Åsemor Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Tenkte å kjøpe det før sommeren. Har barn som ikke er spesielt tålmodige i bil... Hva er lurt å tenke på? Har lest noen tips en gang, men husker ikke hva det var... At det skulle være lett å ta inn og ut, eller noe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Da er det kun en ting som gjelder spør du meg og det er denne: http://kvasir.dinpris.no/?cid=37&gid=942&sid=1036&pid=658939 ekstremt godt bilde og veldig bra lyd. Mulighet for at barna ser ulike filmer med headset. Superaktuelt når det blir litt eldre enn dine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Europris er en fin butikk Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Vet ikke hva som er best å ta under vurdering men jeg kjøpte et sett på Europris i fjor sommer som har vært verdt sin vekt i gull så og si. Det er to selvstendige spillere som kan brukes hver for seg eller som kan kobles sammen med en kabel slik at begge kan se på samme film. Det er muligheter for ørepropper ol. Fjernkontroll til begge. De er til å feste rundt nakkestøtten på forsetene. De kan være noe knotete å feste, har vurdert å finne på en enklere festeannordning enn de beltene som fulgte med. Disse to gav jeg 1400 kr. for og de er verdt hver krone. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Vet ikke hva som er best å ta under vurdering men jeg kjøpte et sett på Europris i fjor sommer som har vært verdt sin vekt i gull så og si. Det er to selvstendige spillere som kan brukes hver for seg eller som kan kobles sammen med en kabel slik at begge kan se på samme film. Det er muligheter for ørepropper ol. Fjernkontroll til begge. De er til å feste rundt nakkestøtten på forsetene. De kan være noe knotete å feste, har vurdert å finne på en enklere festeannordning enn de beltene som fulgte med. Disse to gav jeg 1400 kr. for og de er verdt hver krone. Begge to sitter bakovervendt og vi har tatt vekk nakkestøttene på baksetene. Tror du det blir vanskelig å feste da? Det gjelder kanskje alle... Mon tro om vi har styring på hvor nakkestøttene befinner seg. Jeg får notere på listen min: -mulighet for å spille både lik og separate filmer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Har hørt fagfolk skryte av "Jensen". Jeg aner dog ingenting om dette tema, og kryper ut av tråden... *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Europris er en fin butikk Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Begge to sitter bakovervendt og vi har tatt vekk nakkestøttene på baksetene. Tror du det blir vanskelig å feste da? Det gjelder kanskje alle... Mon tro om vi har styring på hvor nakkestøttene befinner seg. Jeg får notere på listen min: -mulighet for å spille både lik og separate filmer Vel, spillerne ligger i en veske som lukkes opp så og si når de skal brukes. Det er to remmer som er på denne vesken som brukes til å feste rundt nakkestøttene. Vet ikke helt hvordan det blir å få festet disse uten nakkestøtter. Men som regel så er det utrolig hva man får til med litt fantasi og pågangsmot Kanskje det er noe på hattehylla du kan feste dem i? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Vi kjøpte et sett i fjor, og det er bare et must når vi nå er ute og kjører lengre turer. Men! Her er hva jeg har funnet ut: * Det bør være mulighet for å spille 2 ulike filmer * Det MÅ være mulighet for hodesett * Det bør være annet feste enn veske med "belte" til... Altså noe mer stabilt. Vet at NextBase sine spillere har ordentlig nakkestøtteordning. Vi kjøpte vårt sett på Coop, til 1295,- eller noe sånt. Men når jeg nå vet hva jeg kunne fått, hvor "nødvendig" det er å ha det, ville jeg glattt spytta inn en 1000-lapp til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Vi kjøpte et sett i fjor, og det er bare et must når vi nå er ute og kjører lengre turer. Men! Her er hva jeg har funnet ut: * Det bør være mulighet for å spille 2 ulike filmer * Det MÅ være mulighet for hodesett * Det bør være annet feste enn veske med "belte" til... Altså noe mer stabilt. Vet at NextBase sine spillere har ordentlig nakkestøtteordning. Vi kjøpte vårt sett på Coop, til 1295,- eller noe sånt. Men når jeg nå vet hva jeg kunne fått, hvor "nødvendig" det er å ha det, ville jeg glattt spytta inn en 1000-lapp til. Der