Gå til innhold

Sverige

Gjest sofie81

Anbefalte innlegg

Gjest sofie81

Jeg og min sønn på syv år skal reise med color line sandefjord-strømstad i sommer (med bil) vi har lyst å besøke skara sommer land men ellers aner jeg ikke hvor vi bør reise,har ikke vært i sverige siden jeg var liten.. hvor det er fint?hva bør vi se og hvor er fine strender? noen som har noen gode råd til oss?det må ikke være alt for langt å kjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta gjerne med buffet på båten. De har ofte god mat:-)

Skara Sommarland er nok en stor hit. Veldig vellykket de gangene vi har vært der. Dersom det er pent vær kan dere med fordel bruke to dager der. De har jo både en tivolidel, motorsport og badeland.

Fra Strømstad og ned til Udevalla finnes mange flotte strender. Bare rundt Strømstad finner du egentlig det meste.

En tur med båten fra Strømstad til Koster er også veldig hyggelig. På Koster kan dere leie sykler og sykle litt rundt, eller nyte strendene der ute. (Hadde en aldeles nydelig dag der ute i august i fjor. Tok med badetøy, engangsgrill og grillmat.)

Så har du jo Liseberg i Gøteborg og dyreparken i Borås. (Lenge siden jeg har vært der....)

Noen småtips som kanskje kan være av interesse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Vi var i Skara sommerland i august. Midt i blinken for våre barn, som da var 3, 6 og 8 år.

Men advarsel: IKKE overnatt på Stora Ekeberg like ved parken! Det var uhyggelig der.... :-( Vi hadde bestilt for to netter, men dro etter ei natt!

Vi likte oss veldig godt i Skara by!!! Det museet de har der, var helt fantastisk, også for barna :-) Masse om middelalderen, riddere (Arn fra Gothia), vi fikk en flott guiding inne i domkirken, ungene ble kjempefascinert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nordens Ark er en dyrepark som ligger litt sør for Strømstad, skiltes fra E6. Dette er en kjempefin park der man har som ideologi å jobbe for å bevare og informere om utrydningstruede dyr. Det er en flott park der man får se mange ville dyr, og også en stor flott bondegård der med mange spesielle raser husdyr. http://www.nordensark.se/ Hotell er det der også.

Litt forbi Nordens ark kommer man til Hunnebostrand som er en idyllisk liten Bohuslenperle. Kungshavn og Smøgen er også hyggelige steder i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...