Gå til innhold

Trafikkuhell med barn

Anbefalte innlegg

Gjest Littuheldig
Skrevet

Kom ut for et litt ekkelt trafikkuhell i dag. Var ute å kjørte ifm jobb og kjørte inn i et boligfelt. Kjørte derfor svært sent (10-20 km/t) Så ca 5 meter lenger fremme at det kom et barn på sykkel mot meg ut av en sving i vanvittig høy fart. Bråbremset bilen umiddelbart, men jenta klarte for en eller annen grunn ikke å bremse/svinge unna og krasjet rett i fronten på bilen min.

Heldigvis gikk det veldig bra og hun kom ut av det uten en skramme. Hun reagerte med skyldfølelse og beklaget seg gang på gang. Hun ville imidlertid ikke oppgi hvor hun bodde eller hvem foreldrene var og så fort hun kom seg på bena, hev hun seg på sykkelen og suste avgårde. Møtte heldigvis jenta og faren 10 min senere på tur. Forklarte faren situasjonen, men han stilte seg svært motvillig til saken fordi han ikke hadde sett hva som hadde skjedd. Datteren hadde dessuten ikke nevnt et ord om ulykken og det virket som han stilte seg litt vanntro til det hele. Fikk allikevel telefonnummeret hans.

Nå sitter jeg igjen og lurer veldig på hvordan jeg skal forholde med i denne situasjonen. Firmabilen hadde fått en ordentlig bulk og skrape etter kollisjonen og jeg må ihvertfall få sendt avgårde en skademelding til forsikringsselskapet. Er derimot svært usikker på hvordan jeg skal fylle ut. Hvem er det egentlig som har ansvaret i denne situasjonen når et barn er inkludert? Føler jeg mangler så mange opplysninger og faren til jenta ville tydeligvis ikke samarbeide.

Noen som har erfaring/kjennskap på området og som kan gi meg noen råd?

Skrevet

1. Det var godt det gikk bra med jenta.

2. Faren hørtes ut som en dum surpump.

3. Eg ville sendt en sms eller ringt, slik at han (eller jentas mor) kunne kontakte deg ved behov, om han ikkje allerede har fått nummeret ditt da.

4. Aner ikkje ka du skal fylle ut, men spør de som eier bilen eller ring politi/biltilsynet og spør.

Ps! Lykke til.

Gjest Littuheldig
Skrevet

1. Det var godt det gikk bra med jenta.

2. Faren hørtes ut som en dum surpump.

3. Eg ville sendt en sms eller ringt, slik at han (eller jentas mor) kunne kontakte deg ved behov, om han ikkje allerede har fått nummeret ditt da.

4. Aner ikkje ka du skal fylle ut, men spør de som eier bilen eller ring politi/biltilsynet og spør.

Ps! Lykke til.

Takk for råd og støtte. Ja har kontaktet politiet. De sa bare at jeg måtte kontakte forsikringsselkapet som er ekspert på trafikkulykker og barn. Så da får jeg vel kanskje bare vente til mandag.

Forsøkte å ringe faren for å høre hvordan det gikk med jenta, men han tok ikke telefonen. Har derimot kontrollert nummeret og ser at opplysningene kan stemme ift navn og adresse, så stoler på at han ga meg rett nummer. Han var kunne nemlig godt ha vært typen som ga meg feil..

Skrevet

Håper virkelig det gikk bra med jenta.

Når det gjelder deg og bilen, er det nok du som er ansvarlig i et møte med en myk trafikant, når det gjelder skaden på bilen. Tror ikke jentas familie har noe som helst slags ansvar. Slik er det bare, hvis jeg ikke er helt på jordet. Et hendelig uhell, mao.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...