Gjest klaymen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Huff, sitter og vurderer å dra bort på tusenfryd, vi bor ikke langt unna. Men vi var der for to år siden, og det var fullstendig bortkastet. gutten var for liten til å gjøre noe særlig, og det han kunne turte han ikke, så vi endte opp med å betale sesongkort til to voksne og et barn for å være én gang på tusenfryd og leke i eventyrstien... Det var bortkastede penger. Siden har vi vært i Liseberg og i Legoland og i dyreparken, og det var jo mye koseligere - jeg sitter igjen med et inntrykk av at tusenfryd var lite og kjedelig og dyrt.... Men jeg vurderer å gi det en sjanse til siden vi har solgt hytta (og dermed kommer til å være mer hjemme i helgene enn før), og bor så nærme... Sesongkort for familien koster nå 1950.- og spørsmålet er om man gidder å dra dit mer enn en gang.... Hva sier dere som har vært der med litt større unger? Er det verdt prisen (å betale nesten 1000 for én dag er i hvertfall helt utelukket, så his vi i det hele tatt skal dit blir det på to-dagersbillett eller sesongkort)? Er det et sted man drar på søndagstur med matpakke og koser seg også?? Jeg ville heller dratt ut i marka _gratis_ jeg da, men det er ikke så veldig gehør for den tanken hos 7-åringen merkelig nok ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Dette må dere jo nesten vurdere selv. Vi hadde sesonkort to år på rad, men har ikke hatt det de siste to årene. Fordelen med sesongkort er at jeg synes det blir mye mindre slitsomt med 3-4 kortere turer enn med en eller to hele dagsturer, der man skal være med på "alt" for å få skikkelig valuta for pengene. Har man sesongkort kan man dra dit på en kort tur like før stengning etc. Men jeg må innrømme at det ikke ble mange turene lell, og vi har gjort det motsatte av dere, nemlig _kjøpt_ hytte, så da er vi der mye i helgene nå, og i fjor var vi vel ikke på Tusenfryd i det hele tatt. Det første året vi hadde sesongkort var vi der såpass mange ganger at det "lønte" seg i forhold til todagers, men året etterpå ble det bare to besøk på oss voksne, så vi kunne like godt ha hatt todagers. Men poden ble med noen kompiser et par ganger, og da var det jo greit med sesongkort. Jeg tror nok også at jeg ville lettere ha vurdert sesongkort igjen dersom poden hadde litt "tøffere" kompiser! ;-) Men de færreste av dem tør å kjøre Thundercoaster, Supersplash etc (som poden har kjørt fra han var 6 år), og da er det bedre at han drar med bare meg og at jeg kjører med han, enn at vi drar og han bare får kjørt blekksprut og slikt. Vi har vært der et par ganger med hans fetter (som dessverre bor langt unna), og da er det utrolig deilig når gutta kjører sammen ørten ganger på rad, mens vi mødrene nyter en kopp kaffe i sola på en benk ved siden av attraksjonen;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Vi bor ikke så nær, men i overkommelig avstand. Vi har latt den eldste kjøpe todagersbillett etter at hun ble stor nok til å være der alene sammen med venner. Den yngste, som må ha voksent følge, har jeg aldri lovet mer enn én dagstur pr. sesong. Som regel legges den til sensommeren. Jeg misliker sterkt at det ikke går an å kjøpe bare inngangsbillett, altså en billett som ikke gir adgang til å kjøre noe som helst. Mange tilsvarende steder har mer fleksible løsninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tusenfryd er bra Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg synes ikke at Legoland og Liseberg ol. er nie bedre enn Tusenfryd. Det eneste må være at det finnes flere spisesteder. hvis barna er store nok til å kunne og tørre kjøre ting på egenhånd hadde jeg gått for sesongkort. Er de små, og du må følge med heletiden, hadde jeg gått for ett todagerskort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Vi bor ikke så nær, men i overkommelig avstand. Vi har latt den eldste kjøpe todagersbillett etter at hun ble stor nok til å være der alene sammen med venner. Den yngste, som må ha voksent følge, har jeg aldri lovet mer enn én dagstur pr. sesong. Som regel legges den til sensommeren. Jeg misliker sterkt at det ikke går an å kjøpe bare inngangsbillett, altså en billett som ikke gir adgang til å kjøre noe som helst. Mange tilsvarende steder har mer fleksible løsninger. Det er akkurat det jeg også syns er fryktelig irriterende m tusenfryd. Det koster nesten 1000.- for en familie på to voksne og en 7åring over 120cm å komme inn for én dag, og så er det masse man ikke ønsker å kjøre. Mye bedre i feks Liseberg, der man betaler litt for å komme inn, og så betaler for det man ønsker å gjøre der inne, så kan man sitte og kose seg i sola uten dårlig samvittighet....Hvis vi tre skal dra på tusenfryd, og mesteparten av dagen gå og se på ting føles det fryktelig dyrt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Det er akkurat det jeg også syns er fryktelig irriterende m tusenfryd. Det koster nesten 1000.