Gå til innhold

Alder for å nyte Legoland?

Åsemor

Anbefalte innlegg

Vi skal til danmark til sommeren. Et stykke unna legoland, men det går hvis vi vil. Eldste er 3, yngste vil være like under året.

Er det noe vits? 3-åringen leker MYE med duplo. Det er den store hiten her i hjemmet og har vært det i snart et års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klaymen

Hvis dere voksne har lyst og syns det er artig blir det sikkert en fin dag for treåringen også. Det er et "Duploland" i Legoland også forrestent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Vi var i Legoland da eldstemor var 3,5 år, og hadde det kjempegøy! Eneste er at det er en del ting som bare kan gjøres når barnet er over 90 cm. Jenta vår var 88..... Men det var veldig gøy likevel. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Vi var i Legoland da eldstemor var 3,5 år, og hadde det kjempegøy! Eneste er at det er en del ting som bare kan gjøres når barnet er over 90 cm. Jenta vår var 88..... Men det var veldig gøy likevel. ;-)

Hun er 96 cm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke akkurat gratis å dra i Legoland, men for en 3 åring er det mange morsomme ting å gjøre.

Hm, 720 dkk for hele familien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Hm, 720 dkk for hele familien...

Kommer du midt i fellesferien, så er det lange køer ved alle attraksjonene, søsteren min bor like i nærheten, og de sier at det er best å komme lørdag.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Vi var i DisneyWorld da vår mellomste var 3,5. Hun hadde absolutt utbytte av det. Hun var litt for liten for noen av attraksjonene, men koste seg likevel.

Ideelt sett ville det nok være greiere å være litt eldre da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i DisneyWorld da vår mellomste var 3,5. Hun hadde absolutt utbytte av det. Hun var litt for liten for noen av attraksjonene, men koste seg likevel.

Ideelt sett ville det nok være greiere å være litt eldre da, men...

Av de parkene vi har vært i, synes jeg Legoland er den som passer aller best for både små og store. De har gode tilbud til alle aldersgrupper, syns jeg. Massevis av morsomme, men ikke for skumle aktiviteter for smårollinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Av de parkene vi har vært i, synes jeg Legoland er den som passer aller best for både små og store. De har gode tilbud til alle aldersgrupper, syns jeg. Massevis av morsomme, men ikke for skumle aktiviteter for smårollinger.

Høres bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et eget Duploland inne i Legoland, det er en lekeplass med klatrehus med sklier, vippedyr (sånne på fjær), mini-pariserhjul, og en del effekter inne i husene man kan dille med (telefonrør på brannstasjonen, puslespill på veggen ala de man har på Skoringenbutikker etc). Det går to togbaner gjennom parken, en monorail over parken der toget ser ut som Duplo, og en vanlig togbane. Det er en safaribilbane der bilene går på skinner og man kjører rundt og ser på Legodyr. Det er en sjørøverhule med ulike tablåer, der man kjører gjennom i båt - disse båtene går på skinner nede i vannet, det er ikke noe magesug/fart, men det kan være ganske skummelt inne i den mørke hulen. Om treåringen er litt tøff av seg kan en tur i den minste tømmerrenna kanskje være noe. Nytt av året er badepark, det er en for de minste med Duplo"møbler" i stort format ala Duploland, med sklie og vannsprut - akkurat denne var ikke så fin, synes jeg: den er liten og det er ikke noe basseng eller sand e.l. der, og det _stinker_ klor. Om det blir dårlig vær er det muligheter for å være inne, ved hotellet er det en avdeling med store binger med klosser der man kan bygge selv.

