg brygger på en uvi nå, som jeg holder tilbake med tranebærkapsler og store mengder tranebær-/appelsinjuice, så jeg skulle gjerne ha kunne "sjekket" om den er på tur oppover... Jeg har ikke mulighet til å dra til legen nå, er helt blakk og er midt i eksamenstiden, og i tillegg blir jeg dårlig av antibiotika, og det har jeg ikke mulighet til å bli før etter eksamen.

Hun banket på begge sider øverst på bekkenet bak og siden det ikke var det minste vondt betydde det at det ikke hadde gått opp til nyrene.

Aliza1365380759
Skrevet

Hun banket på begge sider øverst på bekkenet bak og siden det ikke var det minste vondt betydde det at det ikke hadde gått opp til nyrene.

Takk, da får jeg teste det litt innimellom fram til jeg kommer meg til lege! :)

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Drikk masssssse - juice, vann, sukkerfri brus etc. Skyll ut bakteriene! Og kom deg til legen, hvis du ikke alt har vært der. For nyrebekkenbetennelse vil du ikke ha.

Skrevet

Du må vente minst et år før du kan hengi deg til usømmelige utskeielser igjen. Begynn med nupereller eller les noen ord i skriften hver aften!

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Drikk masssssse - juice, vann, sukkerfri brus etc. Skyll ut bakteriene! Og kom deg til legen, hvis du ikke alt har vært der. For nyrebekkenbetennelse vil du ikke ha.

Tok to doser antibiotika i går kveld og en i dag så langt. Ble utrolig mye bedre etter bare en dose, to timer etter kunne jeg gå på do uten å ha lyst til å slå hodet i veggen og urinen var blank og fin! :o) Så nå ser alt så mye lysere ut!

Skrevet

Det viser seg at jeg sitter igjen med 6 tabletter etter endt kur, disse kan jeg vel bare ha liggende i veska i tilfelle det skulle komme igjen? Så jeg kan begynne på en kur om det tar litt tid før jeg kommer meg til legen?

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Det viser seg at jeg sitter igjen med 6 tabletter etter endt kur, disse kan jeg vel bare ha liggende i veska i tilfelle det skulle komme igjen? Så jeg kan begynne på en kur om det tar litt tid før jeg kommer meg til legen?

Ikke lurt å ta for ofte. Hvor mange dager varer kuren, og hvilket merke er tablettene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...