Gå til innhold

Konfirmasjonsgave fra foreldre?

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Samme her,- ønsket meg ikke bunad før 25 år etter konfirmasjonen,- jeg synes det er litt sært å "prakke" en bunad på noen som virkelig ikke vil ha, bare fordi "det har man i vår familie"...

Jeg skaffet meg bunad selv da jeg begynte å få sansen for det ved ca. 40-års alder.

Tror det er litt forskjell på tida, rett og slett. Nå har jeg inntrykk av at det er sært å IKKE ha bunad til konfirmasjonen, blant jentene, altså.

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

12

• Katt-ja

9

• Lillemus

8

• pekkaline

4

Skrevet

Bunad synes jeg er den flotteste gaven man kan gi.

I min tid var det ikke så stor stas og få bunad, men jeg er jammen glad jeg ble påprakket en bunad likevel.

I dag vil jo alle jenter ha bunad.

Helt enig:-) Jeg fikk bunad til konfirmasjon, kanskje ikke helt superfornøyd med det da, men jeg elsker det plagget nå... Med kostnadene på en bunad, tror jeg nok ikke at jeg hadde kommet til å tatt meg råd til å kjøpe en selv...

Skrevet

Mulig det er sært, men jeg er veldig glad for det da:)

Ja :-) Men det er jo litt flaks at du er glad for det i ettertid... Det er jo ikke alle som liker bunad selv om de blir voksne, og kanskje man heller ville hatt en annen type/farge,- og kanskje den må sys om en hel masse...

Skrevet

Tror det er litt forskjell på tida, rett og slett. Nå har jeg inntrykk av at det er sært å IKKE ha bunad til konfirmasjonen, blant jentene, altså.

Ja,- på enkelte konfirmasjonsbilder har jo nesten alle bunad - det må jo være litt av et press på dem som kanskje egentlig ikke har råd til det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...