Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Migli
Skrevet

Bør man investere i et par kvalitetssolbriller fra opptikkerbutikkene, eller holder det med solbriller fra feks. H&M?

Skrevet

Spørs hva du skal bruke dem til. Gå på byen, en ukes seiltur, gå i påskefjellet.....?

Skrevet

Visstnok er solbeskyttelsen like bra i billig-solbriller som i de dyrere merkene. Men min erfaring er at det er stor kvalitetsforskjell på glassene, slik at det er mye mer behagelig å bruke dyrere briller enn de billige. Jeg har hatt billig-briller som jeg måtte slutte å bruke fordi jeg ble direkte svimmel av dem.

Skrevet

Jeg synes det viktigste er at de sitter godt. (Har gummi i stengene) Har selv et par relativt billige fra XXL. Mener jeg betalte ca. 250,-. Superfornøyd. Brukes til alt. Sydenturer, sykkelturer, ute på sommeren osv.

Gjest Migli
Skrevet

Spørs hva du skal bruke dem til. Gå på byen, en ukes seiltur, gå i påskefjellet.....?

Tenker å finne et par solbriller, som kan brukes til det meste.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har mange forskjellige billig-briller, og er veldig fornøyd med det :)

Jeg gidder ikke investere i dyre, for de ender det bare med at jeg mister eller ødelegger - eller ikke tør å bruke når jeg kanskje virkelig trenger dem (på ski f.eks) av frykt for å ødelegge dem.

Skrevet

Tenker å finne et par solbriller, som kan brukes til det meste.

Da trenger du kvalitet, refleksfritt glass etc.

Særlig når du kjører bil er kvalitet viktig, for sikkerheten. Pass på å ikke ha brede stenger, de lager død-vinkel så du ikke ser om du har en bil litt bak på siden, når du skifter fil osv.

På fjellet/sjøen er kvalitet vitkig for å beskytte øynene.

Ellers er det greit med noen til 35 kr. hvis man bare skal beskytte øynene mot pollen, og litt mot sol, og se kul ut.

Men du kan få ordentlige for 1.500,-

Gjest Elextra
Skrevet

En investering i f.eks. Gucci-solbriller kan bare forsvares med forfengelighet.

Eneste måte de er betydelig bedre enn f.eks. H&M er designmessig. Kanskje kvaliteten er noe bedre ellers også, men forskjellen kan ikke forsvare prisforskjellen på ca. 1000 %,

Hilsen forfengelige

mariaflyfly
Skrevet

En investering i f.eks. Gucci-solbriller kan bare forsvares med forfengelighet.

Eneste måte de er betydelig bedre enn f.eks. H&M er designmessig. Kanskje kvaliteten er noe bedre ellers også, men forskjellen kan ikke forsvare prisforskjellen på ca. 1000 %,

Hilsen forfengelige

Menneh duh... Når man først er forfengelig, er det vel god skikk å unne seg ett par i året...? :P

Hilsen forfengelige

Gjest Elextra
Skrevet

Menneh duh... Når man først er forfengelig, er det vel god skikk å unne seg ett par i året...? :P

Hilsen forfengelige

Hehe, du sier noe. Dog har ikke jeg unnet meg et par mer enn ca. hvert tredje år (med enkelte billigpar i mellom).

mariaflyfly
Skrevet

Hehe, du sier noe. Dog har ikke jeg unnet meg et par mer enn ca. hvert tredje år (med enkelte billigpar i mellom).

Jeg har kjøpt tre år på rad, men det skal sies at jeg har vært på ferie i Italia de to siste åra. ;)

Her i helga oppdaga jeg tilfeldigvis ebay's fortreffeligheter, dah. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har kjøpt tre år på rad, men det skal sies at jeg har vært på ferie i Italia de to siste åra. ;)

Har også kjøpt et par i Italia, men de var søren ikke mye billigere enn hjemme :P.

Ville aldri kjøpt sånt på ebay eller fra ukjente overhodet, faren for å få dyre falske produkter er overhengende. Forbudt er det også, om de viser seg å være falske.

mariaflyfly
Skrevet

Har også kjøpt et par i Italia, men de var søren ikke mye billigere enn hjemme :P.

Ville aldri kjøpt sånt på ebay eller fra ukjente overhodet, faren for å få dyre falske produkter er overhengende. Forbudt er det også, om de viser seg å være falske.

Nei, jeg veit. Jeg er i utgangspunktet skeptisk sjøl. Får vel vente på en ny ferietur. :)

Gjest mallet
Skrevet

UV-beskyttelsen er like god i de billige. Men jeg foretrekker litt dyrere briller likevel (ikke de dyreste designergreiene) fordi glassene er mye mer behagelige å se gjennom. Synes mange av de billige gir et litt "bølgete" syn på verden, blir sliten i øynene og hodet av det.

tzatziki1365380058
Skrevet

Visstnok er solbeskyttelsen like bra i billig-solbriller som i de dyrere merkene. Men min erfaring er at det er stor kvalitetsforskjell på glassene, slik at det er mye mer behagelig å bruke dyrere briller enn de billige. Jeg har hatt billig-briller som jeg måtte slutte å bruke fordi jeg ble direkte svimmel av dem.

Deler den erfaringen. Men det trenger ikke være Gucci eller noe sånt. Det finnes mye som er kjempebra, og hvor man ikke betaler tusenvis for merkenavnet.

De aller beste solbrillene jeg har hatt, er typsike sports-solbriller. Dyre, men ikke grusomt. Fine, men ikke spesielt kule, sikkert ;)

Skrevet

Ebays "fortreffeligheter" kan inneholde Oakley-solbriller uten "L" i navnet osv. Mye svindel.

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1210011985' post='3868445]

Ebays "fortreffeligheter" kan inneholde Oakley-solbriller uten "L" i navnet osv. Mye svindel.

Klar over det. :)

Skrevet

Så når de jeg kjøpte for fem år siden er ødelagte (shades, det ene glasset er knekt), da kan jeg unne meg et nytt par? *øyne håp*

Har til gode å finne noen billigbriller som sitter like pent som Gucci... :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...