Gå til innhold

Ultralyd,hvor sikker

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt eller jente
Skrevet

Jeg er 17 uker og var på ultralyd i dag.Dem sa at det så ut som en gutt.Vra noe som hang der som så ut som en tiss :-).Men hvor sikker kan jeg være på at det er gutt?

Gjest mandolina
Skrevet

Vanligvis er sjansen for å få gutter litt større enn for å få jenter, for det fødes flere gutter enn det fødes jenter, men la oss si 50/50.

Hilsen

Skrevet

Jeg vil si 50/50 helt til du har født. Har hørt om folk som har stolt fullt og helt på ultralydlegen og handlet utstyr og klær inn til jente, så ble det gutt.....

Ofte har de som skal ha gutt en spiss mage, jentemagen går mere ut til sidene, altså da kan man se det bakfra.

Du kan spå deg selv :) Ta gullring i en sytråd og hold den over magen eller håndleddet (pulsen) . Få den først til å stå stille, så vil den begynne å bevege seg. Sirkelbevegelser er jente, og frem og tilbake er gutt. Denne metoden må du ikke heller stole blindt på altså, men litt artig å prøve :) Jeg gjorde dette for en gravid en gang, jeg spådde riktig alle tre barna hun skulle få. Et sett tvillinger, gutt og jente og ei jente til. Artig :)

Skrevet

Sikrere enn om hun hadde sagt det var jente. :o) Jeg vet om "jenter" som ble hetende Gaute og Espen...

Gjest Gutt eller jente
Skrevet

Jeg vil si 50/50 helt til du har født. Har hørt om folk som har stolt fullt og helt på ultralydlegen og handlet utstyr og klær inn til jente, så ble det gutt.....

Ofte har de som skal ha gutt en spiss mage, jentemagen går mere ut til sidene, altså da kan man se det bakfra.

Du kan spå deg selv :) Ta gullring i en sytråd og hold den over magen eller håndleddet (pulsen) . Få den først til å stå stille, så vil den begynne å bevege seg. Sirkelbevegelser er jente, og frem og tilbake er gutt. Denne metoden må du ikke heller stole blindt på altså, men litt artig å prøve :) Jeg gjorde dette for en gravid en gang, jeg spådde riktig alle tre barna hun skulle få. Et sett tvillinger, gutt og jente og ei jente til. Artig :)

jeg skal til bake til ultralyd om 6 uker og skal forsette med det gjennom hele svangerskapet fordi dem så en muskelknute,eller noe sånt på livmora og må følge med om den vokser.Kansje det blir lettere å se kjønnet senere?

Skrevet

jeg skal til bake til ultralyd om 6 uker og skal forsette med det gjennom hele svangerskapet fordi dem så en muskelknute,eller noe sånt på livmora og må følge med om den vokser.Kansje det blir lettere å se kjønnet senere?

Jeg tror nok det blir enklere lengre ute i graviditeten, men de vil nok uansett ikke si hundre prosent hva slags kjønn det blir. Gutter er lettere å oppdage pga utstyret, men det har jo skjedd at de har tatt navlestrenger for tissefant :) Håper knuten holder seg i ro da!

Gjest Gutt eller jente
Skrevet

Jeg tror nok det blir enklere lengre ute i graviditeten, men de vil nok uansett ikke si hundre prosent hva slags kjønn det blir. Gutter er lettere å oppdage pga utstyret, men det har jo skjedd at de har tatt navlestrenger for tissefant :) Håper knuten holder seg i ro da!

Håper jeg også.Legen sa at knuten kan vokse seg ganske stor pga svangerskapet og da han den stenge for fødseldkanalen.Vet ikke hva dem gjør da

Gjest mora2
Skrevet

Legen hadde rett med begge mine.

Men de kan jo ta feil de også..

Skrevet

Håper jeg også.Legen sa at knuten kan vokse seg ganske stor pga svangerskapet og da han den stenge for fødseldkanalen.Vet ikke hva dem gjør da

Da er det vel gjerne keisersnitt som må til. Og det går nok fint skal du se. Det er nå enda ei stund til det. Legene er så flinke i dag, så det ordner seg nok.

Gjest Gutt eller jente
Skrevet

Da er det vel gjerne keisersnitt som må til. Og det går nok fint skal du se. Det er nå enda ei stund til det. Legene er så flinke i dag, så det ordner seg nok.

Det gjør nok det.Men vi kvinnfolk er jo skapt til å uroe oss for sånne ting :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det spørs helt på hvor erfaren jordmoren eller legen som foretok ultralyden er.

Jeg gikk hos en fødselslege sist jeg var gravid, og jeg spurte ham om det samme. Han sa han ikke kunne huske at han noensinne hadde sagt feil kjønn, av de gangene han hadde uttrykt seg ganske sikkert. Men det hadde hendt han hadde vært i tvil, om barnet hadde ligget vanskelig til.

jubalong70
Skrevet

Vår jordmor sa en gang at det var lettere å se noe som er der, enn noe som ikke er der.

Med andre ord er det lettere å se en gutt enn ei jente :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...