erin Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har dere noen gode tips, erfaringer og oppskrifter å dele med meg? ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har alltid kokt grønnsaker med lite vann, kokt kjøtt med mye vann. Kokt mørt, tilsatt litt melk og olje, kjørt i kjøkkenmaksinen, fryst ne di passe porsjon. Barna mine har likt poteter, ris, pasta, gulrøtter, blomkål, brokkoli, kålrot, karbonadedeig, kylling, hermetiske tomater, torsk. I ulike kombinajoner. Alt etter alder og konsistens etter hva de har likt på ulike stadier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Til poden lagde jeg en del selv husker jeg. Mener jeg brukte f.eks. poteter + gulrot + kokt eller stekt kjøttdeig og kjørte i kjøkkenmaskina og frøs ned i små begre. Byttet ut gulrota med kålrot og brukte også fiskeboller istedetfor kjøttdeig. Snuppa fikk middagsglass den første tiden hun spiste middagsmat, men jeg tror sannelig hun spiste det samme som oss fra hun var rundt 10 mnd. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg kokte poteter, gulrot, løk, kålrabi, hodekål, evt andre grønnsaker. Når det var mørt kjørte jeg det i kjøkkenmaskinen og spedte med grønnsakskraft og litt matolje til passe konsistens. Så delte jeg alt i to og kjørte f eks kylling i den ene delen og leverpostei i den andre. Jeg tror alle mine likte best den med en liten pølsesnei i. Du trenger bare en liten bit, for pølser er salt og gir mye smak. Jeg laget mat for 14 dager, derfor laget jeg med 2 forskjellige smaker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg laget forskjellige typer, med kylling, lever, kjøttdeig, fisk, pølse i og varierte med grønnsaker (gulrot, tomat, broccoli, kålrabi, mais...) og med poteter/ris/makaroni i. Det er veldig mye billigere å lage selv, pluss at en da vet nøyaktig hva som er oppi maten. Laget ganske store porsjoner, og varierte fra dag til dag hvilken type jeg tok opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg brukte denne boka her: Lettlaget barnemat av Margit Vea. Mange fine oppskrifter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Gosh, imponert over hvor mange som lager barnematen selv. Selv var jeg såre fornøyd med at Nestlé og andre gjorde jobben for meg :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Gosh, imponert over hvor mange som lager barnematen selv. Selv var jeg såre fornøyd med at Nestlé og andre gjorde jobben for meg :-). Jeg skal ikke skryte på meg at jeg gjorde det så lenge, det var nok bare en kort periode da poden var liten og jeg var idealistisk førstegangsmor. ) Brukte en god del middagsglass vi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Snuppa ville bare ha hjemmelaget barnemat. Jeg begynte med potet og gulrot, og økte med en og en ingrediens (så jeg fikk sjekket at ho tålte maten) Potet, gulrot, blomkål, brokkoli, kålrot, persillerot i små mengder div. kjøtt (kylling, okse, svin) I tillegg bør du tilsette litt olje. Av krydder så brukte jeg små mengder løk, hvitløk, urtekrydder (ferdige krydderblandinger inneholder ofte salt) eller friske urter. Maten blir veldig tam på smak, men de små synes det er best. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det er kjempelett :-) Anbefaler å mose inn litt avocado og å bruke søte grønnsaker som f.eks kålerabi og gulerot. Unngå spinat, for det er for mye nitritter i for spedbarn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg har laget egen mat til mine hele tiden.En sjelden gang har de fått middagsglass.Helst på turer. Kjøpte en oppskrifts bok som jeg har hatt mye glede av. Youghurt kan du fks lage av kefir melk, og tilsett fruk, så får du en mye sunnere og bedre youghurt :0) Lagde også saft og forskjellige fruktmos, kokte fks eple godt, og moste det etterpå. Enkelt og sunt! Rips saft liker de små godt. Lag flere porsjoner, så kan du fryse ned. Det gjorde jeg, så slapp jeg lage hver dag.. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.