Gå til innhold

Han var uskyldig i voldtekt, heldigvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev i en tidligere tråd om en gutt som ble beskyldt for voldtekt. Siden mange engasjerte seg (takk for det!) vil jeg fortelle dere hvordan saken står nå.

Jeg har i dag snakket med jenta som beskyldte han for voldtekt. Hun var rasende på gutten, og på meg fordi jeg blanda meg inn. Dette var en sak mellom han og henne, mente hun. Jeg lot henne rase ut, så ingen hensikt i å komme med innvendinger.

Hun roet seg etter en lang stund. Jeg spurte da om hun ville fortelle meg hva som hadde skjedd, og det ville hun.

Hun fortalte at hun hadde vært forelsket i gutten i lang tid, uten å få noe gjensvar. I tillegg var det en slags konkurranse mellom henne og noen andre jenter om hvem som først fikk han interessert i seg. Etter noen uker følte hun at han ble interessert i henne, og de begynte å henge sammen. Hun var kjempeglad og stolt. Da de havnet i senga sammen følte hun virkelig at hun hadde seiret, og skrøt av det til venninnene sine etterpå. Hun sa at de begge to hadde vært like tent, og ville ha seg med hverandre. Hun mente også at begge hadde en heftig og positiv opplevelse.

Men så kom det som hun opplevde som misbruk. Han sluttet å være interessert i henne som hun uttrykte det. Hun ble veldig lei seg fordi hun fortsatt var glad i han, samtidig som hun følte seg utnyttet. I tillegg syns hun det var pinlig ovenfor venninnene. Og hun følte at de lo av henne bak ryggen hennes. Hun ble rasende på gutten som hun mente bare hadde utnyttet hennes forelskelse for å få seg en omgang i senga, uten at han egentlig var interessert i henne.Og hun følte at han bare kastet henne fra seg som en annen hore etterpå. Derfor mente hun at hun var i sin fulle rett til å kalle det voldtekt. Og hun syns det var en passelig straff for han at alle fikk vite det.

Vi snakket lenge om det hun opplevde som vanskelig, og forskjellen på voldtekt og å føle seg utnyttet. Hun innså etter hvert at å kalle det en voldtekt var galt, og en veldig alvorlig beskyldning. Hun lovet å fortelle venninnene sine at hun ikke var blitt voldtatt. Så får vi håpe det sprer seg like fort som det andre ryktet. Hun understreket ovenfor meg at hun fortsatt er like forbanna på gutten og at hun syns han fortjener straff.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg håper du forklarte henne hvor alvorlig det er å anklage noen for voldtekt, og at hun kan ødelegge for jenter som faktisk har blitt voldtatt..

Gjest minnah
Skrevet

Jeg håper du forklarte henne hvor alvorlig det er å anklage noen for voldtekt, og at hun kan ødelegge for jenter som faktisk har blitt voldtatt..

Ikke så veldig hyggelig for gutten heller.. :-( Kan bli vanskelig å kvitte seg med et slikt rykte.

Mary Poppins
Skrevet

Ikke så veldig hyggelig for gutten heller.. :-( Kan bli vanskelig å kvitte seg med et slikt rykte.

Ja derfor jeg skrev at det er alvorlig å beskylde noen for voldtekt. Helt klart vanskelig å kvitte seg med en sånt rykte ja :/

Glimtipper
Skrevet

Så flott at du snakket med denne jenta.

Jeg håper hun har lært til neste gang. Både angående at noen mennesker bare vil ha sex og ikke noe mer, og at man aldri sprer slike alvorlige anklager.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så fin at du fikk snakke med jenta om dette!

Jeg håper virkelig du fikk understreket for henne hvor alvorlig det er å urettmessig anklage noen for voldtekt, både for henne selv gutten og alle de jentene som faktisk blir voldtatt.

Gjest minnah
Skrevet

Ja derfor jeg skrev at det er alvorlig å beskylde noen for voldtekt. Helt klart vanskelig å kvitte seg med en sånt rykte ja :/

Jepp - innlegget skulle egentlig til guttas :-)

Skrevet

Kjempebra, og hurra for deg som har fått rydda opp! :-)))

Om dette hadde fått "surra og gått" så kunne det ødelagt mye av livet til både gutten og jenta, og familiene deres så det du har gjort i dag er _stort_ !

Gjest togli
Skrevet

Godt å høre at det ser ut til å løse seg og at gutten er uskyldig i voldtekt!

Jeg skjønner jo ellers at jenta føler seg utnytta, så det er kanskje på sin plass å samtale litt med gutten om det å vise respekt for jenters følelser...

Skrevet

Om noen så er det vel hun som fortjener straff. Det er forferdelig å beskylde noen urettmessig for voldtekt og sette ut slike rykter på manglende grunnlag. Og det at hun betrakter manglende interesse som misbruk er betenkelig. Da vet hun søren meg ikke hva misbruk er.

Gjest tippsi
Skrevet

Om noen så er det vel hun som fortjener straff. Det er forferdelig å beskylde noen urettmessig for voldtekt og sette ut slike rykter på manglende grunnlag. Og det at hun betrakter manglende interesse som misbruk er betenkelig. Da vet hun søren meg ikke hva misbruk er.

Veldig enig med deg.

Skrevet

Det var det jeg visste, at hun løy. Det du forteller, er akkurat slik jeg tenkte det hadde vært.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...