var et svar jeg var ute etter ja. Takk for det! Har jo litt skattepeng og diverse, og hadde jo vært greit om det varer noen år, så da er det jo bra om vi legger litt i det med en gang, i stedet for å gå for billigste løsning som vi kanskje må bytte ut om få år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Vi kjøpte et sett i fjor, og det er bare et must når vi nå er ute og kjører lengre turer. Men! Her er hva jeg har funnet ut: * Det bør være mulighet for å spille 2 ulike filmer * Det MÅ være mulighet for hodesett * Det bør være annet feste enn veske med "belte" til... Altså noe mer stabilt. Vet at NextBase sine spillere har ordentlig nakkestøtteordning. Vi kjøpte vårt sett på Coop, til 1295,- eller noe sånt. Men når jeg nå vet hva jeg kunne fått, hvor "nødvendig" det er å ha det, ville jeg glattt spytta inn en 1000-lapp til. Vi har også den fra Coop, men den tok kvelden i påska - heldigvis på hjemreisa.. (vi hadde kjøre-rundt-i-Danmark-ferie). Jeg skal til min lokale Obs! nå på tirsdag og hente en annen type, betaler en symbolsk sum i mellom siden den vi nå får egentlig koster 2.700,-. Er enig med deg i at festeanordningen er ganske viktig, på den Lumatronen vi hadde nå klaget ungene veldig på at det var vanskelig å få spilleren til å henge i en god kikkestilling. At det kun var én spiller (= en film om gangen), er mindre viktig for oss, da ungene som regel er enige og den minste uansett sovner rimelig kjapt. Det er ikke alltid det følger med hodetelefoner, så beregn det som ekstra kostnad. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Det som er _veldig_ viktig å huske på, er at skjermene kan festes godt og forsvarlig. Har lest noen artikler om hvordan sånne skjermer er potensielle drapsmidler ved en kollisjon - de slynges løs med en voldsom kraft og tyngde dersom de ikke festes skikkelig. Utover det er det egentlig avhengig av barnas (og deres behov). Vi har ikke mulighet til to forskjellige filmer, men det finnes massevis av filmer som passer for begge barna. Hos oss var utfordringen å finne dvd-spiller som hadde lang nok ledning mellom skjermene, slik at de kunne festes forsvarlig selv om den ene sitter forovervendt og den andre sitter bakovervendt. Hodetelefoner er lurt. Veldig lurt. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Det som er _veldig_ viktig å huske på, er at skjermene kan festes godt og forsvarlig. Har lest noen artikler om hvordan sånne skjermer er potensielle drapsmidler ved en kollisjon - de slynges løs med en voldsom kraft og tyngde dersom de ikke festes skikkelig. Utover det er det egentlig avhengig av barnas (og deres behov). Vi har ikke mulighet til to forskjellige filmer, men det finnes massevis av filmer som passer for begge barna. Hos oss var utfordringen å finne dvd-spiller som hadde lang nok ledning mellom skjermene, slik at de kunne festes forsvarlig selv om den ene sitter forovervendt og den andre sitter bakovervendt. Hodetelefoner er lurt. Veldig lurt. ) Ah, det bør vi også tenke på ja, for det kan jo hende vi snur eldstejenta med tid og stunder... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Begge to sitter bakovervendt og vi har tatt vekk nakkestøttene på baksetene. Tror du det blir vanskelig å feste da? Det gjelder kanskje alle... Mon tro om vi har styring på hvor nakkestøttene befinner seg. Jeg får notere på listen min: -mulighet for å spille både lik og separate filmer Kan du ikke ha nakkestøttene på, i laveste posisjon? Hos oss er nakkestøttene i veien for beltestolene, men vi har løst de ved å snu nakkestøttene slik at den flate baksiden peker framover. Da har vi alltid nakkestøttene i bilen i tilfelle vi skal kjøre med større unger eller voksne i bilen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille my31 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har NextBase-spiller og er veldig fornøyd med den. Kjøpte den faktisk på Lekeplaneten, men husker ikke hvor mye den kostet. Men har du tilfeldigvis en fransk bil så er det ikke sikkert spilleren passer inn i sigarett-tenneren din. Mulig de har forandret på det på nyere franske biler, men min 1996-modell Laguna funket det ikke på. Har heldigvis en smart bestefar som loddet på noe greier slik at jeg fikk brukt den allikevel. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.