Gå til innhold

Diktatur i regi av lærer og klassekontakter?

Anbefalte innlegg

Gjest Kallenavnet
Skrevet

Enig med deg!

Eller en skikkelig skremmende opplevelse for de usikre.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• mariaflyfly

5

• frosken

1

• GeirB

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, men i din familie er det to voksne og ett barn. Det er noe helt annet ressursmessig i hverdagen, enn når en er aleneforelder med tre små å dele oppmerksomheten på! :-)

Jeg inkluderer og inkluderer, og er en type forelder som er der det skjer, men å bli påprakket slikt tull som dette, det er langt ned på min prioriteringsliste. Jeg får krysse fingre for at dette ikke er tiltak som blir satt i sving på gjeldende trinn for oss.

Allikevel er jeg "nabokjerringa", hun som bryr seg i nabolaget. Men jeg er nok ikke den kapasiteten som har ork til alle i skolekretsen, og slett ikke ork til å ta meg av ungene som ikke interesserer mine egne barn.

Åååå, jeg er så lei av slike kommentarer ala "men du har jo bare ett barn"! Akkuart som om man dermed er diskvalifisert for å uttale seg om hvilke ordninger man synes er gode eller ikke når det gjelder samhold i klassen og forebyggelse av mobbing.

Og én kveld i _semesteret_ må vel selv aleneforeldre kunne klare. Og ja, jeg _vet_ at det er mye annet man skal ha tid til å prioritere også, og det kan man _også_ ha om man "bare" har ett barn. Du vet NADA om mitt liv og hva jeg må bruke tid på, og dessuten er påstanden om at vi i familien er to voksne på ett barn i aller høyeste grad en sannhet med modifikasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...