linko Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Vi voksne har ingen erfaring med allergi selv, men vi har en datter på 8 år med allergi (bjørkepollen, hund, katt, nøtter mm). Hun får zyrtec mikstur + øyedråper ved behov. Ser at det finnes zyrtec i mange ulike varianter; mikstur, dråper, tabletter. Hvor lenge er det vanlig å bruke mikstur? Har noen av de ulike variantene bedre virkning enn andre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Generelt trodde jeg at mikstur var for de som ikke kan svelge tabletter? Datteren min har svelget tabletter siden hun var ganske liten (4 års alder), og hun foretrekker tabletter (generelkt, altså, hun tar ikke Zyrtek). Hvis datteren din ønsker tabletter, kan du jo evt. sjekke på apoteket at styrken er riktig. På min Zyrtec-pakke (10mg) står det "for voksne og barn over 12 år" (reseptfritt). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøndertøusa Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Generelt trodde jeg at mikstur var for de som ikke kan svelge tabletter? Datteren min har svelget tabletter siden hun var ganske liten (4 års alder), og hun foretrekker tabletter (generelkt, altså, hun tar ikke Zyrtek). Hvis datteren din ønsker tabletter, kan du jo evt. sjekke på apoteket at styrken er riktig. På min Zyrtec-pakke (10mg) står det "for voksne og barn over 12 år" (reseptfritt). Ufornuftig å kjøpe reseptfritt. Man betaler bare brøkdelen, om man har blå resept, noe alle som har behov for det, får. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Ufornuftig å kjøpe reseptfritt. Man betaler bare brøkdelen, om man har blå resept, noe alle som har behov for det, får. ''Ufornuftig å kjøpe reseptfritt. Man betaler bare brøkdelen, om man har blå resept, noe alle som har behov for det, får.'' Ja, jeg sa det bare for med tanke på doseringen og aldersgrensen. Reseptfritt kan de gis til 12-åringer. (men det er mulig, at 8-åringer kan få samme dosen ved behov, på resept) Det er forresten kjekt at man kan få dem reseptfritt nå, hvis man har akutt behov og ikke kommer seg til legen først... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 ''Ufornuftig å kjøpe reseptfritt. Man betaler bare brøkdelen, om man har blå resept, noe alle som har behov for det, får.'' Ja, jeg sa det bare for med tanke på doseringen og aldersgrensen. Reseptfritt kan de gis til 12-åringer. (men det er mulig, at 8-åringer kan få samme dosen ved behov, på resept) Det er forresten kjekt at man kan få dem reseptfritt nå, hvis man har akutt behov og ikke kommer seg til legen først... Skriver under på at det er kjekt med reseptfri allergimedisin. Jeg har selv hatt akutt behov et par ganger. Er egentlig lite plaget med allergi, og bruker normalt ikke medisin. Ferie på landet ble en overraskelse kan man si. Neste gang skal jeg være mer forberedt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.