De tingene er vel stort sett de som er mest stas for så små barn, trur eg. Tror absolutt det kan bli en flott opplevelse for frøknene, men i forhold til at det er svært flotte lekeplasser i de fleste parker i DK så kan dere muligens vurdere pris opp mot opplevelse? Løveparken, f.eks., har flott lekeanlegg et lite stykke inne i parken, med nedgravde trampoliner, snurreleker, sklier, lekehus, sandkasse, rutsjehusker etc. Like ved Grenaa ligger Skandinavisk Dyrepark som har flott anlegg med isbjørn, brunbjørn, elg og diverse andre, typisk nordiske, dyr. De har også lekeplass, men kanskje ikke så godt egnet for helt små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Treåringer synes jo alt nytt er gøy, men før de var tre år tror jeg gutta mine hadde omtrent samme glede av Legoland som de ville hatt av en hvilken som helst lekeplass av en viss størrelse med mange barn. Kanskje hadde de syntes sistnevnte var hakket morsommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treåringer synes jo alt nytt er gøy, men før de var tre år tror jeg gutta mine hadde omtrent samme glede av Legoland som de ville hatt av en hvilken som helst lekeplass av en viss størrelse med mange barn. Kanskje hadde de syntes sistnevnte var hakket morsommere.

I og med vi skal bo såpass langt unna legoland som vi skal, tror jeg vi dropper det i år. Håper det er en fin lekeplass der vi skal bo. Gøy, billigere og ferre timer i bil. ;) Skal dessuten til Dyreparken i Kristiansand en annen gang i sommer, så da kan vi heller ta Legoland et annet år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

I og med vi skal bo såpass langt unna legoland som vi skal, tror jeg vi dropper det i år. Håper det er en fin lekeplass der vi skal bo. Gøy, billigere og ferre timer i bil. ;) Skal dessuten til Dyreparken i Kristiansand en annen gang i sommer, så da kan vi heller ta Legoland et annet år.

Høres ut som en grei løsning - hadde i hvertfall passet meg, som egentlig er særs lite glad i fornøyelsesparker for egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikkersen

Hvis du kan vente to år med besøket vil det være mer vellykket. Da får den minste også litt glede av glede av oppholdet. For en treåring er ikke dette viktig; vanlige lekeplasser eller evnt lekesteder med ballrom etc er mer gøy. Og dere sparer dere for en tur, som alle vil glede seg over om noen år. For legoland ER gøy! Passer best fra 4-5 år synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan vente to år med besøket vil det være mer vellykket. Da får den minste også litt glede av glede av oppholdet. For en treåring er ikke dette viktig; vanlige lekeplasser eller evnt lekesteder med ballrom etc er mer gøy. Og dere sparer dere for en tur, som alle vil glede seg over om noen år. For legoland ER gøy! Passer best fra 4-5 år synes jeg :)

Ja, vi skal nok dra til Danmark flere ganger, og da kan vi kanskje bo nærmere Legoland i utgangspunktet og, sånn at ikke selve dagsturen blir så lang og. Vet ikke hvor langt det er fra der vi skal bo i år, men et par timer hver vei, minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal nok dra til Danmark flere ganger, og da kan vi kanskje bo nærmere Legoland i utgangspunktet og, sånn at ikke selve dagsturen blir så lang og. Vet ikke hvor langt det er fra der vi skal bo i år, men et par timer hver vei, minst.

Vi har feriert _mye_ i Danmark, og vi ventet med Legoland til tidspunktet var litt mer optimalt aldersmessig.

Det er mange steder på Jylland som passer for mindre barn, og det er sikkert noe i nærheten av der dere skal bo også. Da er det mindre slitsomt for både store og små. Legoland ligger jo litt usentralt i forhold til de bostedene som har kort kjøreavstand fra fergebyene nord på Jylland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har feriert _mye_ i Danmark, og vi ventet med Legoland til tidspunktet var litt mer optimalt aldersmessig.

Det er mange steder på Jylland som passer for mindre barn, og det er sikkert noe i nærheten av der dere skal bo også. Da er det mindre slitsomt for både store og små. Legoland ligger jo litt usentralt i forhold til de bostedene som har kort kjøreavstand fra fergebyene nord på Jylland.

Vi får ta en tur til Tivoliet i Ålborg tenker jeg. Ikke så fancy, men iallfall noe annet enn å sykle rundt huset vi skal bo i. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...