Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke lurt å ta for ofte. Hvor mange dager varer kuren, og hvilket merke er tablettene?

3 dagers kur, Selexcid. Jeg tar selvføleglig bare det forskrevne antall tabletter nå, men om jeg skulle begynne å pisse piggråd igjen en gang så kan jeg vel bare begynne å ta de 6 ekstra tablettene hvis det tar litt tid før jeg kommer meg til legen?

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

27

• Aliza1365380759

4

• Jølsen

4

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

3 dagers kur, Selexcid. Jeg tar selvføleglig bare det forskrevne antall tabletter nå, men om jeg skulle begynne å pisse piggråd igjen en gang så kan jeg vel bare begynne å ta de 6 ekstra tablettene hvis det tar litt tid før jeg kommer meg til legen?

Har aldri hørt at Selexid er kun en tredagers kur. Tror legen har skrevet feil der. Pleier stort sett alltid å være 5,7 eller 10 dagers. Hadde tatt kontakt med fastlegen på mandag, for å fått oppklart dette. Blusser det opp igjen, så er det på`n igjen, og faren for å utvikle resistens er jo til stede, om man må ha hyppige kurer.

Skrevet

Har aldri hørt at Selexid er kun en tredagers kur. Tror legen har skrevet feil der. Pleier stort sett alltid å være 5,7 eller 10 dagers. Hadde tatt kontakt med fastlegen på mandag, for å fått oppklart dette. Blusser det opp igjen, så er det på`n igjen, og faren for å utvikle resistens er jo til stede, om man må ha hyppige kurer.

Felleskatalogen angir at tre dagers kur ofte er nok.

Se www.felleskatalogen.no

AneM1365380603
Skrevet

Det viser seg at jeg sitter igjen med 6 tabletter etter endt kur, disse kan jeg vel bare ha liggende i veska i tilfelle det skulle komme igjen? Så jeg kan begynne på en kur om det tar litt tid før jeg kommer meg til legen?

Ja, det kan du. Jeg fikk også en eske med mange tabletter, slik at jeg bruker fra samme pakning ved evt ny UVI.

hidi, the scorpion
Skrevet

''. For ikke-gravide kvinner vil ofte 3 dagers behandling, såkalt korttidsbehandling, være tilstrekkelig.''

Sakset fra felleskatalogen ;)

Skrevet

Neida, selexid for urinveisinfelsjon er 3 dagers kur, det er ikke noen feil. :o)

mil1365380270
Skrevet

Smertene ikke det verste? Varierer vel? Jeg hadde UVI som på rekordtid utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Kan love deg at feberen var blåbær i forhold til smertene.

Det jeg forsøkte si Lillemus var at det ikke er lurt å holde ut uvi-smertene, for det som kommer senere er verre. I verste fall nyrebekkenbetennelse, hatt det jeg også ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...