Gå til innhold

Overvektige på film og TV

Anbefalte innlegg

Glimtipper
Skrevet

Kan noen komme på en tv-serie eller en film hvor de har en overvektig/fet skuespillerinne _uten_ at det er et poeng at hun er akkurat det?

Skrevet

Elisabeth Grannemann var en STOR og fet skuespillerinne.

Glimtipper
Skrevet

Roseanne?

Ganske gammelt? :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Hvor fet er fet og må det være en hovedrolle?

Glimtipper
Skrevet

Anne Marit Jacobsen

http://www.nationaltheatret.no/9UFRnG1W.ips?templatefolderid=231

Kari Diesen google litt og du finner mange opplysninger om denne revystjerne, bl.a. denne:

http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/2260717.html

Det var to store norske stjerner, som jeg husker i farta.

Hilsen

Nå tenkte jeg ikke på skuespillerinner som er overvektige, men tv-programmer og filmer de har spilt i hvor overvekten ikke var viktig eller avgjørende for rollen.

Tenkte også i hovedsak amerikansk kultur. Flotte, norske skuespillerinner får vel alltids en jobb :)

Glimtipper
Skrevet

Elisabeth Grannemann var en STOR og fet skuespillerinne.

Jeg tenkte på tv-serier og filmer, ikke spesifikke skuespillerinner :)

Glimtipper
Skrevet

Hvor fet er fet og må det være en hovedrolle?

Hm... Vanskelig å si.

Alle roller er interessante, men en hovedrolle hadde vært flott :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Hm... Vanskelig å si.

Alle roller er interessante, men en hovedrolle hadde vært flott :)

De jeg kommer på i farta: Queen Latifah, Kirstie Alley, Jennifer Hudson. Ikke veldig store, men de går vel i kategorien overvektige?

Glimtipper
Skrevet

En advokatserie, the practise, jeg har ikke sett den, men tror ike det gjøres noe hovedpoeng ut av at et par av skuespillerene er nokså runde,

http://www.discusstv.com/gallery/img1791.htm

Det har du rett i :)

Tror til og med jeg har sett den serien.

Skrevet

Jeg tenkte på tv-serier og filmer, ikke spesifikke skuespillerinner :)

Hun spiller i veldig mange filmer.

tzatziki1365380058
Skrevet

I High School Musical 2 - filmen, er det faktisk med i alle fall ei overvektig jente. Hun har ikke hovedrolle, men er med, danser, "synes", og er en del av gjengen, så vidt jeg skjønner. Nå har jeg ikke gransket filmen, men i alle fall...

Og "Kongen av Queens" - Doug er jo overvektig, men siden han er mann så gjelder det vel ikke - men Ricki Lake spiller søsteren hans på slutten, og hun er nok overvektig, vil jeg si. Tror ikke det lages noe poeng av hennes overvekt.

Også er det jo "The Practice" som allerede er nevnt. Det er vel den mest tydelige, sterke kvinnerollen spilt av en overvektig som jeg kjenner til. Tror hun fikk flere priser for rollen også.

Gjest togli
Skrevet

Jeg tenker på en film som fikk Oscar for endel år siden. Kathy Bates spilte en av hovedrollene. Hun bodde alene i et hus langt uti huttiheita og redda en fyr som hadde kommet ut for en bilulykke? Dama var ganske så mystisk og skummel. Tror det var en thriller, men jeg kommer ikke på navnet...

Kathy Bates er en fantastisk skuespiller! Hun er også ganske kraftig - usikker på om hun kan kalles direkte overvektig, men kanskje jfr. Hollywoodstandard ;-)

Skrevet

Bagdad Cafe ringer det langt bak i hodet mitt, (men jeg husker ikke helt hvordan filmen var da...)

Skrevet

Jeg tenker på en film som fikk Oscar for endel år siden. Kathy Bates spilte en av hovedrollene. Hun bodde alene i et hus langt uti huttiheita og redda en fyr som hadde kommet ut for en bilulykke? Dama var ganske så mystisk og skummel. Tror det var en thriller, men jeg kommer ikke på navnet...

Kathy Bates er en fantastisk skuespiller! Hun er også ganske kraftig - usikker på om hun kan kalles direkte overvektig, men kanskje jfr. Hollywoodstandard ;-)

Misery - Stephen King:-)

Gjest togli
Skrevet

Misery - Stephen King:-)

Jaa, den filmen var det :)

trollemor;o)
Skrevet

I High School Musical 2 - filmen, er det faktisk med i alle fall ei overvektig jente. Hun har ikke hovedrolle, men er med, danser, "synes", og er en del av gjengen, så vidt jeg skjønner. Nå har jeg ikke gransket filmen, men i alle fall...

Og "Kongen av Queens" - Doug er jo overvektig, men siden han er mann så gjelder det vel ikke - men Ricki Lake spiller søsteren hans på slutten, og hun er nok overvektig, vil jeg si. Tror ikke det lages noe poeng av hennes overvekt.

Også er det jo "The Practice" som allerede er nevnt. Det er vel den mest tydelige, sterke kvinnerollen spilt av en overvektig som jeg kjenner til. Tror hun fikk flere priser for rollen også.

Kan vel ikke kalle henne overvektig, men carrie var ganske "småfeit" på slutten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...