- for en familie på to voksne og en 7åring over 120cm å komme inn for én dag, og så er det masse man ikke ønsker å kjøre. Mye bedre i feks Liseberg, der man betaler litt for å komme inn, og så betaler for det man ønsker å gjøre der inne, så kan man sitte og kose seg i sola uten dårlig samvittighet....Hvis vi tre skal dra på tusenfryd, og mesteparten av dagen gå og se på ting føles det fryktelig dyrt. Akkurat. Og hvis man tar med seg litt flere barn, går det ikke an å ha med en voksen ekstra for å "passe på sekkene / regntøyet og ta bilder" mens ungene kjører omigjen og omigjen. Mannen min er gjerne med på slike premisser, men det føles jo litt meningsløst å betale full pris for ham. Ikke er han over 60 på en stund, heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Akkurat. Og hvis man tar med seg litt flere barn, går det ikke an å ha med en voksen ekstra for å "passe på sekkene / regntøyet og ta bilder" mens ungene kjører omigjen og omigjen. Mannen min er gjerne med på slike premisser, men det føles jo litt meningsløst å betale full pris for ham. Ikke er han over 60 på en stund, heller... Jeg er enig med deg at de burde hatt en slik løsning. De hadde det før, for jeg husker vi fulgte noen utenbys slektninger med større barn til Tusenfryd da vi hadde ettåring. Da var det greit at mannen min og jeg bare betalte ca 60 kroner eller noe slikt for å tusle rundt inne med den lille, ta to turer på finkarusellen og rusle eventyrstien...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg er enig med deg at de burde hatt en slik løsning. De hadde det før, for jeg husker vi fulgte noen utenbys slektninger med større barn til Tusenfryd da vi hadde ettåring. Da var det greit at mannen min og jeg bare betalte ca 60 kroner eller noe slikt for å tusle rundt inne med den lille, ta to turer på finkarusellen og rusle eventyrstien...;-) De første årene forandret de på billettsystemet nesten hver eneste sesong. Jeg tror vi rakk å ha med besteforeldrene en gang, uten å få følelsen av å kaste penger ut av vinduet. Det burde være lov å komme inn for å være "bare voksenfølge". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Vi bor ikke så nær, men i overkommelig avstand. Vi har latt den eldste kjøpe todagersbillett etter at hun ble stor nok til å være der alene sammen med venner. Den yngste, som må ha voksent følge, har jeg aldri lovet mer enn én dagstur pr. sesong. Som regel legges den til sensommeren. Jeg misliker sterkt at det ikke går an å kjøpe bare inngangsbillett, altså en billett som ikke gir adgang til å kjøre noe som helst. Mange tilsvarende steder har mer fleksible løsninger. Helt enig! Jeg er selvutnevnt veskepasser på slike utflukter, og det føles skikkelig bortkasta å skulle betale for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karol Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Dersom jeg hadde bodd i rimelig avstand og unger hadde vært så store at de kunne dra alene så hadde jeg nok vurdert sesongkort. Ellers ikke. Siden jeg ikke bor i nærheten så har jeg heller valgt å betale den ene gangen i løpet av sommeren vi har vært der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Er så enig med deg. Jeg har aldri likt Tusenfryd. Det er mange andre parker som er utrolig mye bedre enn Tusenfryd, og med mye større variasjon i tilbudet, sånn at de aller fleste kan finne noe de liker. I andre parker vi har vært behøver man ikke å betale for aktiviteter hvis man ikke ønsker det. Alle betaler en lav inngangspris, og kan i tillegg kjøpe turbånd eller dagskort som gir ubegrenset adgang til alle aktivitetene, eller man kan kjøpe enkeltbilletter. Dette burde være en selvfølge i alle parker. Vi har nettopp vært på Bakken utenfor København. Det er verdens eldste fornøyelsespark, over 400 år gammel. Der kostet det ikke noe å komme inn. Turbånd kostet kr 200 pr dag. Det er mye fin underholdning og konkurranser der som er helt gratis. Massevis av spisesteder også, og absolutt ikke dyrt. Der kan man spise og kose seg uten å bli flådd. Kan virkelig anbefales. Vi liker å være på familieutflukter. Jeg syns det er morsomt å være i fornøyelsesparker, se på livet og føle stemningen. Det er fint å se barna våre more seg, og de liker å bli sett på, selv om de er så store at de ikke behøver å ha følge når de kjører. Men i Tusenfryd syns jeg det blir altfor dyrt. Jeg vil heller legger noen kroner i å reise til Danmark eller Sverige, enn å spandere sesongkort i Tusenfryd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.