Gå til innhold

Mer bryllupsklær

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Er bedt i bryllup til helgen. Ser alle disse forslagene på flotte kjoler og lurer på om jeg blir helt ut. Det står bunad på innbydelsen, men jeg tror ikke jeg orker å gå i dette da jeg syns det er veldig tungt og jeg ikke får noen mulighet til å skifte etter middag.

Jeg har derfor tenkt på et turkis skjørt, en fin brun t-skjorte (pyntet) og en jakke i velour. I tillegg her jeg sko i brun og bronsje som står til pynten på skjørtet. Er dette greit eller skal man ikke ha skjørt, men kjole i bryllup? Jeg har faktisk bare vært i ett bryllup før for haugevis av år siden.

Skrevet

Du kan ha skjørt, men det må være til under knærne.

fei1365380229
Skrevet

Flott. Ja det er til under knærne, men ikke så veldig mye under da. Gruer meg litt hvis alle kommer i bunad, men jeg er ingen bunadjente. Kan få lånt en, men det er jo 5 kg og gå å dra på i timesvis :-(

Gjest minnah
Skrevet

Selvsagt kan du ha skjørt! Jeg hadde selv turkis skjørt og brun topp i det forrige bryllupet jeg var i! :-)

fei1365380229
Skrevet

Selvsagt kan du ha skjørt! Jeg hadde selv turkis skjørt og brun topp i det forrige bryllupet jeg var i! :-)

Så bra :-). Da er det bare å gå ned 1 kg så jeg får på meg skjørtet, men det skulle gå ganske greit på en uke!

Sånn sett så er jo bunad greit - penere jo fyldigere man er :-)

Skrevet

Står det "bunad" på innbydelsen, så er det jo dette som er riktig antrekk, da. Men selv om jeg både har bunad og gladelig bruker den i bryllup, så synes jeg det er litt drøyt på _kreve_ bunadsbruk. Jeg har opplevd at det har stått "Bunad/Mørk dress", slik at det gis en ekstra oppfordring om å bruke bunad, men ikke noe krav.

Hvorvidt skjørt & bluse er passende synes jeg kommer veldig an på hvor pyntet antrekket er, bør helst ikke se ut som om man skal på juletrefest heller! ;-) Men mange todelte festantrekk kan være veldig stilig, og det er ikke noe krav om at overdel og underdel for enhver pris må være sydd sammen.

Men det er ikke festlig å komme i et bryllup og føle at man er skikkelig "under dressed", så jeg ville ha snakket litt med andre om hva de skal ha på seg. .

fei1365380229
Skrevet

Står det "bunad" på innbydelsen, så er det jo dette som er riktig antrekk, da. Men selv om jeg både har bunad og gladelig bruker den i bryllup, så synes jeg det er litt drøyt på _kreve_ bunadsbruk. Jeg har opplevd at det har stått "Bunad/Mørk dress", slik at det gis en ekstra oppfordring om å bruke bunad, men ikke noe krav.

Hvorvidt skjørt & bluse er passende synes jeg kommer veldig an på hvor pyntet antrekket er, bør helst ikke se ut som om man skal på juletrefest heller! ;-) Men mange todelte festantrekk kan være veldig stilig, og det er ikke noe krav om at overdel og underdel for enhver pris må være sydd sammen.

Men det er ikke festlig å komme i et bryllup og føle at man er skikkelig "under dressed", så jeg ville ha snakket litt med andre om hva de skal ha på seg. .

Det står bunad festantrekk. Jeg skulle gjerne tatt på bunaden hvis jeg hadde hatt mulighet til å skrifte utover kvelden, men problemet er at jeg kjenner ingen i bryllupet, vi er bedt fordi min mann kjenner brudgommen meget godt (jobbsammenheng).

Derfor er det også litt vanskelig å spørre noen om hva de skal ha på.

Skrevet

Det står bunad festantrekk. Jeg skulle gjerne tatt på bunaden hvis jeg hadde hatt mulighet til å skrifte utover kvelden, men problemet er at jeg kjenner ingen i bryllupet, vi er bedt fordi min mann kjenner brudgommen meget godt (jobbsammenheng).

Skjønner.

