Gjest Valnøtt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Tenkte jeg skulle kjøpe meg en iskrem-maskin. Har en fra før, til kjøkkenmaskinen, men den er litt teit siden jeg må fryse ned bollen til den først, og det tar et døgns tid... Er det noen som har sånn vanlig maskin? Kan man bare heller oppi røra og sette dem i gang så blir det is, eller må det fryses ned ting dagen før der også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Trenger man en egen maskin til å lage is, da? Nå er det så lenge siden jeg har laget is at jeg ikke helt husker hvordan man gjør det, men da jeg lagde det brukte jeg vanlig håndmikser, og mener det ikke var særlig vanskelig. Kanskje er det smart om man ønsker å lage is ofte, men jeg nærer en intens uvilje mot store maskiner som bare skal brukes til én ting :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Trenger man en egen maskin til å lage is, da? Nå er det så lenge siden jeg har laget is at jeg ikke helt husker hvordan man gjør det, men da jeg lagde det brukte jeg vanlig håndmikser, og mener det ikke var særlig vanskelig. Kanskje er det smart om man ønsker å lage is ofte, men jeg nærer en intens uvilje mot store maskiner som bare skal brukes til én ting :-). Jeg også... Men saken er at jeg går på diett, så skal jeg ha is så må jeg lage den selv - og da er jeg villig til å kjøpe inn en egen maskin. Med håndmikser så blir det ikke like greit resultat - trikset er at isen skal røres i mens den fryser inn :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg også... Men saken er at jeg går på diett, så skal jeg ha is så må jeg lage den selv - og da er jeg villig til å kjøpe inn en egen maskin. Med håndmikser så blir det ikke like greit resultat - trikset er at isen skal røres i mens den fryser inn :-) Mener bare å huske at det ble rørt i et par ganger i løpet av innfrysningstiden, jeg. Men sikkert greiere med ismaskin, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Mener bare å huske at det ble rørt i et par ganger i løpet av innfrysningstiden, jeg. Men sikkert greiere med ismaskin, da. Kan gjøre det også - helt sikkert. Men.... Jeg er ikke noe flink til å lage mat - så når jeg da har slengt isen i fryseren så kan du banne på at den ikke vil bli rørt i før det er for sent *rødme* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har en Phillips ismaskin, men den har også en bolle som må legges i fryseren. Til gjengjeld blir isen veldig fort ferdig ;-) Men det som jeg egentlig lurer på er om du vil dele oppskrift på lavkarbo is med oss andre? Please... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har en Phillips ismaskin, men den har også en bolle som må legges i fryseren. Til gjengjeld blir isen veldig fort ferdig ;-) Men det som jeg egentlig lurer på er om du vil dele oppskrift på lavkarbo is med oss andre? Please... Har ikke testet ut enda da... Men jeg tenkte å bruke fløte, egg og sukrin, også noen få bringebær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har ikke testet ut enda da... Men jeg tenkte å bruke fløte, egg og sukrin, også noen få bringebær. Jeg bruker et 0,5l beger yogurt naturell, en halv teskje naturlig vanliljepulver, litt sukrose og en haug med bær. Skal det være til en spesiell anledning tar jeg halvparten fløte og halvparten yogurt. Det blir veldig godt men muligens for høy karbo med mange bær? Sukrosen kan man jo bytte ut med annen sukkererstatning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har ikke peiling på iskremmaskiner... men når vi lager "smoothie" pleier vi å ha såpass mange frosne bær i at det så godt som blir som is, og den er ferdig og klar der og da, og spises med skje. Men da blir det jo mye frukt i forhold til annet, så kanskje ikke akkurat lav-karbo nok? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har ikke peiling på iskremmaskiner... men når vi lager "smoothie" pleier vi å ha såpass mange frosne bær i at det så godt som blir som is, og den er ferdig og klar der og da, og spises med skje. Men da blir det jo mye frukt i forhold til annet, så kanskje ikke akkurat lav-karbo nok? Det funker nok ikke her i går'n nei 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 I den moren min har må det fryses ned ting. Det er et fryseelement som skal ligge i bunnen av bollen mens maskinen går. Men det er ikke større enn at det godt kan ha fast plass i fryseren. Problemet er når isen er ferdig, og elementet er tint. Da må det fryses inn igjen før man kan lage mer is. Og den maskinen lager ikke særlig mye is om gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 I den moren min har må det fryses ned ting. Det er et fryseelement som skal ligge i bunnen av bollen mens maskinen går. Men det er ikke større enn at det godt kan ha fast plass i fryseren. Problemet er når isen er ferdig, og elementet er tint. Da må det fryses inn igjen før man kan lage mer is. Og den maskinen lager ikke særlig mye is om gangen. Ja, det er det som irriterer meg også - jeg er ikke noe tess til å lage mat egentlig. Eller rettere sagt - jeg liker ikke å lage mat, så når jeg først er i gang vil jeg gjerne lage mest mulig på kortest mulig tid :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 I den moren min har må det fryses ned ting. Det er et fryseelement som skal ligge i bunnen av bollen mens maskinen går. Men det er ikke større enn at det godt kan ha fast plass i fryseren. Problemet er når isen er ferdig, og elementet er tint. Da må det fryses inn igjen før man kan lage mer is. Og den maskinen lager ikke særlig mye is om gangen. Jeg har kjøpt et ekstra fryseelement til min Phillips maskin, nå blir det nok is til alle ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.