Gå til innhold

Midlertidig uførestønad

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg..
Skrevet

Kan man være uføretrygdet i alle slags prosentdeler? Er blitt midlertidig ufør 55%, Men vil prøve å gå opp til å jobbe 50%,og har en liten bijobb som da utgjør at jeg jobber nesten 60 %. Vil trygdekontoret da regulere uførestønaden til å gjelde 40% eller vil uførestønaden falle bort hvis jeg jobber så mye..?

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Jeg har ikke helt peiling på sånne ting, men vet at det er noe man må passe på i forhold til pensjonspoeng etc.. Sjekk dette, sånn at du ikke ødelegger for din egen fremtid.

Gjest bare en
Skrevet

Slik jeg har skjønt det kan man få 50% uføretrygd eller mer.

Men man kan IKKE få mindre enn 50% ufør.

Det kan hende de har forandret reglene det siste året. Det vet jeg ikke. Men for 1 år siden var det i allefall den informasjonen jeg fikk. Klarer man å jobbe 60% vil man ikke kunne få uføretrygd.

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Slik jeg har skjønt det kan man få 50% uføretrygd eller mer.

Men man kan IKKE få mindre enn 50% ufør.

Det kan hende de har forandret reglene det siste året. Det vet jeg ikke. Men for 1 år siden var det i allefall den informasjonen jeg fikk. Klarer man å jobbe 60% vil man ikke kunne få uføretrygd.

Er det ikke sånn at hvis man klarer å jobbe 50 eller mer, så oppfyller man ikke kravet?

Gjest Retten og sletten
Skrevet

Er det ikke sånn at hvis man klarer å jobbe 50 eller mer, så oppfyller man ikke kravet?

Skulle da egentlig bare mangle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...