Gå til innhold

Spaghetti carbonara.

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Det er så mange oppskrifter på nett. Har aldri laget det selv før. Har du den beste oppskriften? ;O)

Gjest Carbonara
Skrevet

Kok pastaen og stek bacon, gjerne med shampignjong oppi. Bland pastaen og baconet, hell over fløte varmes et par minutter. Trekk kasserollen av plata og rør inn ett egg (flere om det er til mange personer) og mengder med revet parmesan og nykvernet pepper. Nam!

Gjest togli
Skrevet

Om min er den beste, aner jeg ikke, men her får du den iallefall ;)

Kok spaghetti (jeg foretrekker båndspaghetti til Carbonara) og stek bacon.

Visp sammen et par eggeplommer (til 2-3 personer), ca 3 dl fløte, ca. en ts pepper og en ts salt. Hell blandingen over det stekte baconet som fortsatt ligger i stekepanna. La baconblandingen småkoke et kort øyeblikk.

Sil godt av spaghettien og ha den i en bolle. Ha over baconblandingen og bland alt sammen.

Server med en gang og strø evt. over parmesan.

candyqueen_83
Skrevet

Kok pastaen og stek bacon, gjerne med shampignjong oppi. Bland pastaen og baconet, hell over fløte varmes et par minutter. Trekk kasserollen av plata og rør inn ett egg (flere om det er til mange personer) og mengder med revet parmesan og nykvernet pepper. Nam!

Trenger litt mer detaljer jeg :o)

candyqueen_83
Skrevet

Visp sammen et par eggeplommer (til 2-3 personer), ca 3 dl fløte, ca. en ts pepper og en ts salt. Hell blandingen over det stekte baconet som fortsatt ligger i stekepanna. La baconblandingen småkoke et kort øyeblikk.

Sil godt av spaghettien og ha den i en bolle. Ha over baconblandingen og bland alt sammen.

Mmm :o) Jeg får prøve denne kanskje :o) Tusen takk!

Skrevet

Jeg lager den uten fløte. Kok fersk pasta som skal koke i 4 minutter. Akkurat når vannet har kokt opp og pastaen er lagt i, freser jeg et par never med smårettbacon i litt smør i pannen, og pisker sammen 2 egg ( 1 til hver person) med 2 poser revet parmesan i en bolle. Når pastaen er ferdig, siles den raskt av, legges tilbake i kjelen og settes tilbake på avslått plate, tilsett raskt den gule blandingen og deretter baconet.

Kvern pepper over og server med salat.

Gjest Elextra
Skrevet

Trenger litt mer detaljer jeg :o)

Hehe, var ikke det ganske detaljert, da?

Gjest Elextra
Skrevet

Næh, du må'kke finne på å la baconen koke! Den skal jo være litt sprø!

Holder en knapp på Carbonaras fremgangsmåte.

Skrevet

Kok pasta

Rør sammen to rå eggeplommer med gaffel, ha i salt og pepper

Skjær opp passe mengde (ca 100 gram til 1 person) røkt laks eller ørret

Ha alt over pastaen

Gjest togli
Skrevet

Sa jeg at den skulle koke?? Sorry! Mente selvsagt at den skulle steke ;-)

Gjest togli
Skrevet

Høh..nå måtte jeg jammen ta en titt på innlegget mitt en gang til. Jeg skrev da vittelig ikke at jeg _kokte_ baconet? ;-)

Gjest Du gjorde nok det :-)
Skrevet

Høh..nå måtte jeg jammen ta en titt på innlegget mitt en gang til. Jeg skrev da vittelig ikke at jeg _kokte_ baconet? ;-)

''La baconblandingen småkoke et kort øyeblikk.''

Gjest togli
Skrevet

''La baconblandingen småkoke et kort øyeblikk.''

Aha,sånn å forstå ;) Bedre å si at baconblandingen skal begynne å boble i steikepanna ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Aha,sånn å forstå ;) Bedre å si at baconblandingen skal begynne å boble i steikepanna ;)

Jeg liker å ha i baconet til slutt, slik at det ikke koker i det hele tatt - da holder baconet segt sprøtt.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg lagde denne i går. Kjempegodt :o) Og med hvitløksbrød til. Nam.

Gjest togli
Skrevet

Jeg liker å ha i baconet til slutt, slik at det ikke koker i det hele tatt - da holder baconet segt sprøtt.

Det skal jeg prøve neste gang!

Jeg lærte å lage carbonara slik av en italiener for mange år siden, men det er helt sikkert mange varianter. Brokkoli er det også en del som har oppi carbonaraen. Godt det også:)

Gjest togli
Skrevet

Jeg lagde denne i går. Kjempegodt :o) Og med hvitløksbrød til. Nam.

Har ikke prøvd hvitløksbrød til, så det får jeg vel prøve på:)

Jeg pleier iblant å lage carbonara når jeg skal ha en kjapp middag alene. Digg:)

Gjest Elextra
Skrevet

Det skal jeg prøve neste gang!

Jeg lærte å lage carbonara slik av en italiener for mange år siden, men det er helt sikkert mange varianter. Brokkoli er det også en del som har oppi carbonaraen. Godt det også:)

Jeg har ikke lært å lage carbonaraen av en italiener, bare prøvd og feilet, kan hende din er mer "riktig" :-).

Hm, nå er visst grillen varm og jeg kan legge på de marinerte og bacon-innpakkede kyllingfiletene :-).

Gjest togli
Skrevet

Jeg har ikke lært å lage carbonaraen av en italiener, bare prøvd og feilet, kan hende din er mer "riktig" :-).

Hm, nå er visst grillen varm og jeg kan legge på de marinerte og bacon-innpakkede kyllingfiletene :-).

Ser ut som det går an å "koke" baconet, ja: ;)

http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Pasta-og-risotto/Enkel-pasta-%C3%A0-la-Carbonara/(tab)/2

Den middagen din høres god ut!! Vi har bare hatt pizzasnurrer idag, men godt det også:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...