Gjest vanlig skikk og bruk
Skrevet

Står det bunad, er det det de ønsker. Antrekket du skisserte hørtes veldig dagligdags ut for meg. Kjole burde vel være et must om du ikke har bunad, en pynter seg jo litt ekstra i bryllup.

Skrevet

Kan du ikke bare be mannen din spørre hva de andre damene skal ha på seg?

Gjest togli
Skrevet

Kan du ikke bare be mannen din spørre hva de andre damene skal ha på seg?

Mannen min hadde aldri gått med på å spørre noen om sånt ;-))

Skrevet

For ikke å snakke om det svaret mannen ville videreformidle: "...eeeh, de skulle ha på seg noe kjolegreier.."

Gjest togli
Skrevet

For ikke å snakke om det svaret mannen ville videreformidle: "...eeeh, de skulle ha på seg noe kjolegreier.."

*LOL*

Det har du rett i :-)))

mariaflyfly
Skrevet

*knegg*

Jeg opplevde en gang å være skikkelig underdressed i et 30 årslag. Det var skikkelig kjipt. Vi skulle på fest til en barndomskompis av kjæresten, og jeg hadde bedt han spørre eksplisivt om hva slags dresscode det var for kvelden, siden jeg ikke kjente så mange der. Han mente det var ganske uformelt, siden kompisen hadde sagt "har invitert 50 venner på fest". Jeg tenkte at det var greit å fyre olabukse (den var helt ny, mørk i fargen og helt rein!), en litt stæsja topp, høyhæla sko og fresh sminke. Kjæresten hadde olabukse, skjorte og dressjakke. Jeje. Det første jeg møtte i døra da jeg kom på festen var mora til jubilanten, i fotsid selskapskjole... Jeg omtrent sugde tak i kjæresten og spurte hva faen dette skulle bety. Han var omtrent like overrumpla som meg, hehe. ;)

Gjest mora2
Skrevet

Whaaa??

Tull & tøys.. ;0)

Skrevet

Står det bunad, er det det de ønsker. Antrekket du skisserte hørtes veldig dagligdags ut for meg. Kjole burde vel være et must om du ikke har bunad, en pynter seg jo litt ekstra i bryllup.

Nå begynner du å bli inkonsekven! Her sier du jo at ettersom de ber om bunad så er det ikke pent nok med skjørt fordi man skal pynte seg litt ekstra i bryllup, mens i den andre tråden så sier du tvert imot at bunad ikke er pyntet nok...;-) Så når noen skal velge noe som husflidsaktig som bunad, slkulle man jo tro at skjørt ble FOR pyntet!! ;-)

Men kanskje hun kan redde dagen ved å ha busserull til skjørtet? ;-)

Skrevet

Hvorfor ikke? Kunne han virkelig ikke ha spurt sine kolleger om å undersøke med sine koner hva de skal ha på seg?

Gjest Elextra
Skrevet

Hadde jeg fått en bryllupsinvitasjon der man ble oppfordret til å ha bunad, og jeg hadde en i skapet, ville jeg nok brukt den.

Synes du kanskje høres litt "underpyntet" ut, men ville absolutt ikke reagert om jeg hadde sett noen i slikt antrekk i bryllup, selv om de fleste hadde bunad. Når det står "bunad" i invitasjonen er det vel nettopp en oppfordring til å pynte seg "med det fineste man har".

Skrevet

Nå begynner du å bli inkonsekven! Her sier du jo at ettersom de ber om bunad så er det ikke pent nok med skjørt fordi man skal pynte seg litt ekstra i bryllup, mens i den andre tråden så sier du tvert imot at bunad ikke er pyntet nok...;-) Så når noen skal velge noe som husflidsaktig som bunad, slkulle man jo tro at skjørt ble FOR pyntet!! ;-)

Men kanskje hun kan redde dagen ved å ha busserull til skjørtet? ;-)

De ber spesifikt om bunad eller festantrekk. Kjole er ikke festantrekk. Ikke bunad heller, men de ber jo om det.

Skrevet

Hvorfor ikke? Kunne han virkelig ikke ha spurt sine kolleger om å undersøke med sine koner hva de skal ha på seg?

Det gjør da jeg om jeg skal være på med noe fra kjærestens side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...