Gå til innhold

Svetting ved overgangsalder

Anbefalte innlegg

Gjest rosmary
Skrevet

Er en kvinne på 50 år som begynte med hormoner for 15 år siden etter en operasjon. Har brukt Kliogest de siste årene. I og med at hormoner øker brystkreftfaren og min mor døde av brystkreft, sluttet jeg for tre måneder siden. Etter dette svetter jeg voldomt, både dag og natt. Jeg våkner flere ganger pr. natt og er like våt som om jeg har tatt meg et bad. Er det noen som kjenner seg igjen i dette, eller er det bare meg som opplever dette så voldsomt? Dette forringer livskvaliteten min betraktleig og jeg vurderer å starte på igjen

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Høres helt normalt ut. Og veldig slitsomt.. Snakk med legen din du. Jeg ville bynt med tabletter igjen, men det er jo noen skumle risikoer ute og går. Samtidig er det jo en ikke ubetydelig fare for å utvikle beinskjørhet, om man ikke har egen østrogenproduksjon.

Gjest svigermor
Skrevet

Jeg vet at noen av mine venninner brukte soyaprodukter mot overgangsproblemer Kanskje du skal prøve det? Spør i helsekostbutikken, jeg husker ikke hva de pillene heter. Men de hjelper noen og de er helt harmløse. Verdt et forsøk?

Gjest beenthere
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å benytte akupunktur mot plagene. Det var det eneste som hjalp for meg, og det hadde veldig god effekt.

Gjest beenthere
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å benytte akupunktur mot plagene. Det var det eneste som hjalp for meg, og det hadde veldig god effekt.

Skrevet

Det er visst normalt, men ikke lett å hanskes med i hverdagen. Forkjellig fra person til person.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å prøve å holde blodsukkeret ditt på det jevne og å redusere kaffedrikking, det har ihvertfall redusert mine plager. Jeg har hatt brystkreft og kan ikke spise hormontabletter.

Gjest beenthere
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å prøve å holde blodsukkeret ditt på det jevne og å redusere kaffedrikking, det har ihvertfall redusert mine plager. Jeg har hatt brystkreft og kan ikke spise hormontabletter.

Enig med deg, i tillegg til akupunktur har et jevnt blodsukker vært bra for meg også. Merker hetetokter hvis jeg har spist mye sukker og annet søppel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...