Gjest Mammaen til jenta 16 mnd Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hei. Har en datter på 16 mnd som har hatt diare i snart 1 mnd. Det begynte med ett par bleier med mye tynn gul grønn avføring i døgnet og noe oppkast ca annehver natt. Etter to og en halv uke ble hun "bra" et par dager og etter det har hun hatt en mye lysere hvitaktig skummende avføring. Kaster opp av og til og det skjer oftest på natta. Hun er også til tider veldig oppblåst i magen og ynker seg over magesmerter. Allmenntilstanden er ok, men vekten har tydelig gått ned. Har vært hos fastlegen 5 ganger i løpet av desse ukene og hun mener det kan være en langvarig mage inf. Jeg føler meg ikke tilfreds med svaret og begynner å bli veldig urolig. Hun Spiser til tider veldig lite, men innimellom er hun veldigulten, slik at vi må stoppe henne, fordi magen blir så "sprengt". Kan dette være matintolleranse av noe slag og i tilfelle , er det vanskelig og stille en sånn diagnose på små barn? Takk for svar. Mvh Meget urolig og bekymret mor 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 En langvarig mageinfeksjon kan gi slike symtptomer, men en matintoleranse kan også gi diare slik du beskriver. Det finnes også betennelstilstander i tarmen som kan gi diare. Dersom vekten er gått ned, du må veie slik at det kan dokumenteres, synes jeg hun skal undersøkes ved barneavd. der du bor, du kan få en time på poliklinikken. En matintoleranse kan være¨kan være vanskelig å diagnostisere.Før en dagbok over når hun har avf. utsende, hvor ofte, hva hun har spist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.