Gå til innhold

lønnsjustering

Anbefalte innlegg

Gjest fikk ingen brev jeg
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb for ca 3 mnd siden. I kontrakten som jeg signerte da jeg begynte stod det at jeg skal i nye lønnsforhandlinger etter endt prøvetid, som er om 3 uker.

Idag fikk hele firma lønnsjusteringsbrev bortsett fra meg. Er dette fordi jeg uansett skal forhandle frem ny lønn om kort tid?

Skrevet

Det er vel 3 måneder som er prøvetiden din og ikke 3 uker regner jeg med.

Det er nok det som er årsaken ja, at du skal ha egen lønnsjustering, men i utgangapunktet skal du være med på den justeringen som er foretatt nå, så dette bør du snakke med lederen din om, så du ikke er glemt.

Du skal jo ha både den generelle justeringen og det du skal gå opp fordi du er ferdig med prøvetiden. Hvis ikke blir du hengende etter.

Gjest fikk ingen brev jeg
Skrevet

Det er vel 3 måneder som er prøvetiden din og ikke 3 uker regner jeg med.

Det er nok det som er årsaken ja, at du skal ha egen lønnsjustering, men i utgangapunktet skal du være med på den justeringen som er foretatt nå, så dette bør du snakke med lederen din om, så du ikke er glemt.

Du skal jo ha både den generelle justeringen og det du skal gå opp fordi du er ferdig med prøvetiden. Hvis ikke blir du hengende etter.

Jo men endt prøvetid er om 3 uker, altså om 3 uker så er prøvetiden over.

HR sjefen er ikke på jobb idag så jeg får ikke spurt henne, men jeg får kanskje ta det opp med henne på mandag, selv om jeg forsåvidt synes det er litt ubehagelig å ta opp.

Skrevet

Jo men endt prøvetid er om 3 uker, altså om 3 uker så er prøvetiden over.

HR sjefen er ikke på jobb idag så jeg får ikke spurt henne, men jeg får kanskje ta det opp med henne på mandag, selv om jeg forsåvidt synes det er litt ubehagelig å ta opp.

Sånn å forstå. Du kan enten vente til du skal ha lønnssamtalen eller bare spørre i neste uke hva som er tenkt rundt dette.

Skrevet

Her i firmaet så hadde du ikke fått denne generelle lønnsjusteringen, men hadde fått alt da prøvetiden er ferdig. Det er da naturlig at du får mer enn den generelle lønnsjusteringen.

Jeg hadde ventet de 3 ukene og sett hva som skjedde da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...